ارزانترین سدان وارداتی در راه ایران؛

مشخصات کیا پگاس 2023/ملاقات با کیا پگاس در کوشا خودرو + ویدیو

در این مطلب قصد داریم به بررسی مشخصات کیا پگاس 2023 یا در واقع  یکی از اقتصادی ترین خودروهای وارداتی و ارزانترین سدان کیا بپردازیم که قرار است توسط کوشا خودرو به بازار عرضه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، با داغ شدن موضوع واردات خودرو، کوشا خودرو نخستین شرکتی بود که توانست نخستین محموله های خودروهای وارداتی خود را به ایران وارد کند. کوشا خودرو نماینده و متولی عرضه محصولات 2023 کیا موتورز در ایران و ارائه خدمات پس از فروش به آنها بوده که به تازگی در حال تکمیل کردن شوروم خود با محصولات جدید کیا است. در این مطلب قصد داریم به بررسی مشخصات کیا پگاس 2023 یا در واقع  یکی از اقتصادی ترین خودروهای وارداتی و ارزانترین سدان کیا بپردازیم که قرار است توسط کوشا خودرو به بازار عرضه شود.

در این بخش می خوانید:

  • مشخصات فنی کیا پگاس 2023
  • طراحی ظاهری و کابین کیا پگاس 2023
  • امکانات ایمنی و رفاهی کیا پگاس
  • قیمت کیا پگاس ۲۰۲۳

کیا پگاس ارزانترین سدان این برند کره ای بوده که در بازارهای جهانی حکم نسخه ارزانتر کیا ریو را دارد. کیا پگاس را از زاویه ای که نگاه کنید جانشین جدید پراید می یابید. این سدان اقتصادی و جمع و جور روی پلتفرم جدید کیا موسوم به PB پلتفرم طراحی شده که زیربنای مشترکی با کیا ریو دارد. کیا پگاس فعلی در سال 2017 در نمایشگاه شانگهای چین رونمایی شد و تا به امروز نسل عوض نکرده است. در خصوص محبوبیت کیا پگاس در بازارهای جهانی ذکر همین مورد کافیست که اقتصادی بودن و جان سخت بودن آن سبب شده در به عنوان تاکسی هم در ناوگان تاکسیرانی بسیاری از کشورها استفاده شود. برای آشنایی با مشخصات کیا پگاس 2023 در ادامه با ما همراه شوید.

بیشتر بخوانید:

مشخصات کیا سراتو 2023 /گل سرسبد سدان های وارداتی کیا در شوروم کوشا خودرو + ویدیو

طراحی ظاهری

کیا پگاس ارزانترین سدان وارداتی از این برند کره ای در ایران محسوب شده و یک پله نسبت به کیا ریو وارداتی هم جایگاه پایینتری دارد. البته پگاس ارزانترین محصول کیا در ایران نیست و از پیکانتو هاچبک جایگاه بالاتری دارد. پگاس یک سدان سگمنت B بوده و طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4300، 1700 و 1460 میلی متر داشته و فاصله بین دو محور آن نیز 2570 میلی متر است.

مشخصات کیا پگاس 2023

کیا با هدف عرضه خودرویی ارزان قیمت و اقتصادی سدان پگاس را طراحی کرده است. به همین جهت شلوغ کاری هایی که در دیزاین سایر محصولات این برند مانند K5 (اپتیما)، سراتو و اسپورتیج تا به امروز دیده اید در پگاس مشهود نیست و با دیزاینی بسیار ساده و در عین حال زیبا سر و کار داریم. در نمای جلو کیا پگاس این برند کره ای امضای خود که همان جلوپنجره پوزه ببر بوده را رعایت کرده و این جلوپنجره از دو طرف با چراغ های اصلی ساده هالوژنی احاطه شده است.

نسخه ای که در شوروم کوشا خودرو قرار دارد، مدل پایه کیا پگاس بوده و به همین جهت به رینگ فولادی 14 اینچی و قالپاق مجهز است. اما کوشا خودرو نسخه نیمه فول و فول کیا پگاس را هم عرضه می کند که یقینا به رینگ آلیاژی و امکانات بیشتری مجهز هستند.

طراحی داخلی

اقتصادی بودن در کابین کیا پگاس 2023 هم کاملا مشهود است. همه قسمت ها از پلاستیک خشک ساخته شده که واقعا کیفیت مناسبی دارد. داشبورد دیزاین بسیار ساده ای داشته و به دور از هرگونه شلوغی طراحی شده است. در نسخه پایه نمایشگری برای سیستم مالتی مدیا تعبیه شده و صرفا یک سیستم صوتی ساده برای کیا پگاس در نظر گرفته شده است. اما نسخه های فول تر دارای نمایشگر لمسی برای سیستم مالتی مدیا هستند. در مقابل راننده یک فرمان دایره ای شکل قرار داشته که برای آن کلیدهای کنترلی کروز کنترل و سیستم صوتی جانمایی شده است.

در قسمت میانی داشبورد هم کلیدهای دایره ای شکلی برای تنظیم سیستم تهویه طراحی شده که شما را یاد خودروهای چند سال قبل می اندازد. همچنین برای گردش هوا از داخل یا از بیرون یک اهم مکانیکی مانند آنچه در خودروهای پراید و تندر 90 شاهد بودیم تعبیه شده است. صندلی ها دارای تودوزی پارچه بسیار با کیفیتی هستند که ترکیب رنگ آنها با تم رنگ رودری ها و داشبورد کاملا هماهنگ است. با وجود ابعاد جمع و جور، فضای داخلی کیا پگاس حتی در ردیف دوم کاملا راحت بوده و با سدان های بزرگتر قابل مقایسه است.

مشخصات فنی

مشخصات کیا پگاس 2023

کیا پگاس مشخصات فنی عجیبی ندارد که البته از یک خودروی اقتصادی انتظاری جز این هم نمی رفت. کیا پگاس دارای موتور 1.4 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بوده که قادر به تولید 94 اسب بخار قدرت و 132 نیوتن متر گشتاور است. نیروی این موتور توسط گیربکس چهار سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. با توجه به وزن کم و ابعاد جمع و جور کیا پگاس، می توان انتظار عملکرد معقولی را از این سدان اقتصادی داشت. بهترین توصیف از عملکرد کیا پگاس 2023 مقایسه با هیوندای i20 وارداتی و همچنین کیا ریو وارداتی موجود در بازار ایران است.

مدل خودروکیا پگاس 2023
پیشرانه1.4 لیتری
قدرت 94 اسب بخار
گشتاور132 نیوتن متر
گیربکسچهار سرعته اتوماتیک
محور محرکدیفرانسیل جلو
مصرف سوخت (ترکیبی)6.1 لیتر در صد کیلومتر
سیلندر4
تنفس موتورتنفس طبیعی
حجم موتور1368 سی سی
حداکثر سرعت170 کیلومتر بر ساعت
قطر رینگ14 اینچ
استاندارد آلایندگییورو 5
تعداد سرنشین5
سانروفدارد
طول×عرض×ارتفاع (mm)4300، 1700 و 1460 میلی متر
فاصله بین دو محور (mm)2570 میلی متر

امکانات ایمنی و رفاهی

کوشا خودرو قصد دارد که کیا ریو را در سه سطح پایه، نیمه فول و فول به بازار ایران عرضه کند. نسخه موجود در شوروم مدل پایه بوده که دارای تجهیزاتی همچون کروز کنترل، کلیدهای کنترلی روی فرمان، آینه های جانبی برقی، سیستم تهویه مطبوع دستی، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سنسور دنده عقب، ترمز دیسکی در هر چهار چرخ، دو کیسه ایمنی هوا، صندلی ها با قابلیت تنظیم به صورت دستی و سنسور پایش فشار باد تایرهاست. البته در مشخصات کیا پگاس 2023 آمده که نسخه های فول تر این خودرو به امکانات ایمنی و رفاهی بیشتری همچون نمایشگر مالتی مدیا، سانروف، چهار کیسه ایمنی هوا و … مجهز خواهند بود.

در خصوص قیمت کیا پگاس ۲۰۲۳ می توان گفت که این خودرو یک سدان اقتصادی و ارزان قیمت وارداتی بوده که آن را می توان رقیبی برای سدان های تولید داخل همچون تارا اتوماتیک و دنا پلاس توربو اتوماتیک و همچنین تویوتا یاریس های وارداتی دانست و قطعه عرضه آن در تعداد بالا به بازار موجب تعدیل قیمت خودروهای وارداتی قدیمی می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=258128
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه