میهن صنعت :

مزیت همکاری مجدد پژو با ایران در چیست ؟

میهن صنعت : دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی کشور گفت : تنها مزیت پژو در شرایط کنونی سابقه فعالیت طولانی آنها با ایران است و این می تواند چند گام مذاکرات فی مابین را به جلو ببرد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی کشور گفت : تنها مزیت پژو در شرایط کنونی سابقه فعالیت طولانی آنها با ایران است و این می تواند چند گام مذاکرات فی مابین را به جلو ببرد .

آرش محبی نژاد افزود : مسلما باید موارد جدیدی در قرارداد همکاری ایران با پژو لحاظ شود تا اتفاقات گذشته تکرار نشود.

وی تصریح کرد : باید در بندهای قرار دادهایی که با خودروسازان خارجی منعقد می شود چه شرکت پژو و یا هر شرکت دیگری این نکته ذکر شود که در صورت تحریم های یک طرفه توسط برخی از کشورها و یا اتحادیه اروپا و آمریکا اینها جزء موارد ضروری لحاظ نشود و شرکتهای خارجی موظف به تبعیت تعهدات قراردادی نسبت به خودروسازان ایرانی باشند.

وی گفت : باید مصالح ملی و منافع بخشی صنعت خودرو در قراردادهای جدید با شرکتهای خارجی لحاظ شود.

وی خاطر نشان کرد : ضمن اینکه نوع خودروهایی که قرار است در ایران تولید شود از مدل های قدیمی نبوده و از مدل های روز اروپا انتخاب شود تا با توجه به زمانی که برای تولید انبوه و تعمیق حداقل 40 درصد ساخت داخل صرف می شود مدل این خودروها قدیمی نشود.

وی اظهار داشت : امروز تولید خودروهای قدیمی ذائقه مشتریان ایرانی و مشتریان هدف صادراتی ایران را اقناع نخواهد کرد از این رو  بهتر است تا از مدل های روز دنیا در قراردادهای جدید همکاری انتخاب شود تا پس از گذشت حداقل یک سال و همگام با تولید آن در سایر نقاط دنیا ،ایران نیز یکی از سایت های تولیدکننده آن برند خارجی باشد قطعا در این شرایط هم صادرات این خودروها تضمین می شود و هم می توان شرط تعمیق ساخت داخل قطعات را نیز محقق نمود.

وی افزود : در وضعیت کنونی چنانچه خودروسازان خارجی در ایران همکاری و مشارکت می کنند و و یا برندشان را به فروش می رسانند نباید سود آن تنها به صورت نقدی باشد بلکه باید بخشی و یا در صد عمده آن که ترجیحا 50 درصد است به صورت صادرات خودرو و قطعه از ایران باشد.

وی گفت : امروز درخواست غرامت از پژو حق مسلم صنعت خودروی ایران است چرا که فرانسوی ها در زمان تحریم به تعهدات خود عمل نکردند از این رو ایران خودرو محق است تا از پژو غرامت دریافت کند.

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی کشور در ادامه گفتگو با خبرخودرو با اشاره به اینکه پژو در وضعیت فعلی همکاری با ایران رقبای سرسختی را دارد، تصریح کرد: در شرایطی که خودروسازانی چون رنو، نیسان و شرکتهای آلمانی ، آمریکایی و ژاپنی در رفت و آمد و مذاکره با خودروسازان ایرانی قرار دارند قطعا شرایط برای همکاری پژو با ایران سخت تر خواهد شد.

محبی نژاد تاکید کرد : امروز تولید خودرو در ایران ، تنها بازار 80 میلیونی ایران نخواهد بود بلکه حداقل بازار 400 میلیونی کشورهای هم مرز و همسایگان ایران را در اختیار شرکت های خارجی قرار می دهد .

وی خاطر نشان کرد : خودروسازان خارجی که امروز همکاری جدیدی را با ایران آغاز می کنند مسلما رابطه ای برنده – برنده خواهد بود ضمن اینکه باید به خوبی این همکاری ها مدیریت شود چرا که بازار بزرگی را در اختیار خارجی ها قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=76383
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه