نگاهی به خودروسازی فردا و محصول جدید این شرکت در بازار ایران؛

مشخصات فنی خودرو SX5 و هرآنچه که از آن نمی دانید!

خودروسازی فردا به عنوان یکی از خودروسازان ایران، محصولی جدید در سگمنت شاسی بلندهای سایز بزرگ به بازار عرضه کرده است. در این گزارش نگاهی به خودروسازی فردا و مشخصات فنی خودرو SX5 این شرکت خواهیم داشت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، خودروسازی فردا به عنوان یکی از خودروسازان ایران، محصولی جدید در سگمنت شاسی بلندهای سایز بزرگ به بازارعرضه کرده است. در این گزارش نگاهی به مشخصات فنی خودرو SX5 وهمچنین قیمت خودرو فردا sx5 خواهیم داشت.

 

خودروسازی فردا یکی از خودروسازان ایرانی است که با وجود سابقه نسبت پر و پیمان این شرکت و گره خوردن نام آن با برندهای مطرحی چون هیوندای، کیا و ام جی، کمتر در فضای رسانه ای ورود کرده است و بیشتر در فضایی به دور از هیجانات خبری کار خود را پیش برده است. در این بخش تلاش شده تا مشخصات فنی خودرو SX5 وقیمت خودرو فردا sx5 ایران مورد بررسی قرار بگیرد.

 

 به گزارش خبرنگار میهن صنعت، با حضور دونالد ترامپ در راس دولت آمریکا و سیاست های وی در عرصه صنعت خودرو، خودروسازان یکی از صنایعی بودند که آسیب زیادی از این سیاست ها متحمل شدند. هر چند آسیبی که خودروسازان جهانی از دوره مدیریت ترامپ متحمل شدند به اندازه صنعت خودروسازی ایران نبوده است اما آنها نیز از گزند مشکلات و مصائب دونالد ترامپ در امان نبودند. به طور مثال در این موضوع خاص، پژو و رنو به عنوان برندهای فرانسوی صنعت خودرو به واسطه سیاست های دونالد ترامپ ضرر و زیان زیادی متحمل شدند اما هیچ کدام این برندها به اندازه شرکت های خودروساز ایرانی زیان ندیدند.

 
به طور کلی در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، سیاست خودروسازان ایرانی نیز تغییرات زیادی کرد و در پی راهکاری رفتند که شرکای خارجی با مشکلات کمتری مواجه شوند.یکی از این راهکارها که مورد توجه بسیاری از خودروسازان داخلی و شرکای خارجی قرار گرفت، تولید خودرو با لوگو و برند متفاوت در سایر بازارهای خودرو بود.خودروسازی فردا یکی از این دست خودروسازان ایرانی است که با وجود سابقه نسبت پر و پیمان این شرکت و گره خوردن نام آن با برندهای مطرحی چون هیوندای، کیا و ام جی، کمتر در فضای رسانه ای ورود کرده است و بیشتر در فضایی به دور از هیجانات خبری کار خود را پیش برده است.
 
خودروسازی فردا بیش از 100 نمایندگی در سراسر کشور دارد و این هلدینگ در کنار ارائه خدمات به سایر خودروهای وارداتی این شرکت، خدمات پس از فروش فردا موتور را نیز آغاز کرده است که برای اطلاعات بیشتر از شرایط فروش خودروسازی فردا می توانید به آن ها مراجعه کنید.
 
خودروسازی فردا در سال 1392 و با سرمایه‌گذاری هلدینگ GBG تاسیس شد. فاز اول کارخانه خودروسازی فردا در سال 1395 آغاز بکار کرد و نهایتا در اوایل بهار 96 و بصورت رسمی، توسط رئیس جمهور روحانی افتتاح شد.
 
خودروسازی فردا که تنها کارخانه خودروسازی استان سمنان است، در ابتدای کارش موفق شد تا بخشی از تولیدات ایران خودرو را برعهده بگیرد و نهایتا سمند و پژو پارس را به خطوط تولیدش آورد. هم اکنون نیز کارخانه خودروسازی فردا، قطب اصلی در تولید پژو پارس دوگانه‌سوز در ایران است.
 
 
خودروسازی فردا نهایتا در سال 1398، برند اختصاصی خودش را با نام فردا موتور به بازار کشورمان معرفی کرد. خودروسازی فردا در نیمه دوم سال 96، با اولین شریک خارجی‌اش یعنی شرکت چینی سایک (SAIC) وارد مذاکره شد و حتی به توافقات بسیار مطلوبی نیز رسید. سپس این شرکت، در حالی که برای مونتاژ ام جی RX5 در سال 1397 آماده می شد، با دیوار بلند «تحریم صنعت خودروسازی» مواجه شد و در نتیجه آن، سایک از کشورمان رفت و RX5 نیز هیچگاه به تولید انبوه نرسید.
 
بعد از این اتفاقات، خودروسازی فردا به سراغ شریک چینی دیگری رفت؛ دانگ فنگ همان شرکتی که قبلا با ایران خوردویی ها وارد عرصه «خودروهای سواری» کشورمان شده بود در نیمه دوم سال 98 به عنوان شریک جدید خودروسازی فردا معرفی شد.
 
ماحصل اولین همکاری فردا با دانگ فنگ، کراس اوری به نام SX6 است که 30 دستگاه آن در زمستان 98 به صورت آزمایشی تولید شد. فردا SX6 که پیشرانه 1.5 لیتری توربو دارد، در غیاب بیسو T5 سیف خودرو، حالا اولین کراس اور 7نفره‌ مونتاژی در ایران محسوب می شود.
 
 
پس از عرضه  خودرو SX6، خودروسازی فردا به سراغ مونتاژ کراس اور دیگری به نام فردا SX5 خواهد رفت که کوچکتر ازخودرو SX6 بوده اما قلب 1.6 لیتری در سینه‌اش می‌تپد.
 
خودروسازی فردا در اواسط دی ماه، فروش فردا SX5 را آغاز کرد؛ خودرویی که بعنوان دومین مونتاژی دانگ‌فنگ در فردا موتور شناخته می‌شود و به لحاظ کیفیت ساخت نیز، یک مثال بسیار خوب از خودروهای چینی است. اولین سری فردا SX5 یا همان دانگ‌فنگ SX5 قبل از شروع سال 1400 و با برند اختصاصی این شرکت خودروسازی به دست مشتریان می رسد.
 
«فردا SX5» یک کراس‌‌اوور متوسط به‌حساب می‌آید که عرضه آن توسط شرکت خودروسازی «فردا» آغاز شده است. از مشخصات فنی خودرو SX5 می توان به پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 123 اسب بخار و 150 نیوتن‌متر گشتاور اشاره کرد.
 
پیشرانه "SX5" از سری موتور 4A92 کمپانی «میتسوبیشی» است که ساختار MIVEC در آن دیده می‌شود. توان این پیشرانه از طریق جعبه‌دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلوی این کراس‌اوور منتقل می‌شود.
 
پیشرانه ۱٫۶ لیتری X5 با کد۴A۹۲ که توسط میتسوبیشی تولید می شود در خودروهایی همچون میتسوبیشی لنسر، برلیانس H۵۳۰، برلیانس V۵ و زوتی Z۳۰۰ به کار رفته است. این پیشرانه از نوع DOHC بوده و از دو میل سوپاپ در هر سرسیلندر بهره می برد.
 
 داشتن نسل سوم جعبه‌دنده‌های CVT در مشخصات فنی خودرو SX5 وجه تمایز این مدل و بسیاری از رقبا است که باعث می شود انتقال قدرت با سرعت و هوشمندی بیش‌تر به چرخ‌ها صورت پذیرد.
 
این خودرو جرم خالص 1350 کیلوگرم را دارد و به‌همین دلیل، می‌تواند در کنار نسل سوم جعبه‌دنده CVT گشتاور خوبی را در شیب‌نوردی به‌نمایش بگذارد.
 
فردا SX5 از جمله کراس‌اوورهای جدید بازار ایران است که توانسته استانداردهای جدید را پشت سر بگذارد و با اعتبارنامه‌های ECE و ای-مارک قدم در بازار خودرو گذاشته است.
 
این خودرو به دو کیسه هوای SRS، ترمزهای دیسکی، سامانه ABS، EBD، BAS، سامانه کنترل پایداری ESP و پیشگیری از هرزگردی TCS، کنترل شروع حرکت در سربالایی، فرمان کمکی برقی، کروزکنترل، سنسور پایش فشار باد تایرها، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، سنسور نور، چراغ روزتاب، رینگ آلومینیومی 17 اینچی، تریم داخلی چرم دورنگ، سانروف، تهویه الکتریکی، حالت رانندگی اسپرت و برفی جعبه‌دنده، تعویض دنده تیپ‌ترونیک و… مجهز است.
 
 
قیمت خودرو فردا sx5 ششصد و بیست و پنج میلیون تومان اعلام شده است که برای متقاضیان با تخفیف 40 میلیون تومانی، 589 میلیون تومان تمام خواهد شد. برای خرید فردا SX5 نیاز به پیش پرداخت 294 میلیون 500 هزار تومانی خواهید داشت و به مدت یکماه بعد نیز مبلغ 117 میلیون و 800 هزار تومان پرداخت خواهید کرد.
 
در این شرایط فروش خودروسازی فردا بر خلاف سایر طرح های فروش در شرایط فعلی، سود مشارکت 18 درصدی در نظر گرفته شده است و در زمان تحویل 60 روزه خودرو از باقیمانده مبلغ خودرو کسر می شود.
 
البته خودروسازی فردا برای آینده خود در بازار کشور برنامه های دیگری نیز در سر دارد.از جمله این برنامه ها می توان به سدان این شرکت اشاره کرد که تاکنون اطلاعاتی از آن منتشر نشده است.
 
شوروم مرکزی خودروسازی فردا در خیابان شریعتی بالاتر از پل رومی واقع شده است و همه روزه میزبان بازدیدکنندگان از دو محصول این شرکت است.
 
انتهای پیام/
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=207014
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه