میهن صنعت:

مساله بودار مترو و توضیح مسئولانش

میهن صنعت: حداقل 10 سال از متروسواری تهرانی‌ها گذشته و می‌توان گفت که هر کدام از شهروندان تهرانی حداقل یکی و دو بار از این سیستم حمل‌ و‌ نقل شهری استفاده کرده‌اند و در کنار مزایای بسیارش، دچار مشکلات و ایراداتی نیز بوده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، هر نقطه‌ای از تهران که زندگی کنید و تردد داشته‌ باشید، بالاخره چند باری گذرتان به چند ایستگاه اصلی مترو مثل دروازه شمیران و امام‌خمینی(ره) افتاده و تجربه و خاطره استفاده از این قطار زیرزمینی را داشته‌اید، تجربه‌ سوار شدن در واگن‌ در ساعات شلوغ و پر جمعیت مترو که علاوه بر مهارت، شانس هم می‌طلبد.

 

 

براین اساس حتما توصیف ادامه این متن را درک می‌کنید؛ قطار توقف می‌کند و شما با فشاری چندین برابر فشار آب‌های پشت یک سد عظیم، از قطار به بیرون هدایت می‌شوید. فضای داخل ایستگاه کمی خنک‌تر و قابل تحمل‌تر از داخل قطار است و به محض بیرون آمدن لحظاتی نفس‌عمیق می‌کشید اما هنوز لحظاتی از ورود به داخل راهرو‌های ورودی و خروجی مترو نگذشته که بوی بد مشام را آزار می‌دهد، بوی فاضلاب است که مدتهاست فضای برخی ایستگاه‌ها را غیرقابل تحمل کرده است.

 

 

به گزارش ایسنا، مشکل بوی فاضلاب معضلی است که در برخی ایستگاه‌های متروی تهران از جمله دروازه شمیران، طرشت، صادقیه و شهرری وجود دارد و مسافران مترو را کلافه می‌کند و آزار می‌دهد.

 

البته مسئله بوی بد فاضلاب در مترو یک حاشیه مرتبط هم دارد و آن چکه‌های گاه و بی‌گاه آب از سقف‌ داخل برخی ایستگاه و سکو‌های مترو است که دقیقا مشخص نیست از چه منبعی است، اما وجود داشته و وجود سطل‌هایی در مسیر حکایت از آن دارد که این موضوع نه تنها مردم که برای مسئولان هم گویا عادی شده است.

 

خبرنگار ایسنا برای پیگیری علت این دو موضوع بو و چکه آب در مترو سراغ مسئولان شرکت بهره‌برداری و توسعه مترو تهران رفت و پس از دو هفته پیگیری، در نهایت معاون امور ایستگاه‌های شرکت بهره برداری مترو تهران پاسخگوی این دو موضوع شد و با اشاره به باقی ماندن برخی کارها در ایستگاه‌های جدید، گفت: ایستگاه‌های جدیدی که تحویل شرکت بهره‌برداری می‌شود باید سریع به بهره‌برداری برسند تا مردم استفاده کنند به همین دلیل برخی کارها مانند درزبندی‌ها باقی می‌ماند که بعدا برطرف می‌شوند، همین مسئله باعث استشمام بوی فاضلاب در بعضی ایستگاه‌ها می‌شود.

 

به گزارش ایسنا،رضا واکف دلیل بوی شدید فاضلاب در برخی ایستگاه‌های مترو نظیر دروازه دولت و دروازه شمیران را علاوه بر وجود چند سرویس‌های بهداشتی ویژه کارکنان که بعضا در موارد خاص مورد استفاده مسافرین نیز قرار می‌گیرد و خاموش بودن فن‌های ایستگاه‌ها به علت سرما دانست و افزود: این بو که در فصل سرما بیشتر ملموس می‌شود، در محدوده کمی از فضاهای مترو وجود دارد و در تمام ایستگاه این بو احساس نمی‌شود. همچنین با سرد شدن هوا به دلیل اینکه مردم گزارش داده بودند و در مطبوعات هم منعکس شده بود که هوا در ایستگاه‌ها سرد می‌شود، فن‌های داخل ایستگاه‌ها را خاموش می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: در هر یکی از 80 ایستگاه فعال به طور میانگین پنج فن وجود دارد که در فصل سرما برای جلوگیری از بیماری شهروندان این فن‌ها را خاموش می‌کنیم و به همین دلیل یک مقدار بوی فاضلاب ممکن است از این حیث باشد ولی در مجموع بوی آنچنانی نداریم.

 

واکف در پاسخ به این سوال که «در ایستگاه‌هایی مانند سعدی و دروازه دولت که سالهاست راه‌اندازی شده‌اند، بوی فاضلاب و چکه آب به صورت گسترده و در تمامی طول ایستگاه‌ احساس می‌شود» گفت: دروازه دولت ایستگاه تقاطعی است و کنار این ایستگاه کارگاه وجود دارد اما با بخش توسعه‌ای شرکت مترو مکاتباتی داشته‌ایم و قرار است برخی سیستم‌های هواساز و درزبندی‌ها تکمیل شود.

 

وی گفت: در مورد چکه آب هم باید واحد ابنیه پاسخگو باشد ولی تا جایی که من در جریان هستم این موضوع هم به ایزولاسیون در زمان ساخت مربوط است که پیمانکار در این خصوص مشغول کار است.

 

اگرچه تلاش و خدمات پرسنل و مسئولان مترو برای خدمت‌رسانی بهتر بر کسی پوشیده نیست، اما با توجه به استفاده روزانه بیش از دو میلیون نفر از متروی تهران این انتظار می‌رود که مشکلات و مسایل هرچند کوچک این شاهرگ زیرزمینی حمل و نقل عمومی سریع‌تر پیگیری شود و این موضوعات هم ردیف مشکلات بلندمدتی همچون کمبود اعتبارات قرار نگیرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=31137
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه