بیگلری:

محدود کردن واردات منجر به ایجاد بازار سیاه نشود

میهن صنعت: عضو کیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت باید با برنامه ریزی دقیق و جامع اقدام به واردات کند تا در آینده شاهد ایجاد بازار سیاه و دلالی نباشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» به نقل از عصر خودرو محسن بیگلری در  گفت وگویی با تاکید براینکه عدم شفافیت قانون زمینه هر نوع سوء استفاده‌ای را در چند سال اخیر در بازار واردات خودرو فراهم کرده‌است، افزود: واردات خودرو باید با برنامه  صورت گیرد و هرکسی نتواند اقدام به واردات کند که باعث ایجاد بازار سیاه  و دلالی شود.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخشنامه دولت مبنی بر واردات خودروهای سواری تنها از طریق نمایندگی‌های رسمی اقدامی است که اگر با برنامه ریزی و کارکارشناسی صورت گیرد می تواند این بازار آشفته  را ساماندهی کند.

وی با بیان اینکه بازار داخلی خودرو در حال حاضر دراختیار دو خودروساز قراردارد و این منجر به ایجاد یک انحصار شده است،تصریح کرد: باید توجه داشت بازار خودروهای وارداتی نیز همانند داخلی ها در انحصار یک عده خواص قرار نگیرد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اینکه واردات خودرو در سال های گذشته دارای سودهای هنگفت برای گروهی خاص بوده است، گفت: اگرقرار است با بخشنامه دولت واردات خودرو در اختیار دو یا چند شرکت خاص قرار گیرد این موضوع قابل قبول نیست  و مسئولان باید برای جلوگیری از هرگونه رانت و انحصار دراین بازار پر سود  هر واردکننده ای را ملزم به واردات یک  نوع برند کند تا مشخص شود خودرو با چه کیفیتی و با چه خدماتی  وارد کشور می شود تا اگر درآینده شاهد بروز تخلفاتی در این زمینه بودیم به راحتی قابل پیگیری باشد

بیگلری افزود:شرایط باید برای چندین شرکت برای واردات محیا شود تا شاهد رانت و انحصار نباشیم چرا که قطعا عده‌ای هستند که از بی‌نظمی‌های به وجود آمده سود ببرند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=68809
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه