میهن صنعت:

مراحل و ترفند‌های یک اسباب کشی راحت

شاید همگی ما دست کم یک بار در زندگی، اسباب کشی منزل را تجربه کرده باشیم و به احتمال زیاد آن را کاری طاقت فرسا بدانیم، اما همیشه راه‌هایی وجود دارد که بتوان با استفاده از آن‌ها این کار سخت را تبدیل به یک فرآیند ساده و راحت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شاید همگی ما دست کم یک بار در زندگی، اسباب کشی منزل را تجربه کرده باشیم و به احتمال زیاد آن را کاری طاقت فرسا بدانیم. بسیاری از افراد مستأجر هستند و شاید سالی یک بار با این جابجایی استرس زا و سخت مواجه شوند. برخی دیگر نیز علی رغم مالک بودن، گاه تصمیم می‌گیرند که محل زندگی خود را تغییر دهند و مکانی جدید را تجربه کنند، اما در هر دوی این شرایط اسباب کشی هنوز کاری طاقت فرسا به نظر می‌رسد. اما آیا این عمل طاقت فرسا را می‌توان به نحوی مدیریت کرد که تبدیل به یک عمل ساده شود؟ بی شک این پرسشی است که بسیاری از افراد امروزه به دنبال پاسخ آن هستند. اگر شما هم جزو این افراد هستید با ما همراه باشید تا در این مطلب راهنمایی‌های ارزشمندی را پیش روی شما قرار دهیم.


مدیریت اسباب کشی

اسباب کشی یک عمل کوچک نیست که بخواهیم همچون جابجایی کوچک وسایل یک اتاق یا چیدن وسایل غیر ضروری در انبار به آن نگاه کنیم. در اسباب کشی ما قرار است کل وسایل یک منزل را جمع کرده و به منزلی جدید منتقل کنیم آن هم با کمترین صرف زمان، کمترین صرف انرژی، کمترین میزان خسارت به وسایل و حتی افراد و البته با بهترین نظم. همه این فاکتور‌ها اهمیت بسزایی در انجام یک اسباب کشی موفق و راحت را دارد و به همین ترتیب فقدان هر یک از آن‌ها به معنای داشتن یک اسباب کشی سخت و طاقت فرسا خواهد بود؛ بنابراین انجام یک اسباب کشی راحت نیاز به مدیریت درست و دقیق دارد و این مدیریت نیز باید تابع یک برنامه ریزی دقیق باشد.
برای برنامه ریزی درست یک اسباب کشی نیاز به این داریم تا همه ابعاد این عمل را از قبل شناسایی و برای هریک از آن‌ها پیش بینی‌های لازم را در نظر بگیریم. این حرف بدان معناست که باید اسباب کشی را یک فرآیند تصور کنید که این فرآیند باید به مرحله‌هایی تقسیم شود. سپس برای هر یک از مرحله‌ها نیز برنامه ریزی و پیش بینی لازم صورت گیرد تا شما به راحتی بتوانید این فرآیند را مدیریت کنید. فرض کنید که شما منزل جدید خود را نتخاب کرده اید و قرار است طی یک هفته به این مکان جدید اسباب کشی کنید. خوب به سادگی می‌توان فهمید که شما اول باید مقدمات بسته بندی وسایل خود را فراهیم کنید (مثلا کارتن تهیه کنید)، سپس وسایل خود را بسته بندی کنید و در نهایت وسایل خود را در یک وسیله قرار داده و عمل جابجایی را انجام دهید.

همین الگوی ساده می‌تواند شما را برای مدیریت درست اسباب کشی راحت راهنمایی کند. بدان معنا که شما می‌تواند فرآیند اسباب کشی خود را به سه مرحله تقسیم کنید و برای هریک از این مراحل پیش بینی‌ها و اقدامات لازم را ترتیب دهید. این سه مرحله عبارتند از: ۱) مرحله پیش از بسته بندی وسایل ۲) مرحله بسته بندی وسایل و ۳) مرحله جابجایی وسایل. البته کار بدین جا ختم نمی‌شود و شما باید برای هریک از این مراحل نیز تقسیم بندی‌هایی انجام بدهید تا اسباب کشی شما به راحتی صورت گیرد. برای مثال شما باید برای مرحله اول باید وسایل مورد نیاز اسباب کشی خود (همچون کارتن و چسب) و الویت بندی وسایل خود (مثلا وسایل ضروری و غیر ضروری) را تعیین کنید. به همین ترتیب در مرحله دوم نیز شما باید برای شیوه بسته بندی وسایل خود برنامه داشته باشید (مثلا از کدام اتاق یا کدام وسایل شروع کنید).

با انجام چنین برنامه ریزی دقیقی می‌توانید به راحتی یک فرآیند اسباب کشی طاقت فرسا و سخت را تبدیل به یک کار راحت و ساده بکنید. اما هنوز هم ترفند‌هایی وجود دارند که می‌تواند این برنامه ریزی شما را کامل کند. در اینجا ما این ترفند‌ها را در قالب این برنامه ریزی معرفی شده، به شما معرفی می‌کنیم تا با استفاده از آن بتوانید یک مدیریت ساده و موفق را در یک اسباب کشی منزل تجربه کنید.


مراحل و ترفند‌های یک اسباب کشی راحت

پیش از این اشاره کردیم که شما برای یک اسباب کشی راحت نیاز به یک برنامه ریزی دقیق دارید تا بتوانید فرآیند اسباب کشی را به خوبی و راحتی مدیریت کنید. همچنین اشاره کردیم که شما می‌توانید از یک الگوی سه مرحله‌ای برای این برنامه ریزی بهره بگیرید که هریک از این مرحله خود می‌تواند با ترفند‌هایی تکمیل و تقویت شود. این سه مرحله و ترفند‌های مربوط به هریک از آن‌ها عبارتند از:


مرحله اول: اقدامات اولیه پیش از بسته بندی وسایل

۱. بررسی کنید

قبل از هر کاری شما در گام اول باید بررسی کنید که وسایل منزلتان دارای چه ارزشی در منزل شما هستند. برای این کار یک لیست تهیه کنید و فهرست وسایل خود را در آن درج کنید. سپس بنا به تشخیص خود و براساس منزل جدیدتان، هر یک از این وسایل را در چهار گروه ذیل دسته بندی کنید.

الف) وسایل مورد نیاز و لازم: وسایلی که شما به هر ترتیب برای زندگی خود به آن‌ها نیاز دارید و باید به همراه خود به منزل جدید ببرید.
ب) وسایل اضافی و دور ریختنی: گاه برخی از وسایل بسیار کهنه شده اند و یا هیچ استفاده‌ای در زندگی شما ندارند. بهتر است چنین وسایلی را دور بریزید هرچند که ممکن است برای شما خاطره انگیز باشند. به یاد داشته باشید رفتن به منزل جدید به معنای شروع یک فصل جدید در زندگی است پس چندان نگران از دست دادن چنین وسایلی نباشید.
پ) وسایل فروختنی و یا بخشیدنی: گاه برخی از وسایل شما هنوز قابل استفاده هستند، اما بنا به دلایلی همچون شرایط منزل جدید، شما نمی‌توانید آن‌ها را با خود ببرید. بهترین کار برای این وسایل فروش یا بخشیدن به دیگران است.
ت) وسایلی که باید در انبار نگه داشت: برخی از وسایل نیز اگر چه غیر ضروری هستند، اما در زمان‌های خاصی لازم می‌شوند. این وسایل را می‌توان در انبار نگهداری کرد و برای همین آن‌ها را لیست وسایل انبار قرار می‌دهیم.
در نگاه اول این کار شاید سخت و وقت گیر به نظر برسد، اما باور کنید اگر بخواهید ارزش وسایل خود را در هنگام بسته بندی بسنجید ممکن است بسیاری از وسایل را به اشتباه دور بیندازید و یا متوجه می‌شوید که برخی از وسایل را می‌توانستید به راحتی بفروسبد یا به دیگران بخشید، اما اکنون دیگر وقت چنین کاری را ندارید. پس حوصله به خرج دهید و وسایل خود را طبق الگوی بالا دسته بندی کنید و خواهید دید که این کار چقدر در هنگام بسته بندی وسایل به شما کمک خواهد کرد و کار شما را سرعت می‌بخشد.
 

۲. تهیه وسایل مورد نیاز اسباب کشی

طبیعی است که برای اسباب کشی و بسته بندی وسایل منزل نیاز به ابزار و وسایل مورد نیاز این کار است. برخی از ابزار و وسایلی که در فرآیند بسته بندی و اسباب کشی بسیار مورد نیاز است، می‌توان به شرح ذیل اشاره کرد:

ــ جعبه‌های ضخیم مقوایی در اندازه‌های مختلف: شما می‌توانید این قبیل جعبه‌ها را از فروشگاه‌هایی مانند سوپرمارکت‌ها به مبلغ اندک خریداری کنید.
ــ طناب: برای بستن برخی از جعبه‌های و وسایل (در صورت نیاز)
ــ چسب نواری پهن: برای چسب زدن کارتن‌های بسته بندی.
ــ نایلون‌های حباب دار: این نایلون‌ها برای قرار گرفتن در میان وسایل شکستی در کارتن‌ها بسیار کارآیی دارند چرا که در هنگام اسباب کشی می‌تواند به خوبی از آن‌ها در برابر ضربه محافظت کند. نایلون‌های حباب دار را می‌توان از فروشگاه‌های خرازی تهیه کرد.
ــ ماژیک: شما باستفاده از ماژیک می‌توانید محتوای موجود در جعبه را هم برای خود و هم برای کسانی که آن‌ها را جابجا می‌کنند مشخص کنید. برای این کار می‌توانید از ماژیک‌هایی با رنگ‌های مختلف نیز استفاده کنید (در ادامه مجدداً با این موضوع اشاره خواهیم کرد).
ــ ملحفه: گاه نیاز است برخی از وسایل همچون مبلمان یا تشک‌ها را به جهت کثیف نشدن در فرآیند اسباب کشی با ملحفه‌ها پوشاند. به همین دلیل تهیه چنین ملحفه‌هایی می‌تواند مفید باشد.
ــ روزنامه‌های باطله: روزنامه‌های باطله نیز می‌تواند همچون نایلون‌های حباب دار، در بسته بندی وسایل شکستنی مفید باشد.
ــ نایلون‌های ضخیم یا گونی‌های پلاستیکی بزرگ: این‌ها بهترین ابزار برای بسته بندی وسایل پلاستیکی و غیر شکستی همچون سبد‌های بزرگ لباس و وسایل یا ظروف پلاستیکی آشپزخانه هستند، زیرا می‌توانند تعداد زیادی از این وسایل را در خود جای دهند.

مرحله دوم: بسته بندی وسایل

حال که شما وسایل منزل خود را دسته بندی کردید و ابزار مورد نیاز اسباب کشی را تهیه کردید، حالا نوبت فرآیند بسیار مهم بسته بندی منزل است. این کار اگر فیزیکی و سخت به نظر می‌رسد، اما چون شما فرهست دقیقی از وسایل مورد نیاز خود تهیه کردید، به خوبی می‌دانید که با کدام وسایل سروکار خواهید داشت و این امر سرعت شما را زیادتر می‌کند. برای شروع بسته بندی باید به ترفند‌های ذیل دقت کنید؛

۱. اسباب کشی را از کجا شروع کنیم؟

از سخت‌ترین اتاق‌ها شروع کنید، بعضی اتاق ها، کار جمع آوری اسباب و اثاثیه آن‌ها قدری سخت و دشوار است. به این منظور تا خسته نشده اید و انرژی شما در مراحل اسباب کشی تلف نشده، سعی کنید از اتاق‌هایی که کار سخت تری در آن‌ها پیشرو دارید، شروع کنید. سعی کنید مرحله به مرحله به طرف راحت‌ترین اتاق‌ها بروید تا هر چه در زمان بسته بندی، بیشتر جلو می‌روید کار شما ساده‌تر شود. به این ترتیب فشار کمتری هم به اعضای خانواده وارد شده و کار در هر مرحله دلپذیرتر و آسان‌تر می‌شود.

برای مثال بسته بندی لوستر، یکی از کار‌هایی است که چندان راحت نیست و کار هر کسی هم نیست؛ بنابراین در اوایل کار سعی کنید چنین کار‌های سخت و زمان بری را که نیاز به دقت و مراقبت بیشتری دارند را انجام دهید. همچنین جمع آوری شکستنی‌ها از جمله بشقاب ها، ظروف و لیوان‌ها کار سخت‌تر و زمان برتری است نسبت به جمع آوری کتاب و یا بالش و متکای اتاق خواب.

ایده شروع کار از اتاقی که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز می‌تواند کارآمد باشد. در چنین اتاقی اگر بسته بندی وسایل درون آن را انجام دهید، مسلما خللی در زندگی روزمره شما بوجود نخواهد آمد. زمانی که با چنین دیدگاهی آرام آرام شروع به جمع آوری و سپس بسته بندی بار و وسایل خود کنید، براحتی می‌توانید از پس این کار برآیید. در این صورت به هیچ وجه، بسته بندی اثاثیه و لوازم کاری سخت و طاقت فرسا نخواهد بود.

ضمنا این را به یاد داشته باشید که آخرین چیزی که جمع آوری می‌کنید، تخت خواب‌ها باشند. خوابیدن روی زمین در کنار وسایل در هنگام اسباب و اثاث کشی، خستگی و زحمت شما را دوچندان می‌کند و در روز موعود که باید با انرژی تمام هنگام رسیدن کارگران شرکت باربری تهران به منزل تان، آماده باشید در عوض ممکن است خسته و کم انرژی ظاهر شوید که این مسئله اصلا خوب نیست.

 

۲. وسایل را چگونه بسته بندی کنیم؟

وسایل خانه تنوع بسیاری زیادی دارند و از بزگ و کوچک گرفته تا سخت و شکستنی را در بر می‌گیرند که هریک از آن‌ها نیازمند بسته بندی خاص خود است. برای آشنایی با ترفند‌های بسته بندی این وسایل گوناگون به مطالب ذیل دقت کنید.

ــ بسته بندی ظروف شکستنی: اگر جعبه‌های هر یک از لوازم شکستنی را هنوز نگه داشته اید، در مرحله بسته بندی، ابتدا آن‌ها را در لا به لای پارچه، روزنامه یا پلاستیک پیچیده سپس در داخل جعبه مخصوص شان قرار دهید. می‌توانید برای بسته بندی این ظروف از روزنامه‌های باطله، نایلون‌های حباب دار و یا حتی لباس‌های تان استفاده کنید، این کار از ضربه خوردن به ظروف شکستنی جلوگیری می‌کند. برای اینکه کارتان صد در صد بهتر شود و به صورت کامل از شکستن ظروف جلوگیری کنید بهتر است حوله یا پارچه‌هایی را در کنار کف و دیواره‌های جعبه قرار دهید. به یاد داشته باشید پیش از قرار دادن لوازم در جعبه‌های مقوایی، از محکم بودن اتصالات آنها، اطمینان حاصل کنید. می‌توانید به منظور محکم‌تر کردن اتصالات جعبه مقوایی می‌توانید از چسب‌های نواری پهن استفاده کنید. در روی هر جعبه پس از اتمام کار بسته بندی، برچسبی حاوی لیست وسایل و لوازم داخل آن چسبانده و در صورتی که اجناس داخل آن شکستنی است، با ماژیک قرمز این کلمه و همچنین محلی را که این لوازم به آن تعلق دارند، به صورت درشت بر روی جعبه یا برچسب بنویسید. به این ترتیب هر یک از جعبه‌ها به محض انتقال به مکان جدید، در آن فضای اشاره شده قرار گیرد. با این روش، نظم بیشتر و سریعتر در محیط حاکم می‌شود.

ــ وسایل صوتی و تصویری: برای حمل لوازم صوتی و تصویری از جعبه‌های مخصوص آن‌ها و یا یک جعبه دیگر با بسته بندی محکم در محل‌های حساس مانند شیشه تلویزیون یا مانیتور کامپیوتر استفاده کنید. به عبارتی، بهترین بسته بندی برای این وسایل جعبه‌های مخصوص آن هاست که دارای اسفنج‌های مخصوص حفاضتی است. اگر جعبه‌های آن‌ها را دور انداخته اید، از جعبه‌هایی مشابه استفاده کنید و در صورتی که جعبه‌های مشابه هم چندان مناسب نبودند بهتر است این وسایل را با وسیله شخصی جابجا کنید.

ــ کمدها: یک روش فوق العاده برای جابجایی کمد لباس‌ها در اسباب کشی خالی نکردن کشو‌ها و کمد از لباس است. داخل هر یک از کشو‌های پاتختی و میز آرایش را تمیز کرده و لوازم داخل آن را به طور مرتب بچینید. سپس کشوی حاوی وسایل را در داخل کیسه زباله بزرگ و ضخیمی قرار دهید. به منظور جلوگیری از ریختن لوازم به بیرون، در پلاستیک را با چسب محکم کنید و خود کیسه را نیز می‌توانید به داخل کشو بچسبانید. درب کشو‌ها را اگر قفل نداشته باشند می‌توانید با چسب به بدنه کمد بچسبانید تا در هنگام جابجایی باز نشوند. به هنگام اسباب کشی، وسایل چوبی دارای گوشه‌های زاویه دار مانند میزها، بیشتر در معرض صدمه قرار می‌گیرند؛ لذا برای مراقبت و نگهداری از این قبیل لوازم چوبی، ابتدا روی زوایا را با پلاستیک حباب دار و یا حتی پلاستیک ساده یا روزنامه پوشانده سپس لایه دیگری از مقوای ضخیم بر روی پوشش قبلی قرار دهید. برای این منظور از چسب‌های محکم نواری استفاده کنید. توجه داشته باشید هنگامی که برای محکم کردن پوشش‌های حفاظتی برای لوازم، چسب‌های نواری را به کار می‌برید، مراقب باشید که چسب به طور مستقیم با سطح لوازم چوبی تماس پیدا نکند.

ــ اسباب بازی ها: برای سالم ماندن اسباب بازی‌های کودکتان در اسباب کشی آن‌ها را درون جعبه قراردهید و در کمد بگذارید تا از شکستن آن‌ها جلو گیری کنید. شما می‌توانید برای انجام این کار از فرزندتان نیز کمک بگیرید و از او بخواهید وسایلش را درون جعبه بگذارد. این کار سبب می‌شود که شما در خانه جدید سردرگم نشوید وعلاوه بر تمام اینها، بیرون آوردن تک تک اسباب بازی‌ها از جعبه برای فرزندانتان کار جذابی خواهد بود.

ــ تابلو‌ها و دکوری ها: بهترین شیوه برای جمع آوری دکوری‌ها و تابلو‌های هنری استفاده از حوله یا مقوای محکم برای بسته بندی است. شما می‌توانید تابلو‌های تان را بر روی حوله یا مقوا قرار داده و آن‌ها را درون یک جعبه قرار دهید و اینگونه از ایمنی آن‌ها اطمینان یابید. البته برخی از تابلو‌ها به اندازه نیست که بتوان آن‌ها را درون جعبه قرار داد این تابلو‌ها را به د یواره داخلی کامیون تکیه دهید و مقوایی را بین آن‌ها قرار دهید. شما می‌توانید دکوری‌های کوچک را روزنامه پیچ کنید و درون یک جعبه قرار دهید.

ــ مبلمان و سرویس خواب: مبلمان خود را به جهت کثیف نشدن می‌توان با ملحفه‌ها پوشاند و آن‌ها را با بند به بدنه مبل بست. اگر مبلمان شما دارای روکش پارچه‌ای است، به هنگام اسباب کشی همه مبل‌ها را با روکش مخصوص شان پوشانده و سپس حمل کنید. برای سرویس خواب از همه مهمتر تشک شماست که همیشه بر روی آن می‌خوابید. بهتر است تشک خود را با یک ملحفه و یا نایلون‌های حباب دار به خوبی بپوشانید و چسب بزنید. به منظور جلوگیری از ایجاد هرگونه صدمه‌ای برای رنگ و روکش چوب و پایه صندلی‌ها و به طور کلی مبلمان نیز از روزنامه‌های باطله، پارچه یا پلاستیک استفاده کنید. به این ترتیب که آن‌ها را به صورت چند لایه به دور محل مورد نظر بپیچید.

ــ وسایل بزرگ آشپزخانه: این وسایل همچون یخچال، لباس شویی و … معمولاً بسیار بزرگ و سنگین وزن و البته گران قیمت هستند به همین دلیل جابجایی آن‌ها نیاز به حساسیت بالا دارد. معمولاً برای جابجایی این وسایل آن‌ها را در کارتن‌های مخصوص خود قرار نمی‌دهند، ولی شما می‌توانید قسمت‌هایی از این وسایل را با دو یا سه لایه نایلون‌های حباب دار بپوشانید. البته دقت کنید که این کار نباید باعث شود که در جابجای این وسایل توسط افراد، خلل ایجاد کند و آن را دشوار سازد.

ــ وسایل با ارزش: جواهرات ووسایل با ارزش قیمتی خود را در اسباب کشی در جای خاصی قرار دهید و آن‌ها را با سایر وسایلتان جابه جا نکنید و بهتر اسن آن‌ها را با وسیله نقلیه خود جابه جا کنید. برای بسته بندی طلا و جواهراتتان می‌توانید از کیسه‌های میان وعده استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که شما از وسایل باارزشتان غافل نشوید وآن‌ها را گم نکنید.

ــ فرش ها: به منظور جلوگیری از کثیف شدن فرش و به خصوص ریشه‌های آن به هنگام جا به جایی، ابتدا پارچه‌ای را در قسمت ریشه‌ها به صورت دولا به گونه‌ای قرار دهید که ریشه در بین دو لایه پارچه واقع شود، سپس فرش را با پارچه لوله کنید. در نهایت اگر پارچه بزرگ دیگری در دسترس دارید، به دور فرش لوله شده نیز بپیچید.

ــ گلدان‌ها و گیاهان: برای حمل گیاهان به خصوص گلدان‌های بزرگ و سنگین، چاره‌ای به جز جا به جایی به همان صورت موجود نیست، ولی در مورد گلدان‌های کوچک، می‌توانید مجموعه‌ای از آن‌ها را در یک جعبه محکم مقوایی، چوبی یا پلاستیکی قرار داده و در داخل هریک از گلدان‌ها، چوبی به بلندی ارتفاع بلندترین گیاه مجموعه فرو کنید. سپس کیسه زباله‌ای بزرگ و یا پلاستیکی نازک را بر روی سطح دهانه و طرفین جعبه و همچنین پایه‌های چوبی فرو رفته در گلدان‌ها قرار داده و با چسب محکم کنید (منافذی را برای تنفس گیاه باقی بگذارید).

۳. بسته بندی خود را چک کنید

بعد از تمام شدن کارتان، کمی استراحت کنید. بعد از آن گشت دیگری در خانه بزنید تا اطمینان خاطر پیدا کنید که چیزی جانمانده باشد. گاهی مرور و نگاهی دوباره، نکات مهمی را به یادتان خواهد آورد. اگر چیزی را پیدا کردید آن را درون یک جعبه قرار داده و بسته بندی کنید. توجه داشته باشید که بر روی تمام جعبه‌های خود محتوای جعبه، شکستنی و یا غیر شکستنی بودن و تعلق آن را به مکان مورد نظر، را درج کنید. برای این کار و ساده‌تر شدن امور می‌توانید از ماژیک‌هایی با رنگ‌های مختلف استفاده کنید. مثلا رنگ قرمز برای وسایل آشپزخانه، آبی برای اتاق خواب و یا هر ترتیب دیگری که شما با آن راحت هستید. این کار شناسایی جعبه‌ها را ساده‌تر می‌کند. کار دیگری که بهتر است انجام دهید این است که تعداد کل جعبه‌های خود را شمارش کنید و یا حتی بر روی جعبه‌ها شماره بزنید. با این کار به راحتی به هنگام جابجایی متوجه خواهید شد که تمام جعبه‌های شما هستند یا خیر.

مرحله سوم: جابجایی اسباب منزل

حالا که وسایل خود را بسته بندی کردید و همه چیز آماده است، شما می‌توانید وسیله‌ای را برای جابجایی و اسباب کشی اتخاب کنید. برای این کار می‌توانید از یک فرد باتجربه کمک بگیرید که چه خودرویی برای وسایل شما مناسب است و یا اینکه خودتان تشخیص دهید. حتما یک روز قبل از جابجایی، هماهنگی‌های لازم را برای ارسال خودرو را با باربری‌ها انجام دهید. هیچ وقت ریسک نکنید و در همان روز جابجایی به دنبال ماشین نگردید چرا که ممکن است ماشین مورد نظر پیدا نشود و شما دچار دردسر شوید.

بیش از هر چیز باید دقت داشته باشید که برای اسباب کشی حتماً به باربری‌های مجاز و حرفته‌ای مراجعه کنید چرا که ایم باربری‌ها هم در این کار تجربه و مهارت لازم را دارند و هم نسب به آسیب دیدگی وسایل شما تعهد لازم را می‌دهند. همچنین این باربری‌ها از افرادی ماهر در جابجایی وسایل استفاده می‌کنند که هم سرعت بالایی در کار خود دارند و هم با نحوه جابجایی هر وسیله‌ای آشنا هستند. به عبارت بهتر این افراد مهارت لازم در جابجایی اسباب منزل را دارند و می‌دانند چگونه بدون هیچ آسیبی و با سرعت اسباب منزل شما را جابجا کنند.

پیش از اسباب کشی به محل جدید، آنجا را به طور کامل تمیز کرده، سپس سمپاشی کنید. به این ترتیب با وجود هر نوع حشره احتمالی مبارزه می‌شود. همچنین اگر کف خانه جدیدتان با موکت پوشیده شده است، روی سطح موکت را پلاستیکی ضخیم و بزرگ پهن کنید تا به هنگام اسباب کشی و جابه جایی کثیف نشود.

در نهایت به هنگام جابجایی وسایل توسط باربری از آن‌ها بخواهید که بر اساس نوشته‌های روی جعبه ها، هر جعبه را دقیقا در چه جایی از خانه جدید قرار دهند تا شما درگیر صرف انرژی برای جابجایی آن‌ها در خانه جدید نشوید. در خصوص وسایل بزرگ خودتان شخصاً می‌توانید به این افراد بگویید که چه وسیله‌ای را در کجا قرار دهند. با چنین کاری شما به راحتی می‌توانید چیدمان مجدد وسایل در خانه جدید را آغاز کنید./فرارو

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=197618
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه