نسل چهارم سراتو زنگ خطری برای سدان های چینی

مشخصات کیا سراتو 2023 /گل سرسبد سدان های وارداتی کیا در شوروم کوشا خودرو + ویدیو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، غیر ممکن است که واردات خودرو آزاد شود و پای محصولات کیا به بازار ایران باز نشود و سدان محبوب سراتو در میان آنها نباشد. کیا سراتو 2023 گل سرسبد سدان های وارداتی کیا بوده که اکنون در شوروم کوشا خودرو قرار دارد و قرار است که نسل چهارم آن پس از حضور موفق سه نسل از این خودرو در بازار، عرضه شود. کیا سراتو تا پیش از رسیدن اپتیما یا کیا k5 2023 پرچمدار سدان های این برند کره ای در ایران است که یقینا لطمه سنگینی به بازار سدان های چینی خواهد زد.به همین دلیل در این بخش به بررسی مشخصات کیا سراتو 2023 پرداخته ایم.

در این بخش می خوانید:

  • بررسی کیا سراتو 2023
  • مشخصات فنی کیا سراتو 2023
  • قیمت کیا سراتو 2023
  • مشخصات فنی کیا فورته 2023
  • قیمت کیا سراتو فورته 2023
  • کیا k5 2023
بیشتر بخوانید:

مشخصات کیا پگاس 2023/ملاقات با کیا پگاس در کوشا خودرو

بررسی کیا سراتو 2023

مشخصات کیا سراتو 2023

کیا سراتو یک سدان رده متوسط سگمنت C بوده که سه نسل قبلی آن حضور بسیار پر رنگ و موفقی را در بازار ایران تجربه کرده اند. البته به جز نسل نخست که صرفا در مدل سدان وارد ایران شد، نسل دوم و سوم آن در دو استایل بدنه سدان و کوپه در ایران حضور دارند. محبوبیت سراتو در ایران به حدی زیاد بود که سایپا تصمیم به مونتاژ نسل دوم آن با موتور 1.6 و 2 لیتری گرفت و هنوز هم بعد از گذشت دو نسل از عمر آن محبوبیت بسیار بالایی در بازار دارد. نسل چهارم کیا سراتو هم با بهبودهایی که در زمینه طراحی و پلتفرم داشته، در بازارهای جهانی موفقیت نسل های قبلی خود را ادامه داده و یقینا در ایران نیز فروش خوبی را تجربه می کند. در نتیجه خالی از لطف نیست که به سراغ بررسی کیا سراتو 2023 برویم.

مشخصات فنی کیا سراتو 2023

در بخش مشخصات فنی کیا سراتو 2023 آمده که قرار است با دو موتور 1.6 لیتری و 2 لیتری به ایران وارد شود که البته کوشا خودرو فعلا نسخه 1.6 لیتری آن را وارد کشور کرده است. در بین مدل های کیا سراتو 2023 که وارد ایران شده اند خبری از نسخه دنده ای نیست و تمامی مدلها به گیربکس اتوماتیک شش سرعته با قابلیت تعویض دنده به صورت تیپترونیک مجهز هستند. کیا سراتو در مدل 1.6 لیتری موتور و گیربکس یکسانی با برادر کراس اوور خود یعنی سلتوس دارد. موتور 1.6 لیتری سراتو قادر به تولید 123 اسب بخار قدرت و 154 نیوتن متر گشتاور است.

هرچند هنوز اما و اگرهایی در خصوص واردات سراتو با موتور 2 لیتری وجود دارد، اما بعید است که این خودرو راهی ایران نشود. سراتو 2 لیتری هم قادر به تولید 148 اسب بخار قدرت و 180 نیوتن متر گشتاور بوده که نیروی هر دو مدل 1.6 و 2 لیتری به چرخ های جلو منتقل می شود. لازم به ذکر است که این دو موتور نسخه های بروزرسانی شده و ارتقا یافته همان موتورهای نسل های قبلی سراتو در ایران هستند که امتحان خود را در بحث دوام، استهلاک و ماندگاری با شرایط آب و هوایی ایران و بنزین بی کیفیت کشور پس داده اند و از نظر تعمیرات و تامین قطعات نیز هیچ مشکلی برای مالکین این خودرو به وجود نخواهد آمد.بعد از بررسی مشخصات فنی کیا سراتو 2023 حالا وقت آن رسیده که به طراحی این تازه وارد نگاهی بکنیم.

مدل خودروکیا سراتو 2023
پیشرانه1.6 لیتری
قدرت 123 اسب بخار
گشتاور 154 نیوتن متر
گیربکسCVT
محور محرکدیفرانسیل جلو
مصرف سوخت (ترکیبی)8 لیتر در صد کیلومتر
سیلندر/سوپاپ4/16
تنفس موتورتنفس طبیعی
حجم مخزن سوخت (L)53
حجم صندوق بار (L)434
قطر رینگ15 اینچ
استاندارد آلایندگییورو 5
تعداد سرنشین5
وزن خالص (Kg)1320 کیلوگرم
طول×عرض×ارتفاع (mm)4640 * 1800 *1435
فاصله بین دو محور (mm)2700 میلی متر

 

طراحی ظاهری

مشخصات کیا سراتو 2023 شامل بررسی طراحی ظاهری و امکانات رفاهی نیز می شود، هرچند سراتو 2023 باطن مشابهی از نظر پیشرانه و گیربکس با نسل های قبلی دارد، اما دیزاین آن کاملا متحول شده است. نسل چهارم سراتو ضمن رشد ابعاد به نسبت نسل های قبلی، طراحی به مراتب شکیلتری دارد و به مراتب لوکستر جلوه می کند. البته هنوز چاشنی اسپرت بودن در نمای ظاهری سراتو 2023 دیده می شود. کیا سراتو حاضر در شوروم کوشا خودرو نسخه پایه بوده و به همین دلیل فاقد رینگ آلومینیومی است و به رینگ 15 اینچی فولادی مجهز شده است.

در نمای جلو شاهد جلو پنجره پوزه ببر مانند هستیم که طراحی آن نسبت به نسل های قبلی تکامل یافته و از دو سمت با چراغ های اصلی احاطه شده است. در نمای جانبی افزایش ابعاد سراتو به خصوص در فاصله بین دو محور مشهود بوده که نتیجه آن کابین جادارتر و صندوق عقب بزرگتر است.

در نمای عقب هم سراتو 2023 دارای چراغ هایی به هم پیوسته بوده که ترند روز طراحی دنیاست و دیزاین پخته تری را نسبت به نسل های قبلی به نمایش می گذارد.

طراحی کابین

طراحی کابین هنگام در بررسی کیا سراتو 2023 مطمئنا نظر شما را به خود جلب خواهد کرد.قطعا اگر خاطره ای از نسل سوم کیا سراتو و کابین لوکس آن داشته باشید، با ورود به کابین نسخه پایه کیا سراتو 2023 شوکه می شوید. چراکه خبری از آن کابین لوکس نیست و امکانات رفاهی کمی برای آن لحاظ شده است. نسخه پایه کیا سراتو 2023 فاقد نمایشگر لمسی برای سیستم مالتی مدیا یا حتی تهویه اتوماتیک و دیجیتالیست. اما در نسخه های فول و نیمه فول داستان کاملا فرق می کند. صندلی ها نیز دارای تودوزی پارچه ای با کیفیتی هستند که در نسخه های فول پوشش چرم مصنوعی برای آنها اجرا شده است.

حتی سانروف هم برای مدل پایه کیا سراتو 2023 لحاظ نشده که دلیل آن طبیعی است، کاهش قیمت تمام شده و قابلیت خرید آن برای عمده مشتریان. عمده قسمت های کابین از جمله داشبورد کیا سراتو 2023 از جنس پلاستیک خشک هستند که کیفیت بالایی دارند. استفاده از پلاستیک خشک موضوعیست که در عمده خودروهای عرضه شده در چنین بازه قیمتی دیده می شود.

امکانات ایمنی و رفاهی

کیا سراتو 2023 مانند دیگر محصولات کیا قرار است که در سه سطح امکانات شامل پایه، نیمه فول و فول به بازار عرضه شود. نسخه ای که اکنون در شوروم کوشا خودرو قرار دارد مدل پایه بوده که امکانات ایمنی و رفاهی بسیار محدودی دارد. این مدل شامل دو کیسه ایمنی هوا، سیستم تهویه دستی، فرمان برقی، کروز کنترل، پایش فشار باد تایرها، تودوزی پارچه ای، صندلی هایی با قابلیت تنظیم دستی و فاقد سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای است.

اما نسخه های مجهزتر کیا سراتو 2023 دارای سیستم تهویه اتوماتیک، سانروف، نمایشگر 8 اینچی مالتی مدیا، گرمکن صندلی ها، دوربین دید عقب، ترمز پارک برقی و … بوده که طبیعتا قیمت بالاتری هم خواهد داشت. قیمت کیا سراتو 2023 هنوز به صورت رسمی اعلام نشده، ولی تصور ما قیمتی بین 1.2 تا 1.4 میلیارد تومان در تابلوی بورس کالای ایران است.

مشخصات فنی کیا فورته 2023 یا همان سراتو در این بخش بررسی شد و حالا باید منتظر عرضه آن به بازار خودرو کشور باشیم.

مزایا و معایب کیا سراتو 2023

در خصوص مزایا و معایب کیا سراتو 2023 می توان گفت که مواردی مانند

  • ظاهر جذاب، امکانات مناسب، کابین جا دار، ایمنی بالا، مصرف سوخت مناسب را می توان در لیست مزایا کیا سراتو 2023 قرار دارد.

اما در خصوص معایب این خودرو مواردی مانند

  • عرضه محدود و سواری نسبتا خشک را اضافه کرد.

کلام آخر

در پایان و به عنوان نتیجه گیری در مطلب مشخصات کیا سراتو 2023 می توانیم بگوییم که این خودرو در بازار ایران از محبوبیت بالایی برخوردار است و انتظار می رسد که در بدو ورود نیز از فروش بسیار بالایی برخوردار شود و در واقع زنگ خطر برای سدان های چینی به صدا در آمده است. در حالی که این خودرو هنوز به بازار عرضه نشده اما قیمت کیا سراتو فورته 2023 یا مشخصات فنی کیا سراتو 2023 به موضوعات داغ این روزها تبدیل شده است.

پیش بینی می شود کیا سراتو 2023 با دو موتور 1.6 لیتری و 2 لیتری به ایران وارد شود که البته این تنها محصول پرطرفدار کوشا خودرو نیست و در سبد محصولات این شرکت، نام کیا k5 2023 کوشا خودرو یا همان اپتیما 2023 دیده می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=257995
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه