قائم مقام مدیرعامل سایپا در امور فروش خبر داد:

مشتریان ساندرو از طرح های جایگزین استفاده کنند/ معوقات سایپا در سخت ترین شرایط ممکن به صفر رسید

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا صبح امروز در جمع خبرنگاران عنوان کرد : از وقتی رنو بدون توجه به تعهدات خود ایران را ترک کرد، ما طرح های جایگزین را در اختیار مشتریان گذاشتیم.از گروه رنو ساندرو حدود ۱۲ هزار نفر در این طرح ها شرکت کردند باید بگوییم با توجه به مدت زمانی که از زمان تولید این محصول در دنیا گذشته، نمیتواند استاندارد های جدید را در کشور بگذراند و در نتیجه پلاک نخواهد شد.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا صبح امروز در جمع خبرنگاران عنوان کرد : از وقتی رنو بدون توجه به تعهدات خود ایران را ترک کرد، ما طرح های جایگزین را در اختیار مشتریان گذاشتیم.از گروه رنو ساندرو حدود ۱۲ هزار نفر در این طرح ها شرکت کردند باید بگوییم با توجه به مدت زمانی که از زمان تولید این محصول در دنیا گذشته، نمیتواند استاندارد های جدید را در کشور بگذراند و در نتیجه پلاک نخواهد شد.

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت : یکی از شاخص های مهم برای سنجش خودروسازان، شاخص تعهدات و میزان معوقات است. به دلیل اینکه این دو فاکتور به میزان برنامه ریزی شرکت ها بستگی دارد و نشان می دهد که برنامه ریزی دقیقی در نظام تولید و … گرفته شده است یا خیر.

مجید باقری ادامه داد : ما در شرکت سایپا چالش های بیشتری داشتیم. ۵۲۰ هزار تعهد معادل ۱۵ ماه تولید یک شرکت خودروسازی است و ما باید این مشکلات را بر طرف می کردیم. از طرفی تحریم ها نیز مشکلات و مخاطرات جدی برای ما ایجاد کرده بود. به این مشکلات، تعهدات طرح اتو خدمت نیز وجود داشت که در ابتدا راه حل بود اما در ادامه به مشکلات عدیده تبدیل شد.

وی افزود : تعهدات مرتبط با رنو نیز گریبانگیر شرکت سایپا شده بود و از طرف تعهدات فروش سبدی نیز نمایان شد چرا که ما به برخی از نمایندگی های خود، محصولات را پیش‌تر به صورت سبدی فروخته بودیم.

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت : آنچه که گفتیم صرفا از این بابت بود که بدانید برای رسیدن به این جایگاه که گروه خودروسازی سایپا هیچ تعهد معوقه ای ندارد یعنی چه!!!

وی ادامه داد : وقتی رنو بدون توجه به تعهدات خود ایران را ترک کرد، ما طرح های جایگزین را در اختیار مشتریان گذاشتیم. در این طرح با توجه به آورده اولیه مشتریان رنو، ۱۷۰۰ درصد سود می دهیم. در واقع پول مشتریان را ۱۸ برابر کردیم اما با این حال هنوز برخی از مشتریان هنوز سراغ این طرح ها نیامدند و ما را متهم به عدم توجه به مشکلاتشان می کنند.

باقری گفت : از گروه رنو ساندرو حدود ۱۲ هزار نفر در این طرح ها شرکت کردند و ما از آنها سپاسگذاریم. از همینجا به مشتریانی که منتظر مانده اند تا ساندرو رنو را تحویل بگیرند باید بگوییم با توجه به مدت زمانی که از زمان تولید ساندرو در دنیا گذشته، نمیتواند استاندارد های جدید را در کشور بگذراند و در نتیجه پلاک نخواهد شد.

وی افزود : تمام معوقاتی که باید فاکتور میشد تا این لحظه فاکتور شده چنانکه عدد آن دزاوایل هفته به ۲۵۰ هزار سیصد و چهل خودرو فاکتور شده رسیده است و نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته ایم.

باقری در خصوص محصولات جدید گفت : امسال زمستان طلایی خواهیم داشت و سه محصول جدید به تولید آزمایشی خواهد رسید. دی ماه سال جاری شاهین با گیربکس اتوماتیک تولید و به بازار خودرو کشور عرضه خواهد شد.

مصوبه جدید شورای رقابت بر خلاف منافع مردم و خودروسازان است

وی با اشاره به دلیل موفقیت سایپا در حوزه معوقات افزود : یک بحران جهانی که صنعت خودرو جهان را فرا گرفت، بحران میکروچیپ ها بود. کشور ما نیز این بحران را داشت اما با تلاش دوستان و خود گروه سایپا توانستیم بخش عمده ای از آن را تهیه کردیم و توانستیم خودرهای مانده در کف را تحویل مشتری بدهیم. یکی از دلایل مهم این موفقیت تصمیمات هوشمندانه مدیرعامل سایپا در این حوزه بود.

باقری ادامه داد : در فضایی که تمامی عوامل محدودکننده سراغ بنگاه های خودروسازی آمده است، در تصمیم گیری های داخلی باید از نماینده های خودروسازها و نظرات آنها نیز استفاده کرد. مصوبه جدید شورای رقابت مغایر با قانون مصوبه هیئت وزیران است و هرگونه تغیر در این قانون در تضاد کامل با آن قانون است. از طرفی این مصوبه که می گوید پیش پرداخت مشتریان فریز می‌شود، منابع مالی ما را کاهش خواهد داد و احساس میکنیم اصلا در راستای منافع مردم و خودروسازها نیست. ایجاد التهابات کاذب در بازار و کاهش منابع خودروسازان که به کاهش تیراژ تولید و طرح های توسعه ای منجر خواهد شد، از مضرات این مصوبه است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=228505
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه