«میهن صنعت» گزارش می‌دهد؛

مشخصات فنی هایما 7X / آغاز تولید انبوه لوکسترین محصول سواری ایران خودرو + ویدیو

خودرو لوکس هایما 7X جدیدترین محصول هایما و گروه صنعتی ایران خودرو که پیشتر در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شده بود و حال آیین آغاز تولید انبوه آن با حضور مدیران عامل ایران خودرو و هایما و همچنین اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، تولید انبوه هایما 7X آغاز شد. این خودرو جدیدترین محصول هایما و گروه صنعتی ایران خودرو که پیشتر در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شده بود و حال آیین آغاز تولید انبوه آن با حضور مدیران عامل ایران خودرو و هایما و همچنین اصحاب رسانه برگزار شد. هایما 7X مانن دیگر محصولات این برند قرار است که سایت خراسان تولید شود.

هایما 7X جدیدترین محصول هایما بوده که توسعه حاصل برای این شرکت حدود 4 سال زمان برده است. این خودرو را می توان نخستین محصول هوشمند و به معنای واقعی لوکس هایما دانست. هرچند هایما 8S هم خودرویی لوکس محسوب می شود، اما هایما 7X یک سر و گردن از نظر سطح تجهیزات رفاهی بالاتر بوده و حاصل رویکرد جدید هایما برای جهانی شدن و توسعه محصولاتی مدرن است.

مشخصات فنی ماشین هایما 7X

مشخصات فنی ماشین هایما 7X

هایما 7X دارای یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ با سیستم سوخت رسانی تزریق مستقیم GDI بوده و قادر به تولید 192 اسب بخار قدرت و 293 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده ها به صورت دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. این موتور جزو 10 موتور برتر چین بوده و از نظر توان تولیدی در حد موتورهای شش سیلندر قدیمیست. اما مصرف آن به مراتب پایینتر بوده و آلایندگی کمتری هم دارد. هایما 7X وزنی معادل 1670 کیلوگرم داشته و یقینا با این موتور قدرتمند عملکرد خوبی را ارائه می دهد.

این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاعی معادل 4815، 1874 و 1720 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2860 میلی متر است. سیستم تعلیق در اکسل جلو از نوع مکفرسون بوده و در اکسل عقب از نوع مولتی لینک است که ضمن به ارمغان آوردن سواری نرم، هندلینگ این خودرو را بهبود می بخشد.

طراحی ظاهری هایما 7X

هایما 7X زبان طراحی کاملا متفاوتی نسبت به محصولات پیشین این برند چینی دارد و توسط موسسه معتبر ایتالیایی پینین فارینا طراحی شده است. به گفته هایما در طراحی این خودرو از قایق های تفریحی و اقیانوس و دریا الهام گرفته شده است. هایما 7X ترکیبی از یک شاسی بلند و MPV بوده و از نظر ابعادی به نسبت تمام رقبا هم طول بیشتری دارد و هم فاصله بین دو محور آن کشیده تر است.

هایما 7X به نسبت یک کراس اوور و مینی ون طراحی بسیار خشن و جذابی دارد. در نمای جلو، یک گریل با خطوط کرومی عمودی عمده دماغه خودرو را احاطه کرده است. چراغ ها نیز گرافیک جذابی دارند و چراغ های روشنایی در روز به صورت یکپارچه با چراغ های اصلی و در بالای آنها قرار گرفته اند. در نمای جانبی ابعاد بزرگ و کشیده هایما 7X بیشتر مشخص است. در این قسمت نباید از رینگ های 19 اینچی این خودرو غافل شد که زیبایی آن را بیشتر کرده است. البته تریم دو رنگ بدنه نیز به جذابیت بصری این خودرو افزوده است.

هایما 7X در نمای عقب دارای چراغ های تمام LED بوده و در این قسمت به جای لوگو از نوشته انگلیسی Haima استفاده شده است. به طور کلی هایما 7X به نسبت خودرویی که چیزی بین شاسی بلند و کراس اوور بوده طراحی بسیار زیبایی دارد و قطعا در خیابان توجه همه را به خود جلب می کند.

 

طراحی کابین هایما 7X

اگر مجذوب طراحی ظاهری هایما 7X نشده اید، قطعا مجذوب طراحی کابین آن خواهید شد. کابین هایما 7X از نظر طراحی، کیفیت و سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی یک سر و گردن نسبت به محصولات قبلی هایما بالاتر است. عمده قسمت ها از مواد اولیه نرم ساخته شده و بسیاری از قسمت های داشبورد و رودری ها نیز با چرم قهوه ای رنگ تودوزی شده اند. کابین ترکیبی از تریم مشکی و قهوه ای دارد و در برخی قسمت ها نیز تریم پلاستیکی خاکستری رنگ و نوار نقره ای رنگ دیده می شود.

هایما 7X دارای سه ردیف صندلی بوده و صندلی های ردیف دوم به صورت مجزا از هم طراحی شده اند تا از بین آنها به سادگی بتوان به ردیف سوم دسترسی داشت. روی داشبورد این خودرو دو نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی یکی برای نشانگرهای پشت فرمان و دیگری برای نمایشگر مالتی مدیا نصب شده است.

در میان داشبورد نیز کلیدهای تنظیم سیستم تهویه و همچنین شیفتر دنده الکترونیکی این خودرو قرار دارد که در اطراف آن شاهد جانمایی کلیدهای مختلفی از جمله ترمز پارک برقی، اتوهلد و دیگر امکانات خودرو مانند اتو پارک هستیم. هایما 7X یک خودروی لوکس و مجلل محسوب شده و به همین جهت یک سانروف پانورامیک با ابعادی بزرگ برای آن نصب شده است.

یک دوربین از داخل روی نمد سقف هایما 7X نصب شده که می تواند تصویر صندلی های ردیف دوم و سوم را در نمایشگر میانی به راننده نشان دهد تا کنترل بهتری روی کودک و افراد در کابین داشته باشد. این خودرو دارای گواهینامه هوای تازه برای سرنشینان بوده که به دلیل تعبیه دریچه های متعدد سیستم تهویه در کابین حاصل شده که کیفیت هوای کابین را بهبود می دهد.

 

تجهیزات ایمنی و رفاهی

هایما 7X لوکسترین محصول مونتاژی حال حاضر ایران خودرو بوده و دارای شش ایربگ، سیستم کنترل پایداری، کنترل خودرو در سرازیری، رادار نقطه کور، دوربین دید 360 درجه، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، کمکی حرکت در سربالایی، هشدار خروج امن، ترمز اضطراری با قابلیت تشخیص عابر پیاده، پایش فشار باد تایرها، اتوپارک، سنسور پارک عقب، اتوهلد، سیستم ترمز ضد قفل، کنترل خودرو در سرازیری و … است.

این خودرو در زمینه تجهیزات رفاهی هم یکی از لوکسترین خودروهای چینی بازار ایران بوده و به نمایشگر 12.3 اینچی پشت فرمان، نمایشگر لمسی 12.3 اینچی میان داشبورد، صندلی برقی راننده قابل تنظیم در 6 جهت، صندلی برقی سرنشین جلو قابل تنظیم در 4 جهت، سانروف پانورامیک، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، گرمکن صندلی های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه در سرتاسر کابین، سنسور الترا سونیک برای یادآوری حضور داخل کابین، فرمان پذیری صوتی، صندوق عقب برقی با سنسور پا و کلید هوشمند و … است.

در آیین آغاز تولید انبوه هایما 7X آقای لو مدیرعامل هایما نیز حضور داشت. وی ضمن اشاره به تاریخچه هایما و قدمت این شرکت که در سال ۱۹۸۸ تاسیس شده، اظهار کرد که هایما گام‌های مهمی را در راستای جهانی شدن برمی دارد. وی از ایران خودرو به عنوان یک شریک مهم و قدیمی یاد کرد و اظهار کرد که سابقه همکاری این دو شرکت نزدیک به ۱۰ سال شده است.
مدیرعامل هایما در ادامه گفت که ایران بازاری مهم و راهبردی برای محصولات هایماست و این شرکت را یک قدم به جهانی شدن نزدیک می کند. البته که هایما هم اکنون هم به کشورهای مختلفی از جمله کشورهای آسیایی و همچنین آفریقایی صادرات دارد.

مشخصات فنی ماشین هایما 7X

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=260022
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه