میهن صنعت:

مشعل نمادین بازی‌های المپیک از سفر به قطب شمال تا پرواز به مدار زمین

میهن صنعت: سه فضانورد جدید که روز پنجشنبه عازم ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) می‌شوند، برای نخستین بار مشعل بازی‌های المپیک زمستانی را به فضا منتقل می‌کنند تا بصورت نمادین در یک پیاده‌روی فضایی حمل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سه فضانورد جدید که روز پنجشنبه عازم ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) می‌شوند، برای نخستین بار مشعل بازی‌های المپیک زمستانی را به فضا منتقل می‌کنند تا بصورت نمادین در یک پیاده‌روی فضایی حمل شود.

 

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مراحل نهایی انتقال و استقرار موشک سایوز-FG به همراه فضاپیما TMA-11M به سکوی پرتاب انجام شده است؛ بدنه موشک با نماد بازی‌های المپیک زمستانی سوچی 2014 تزئین شده است و مشعل بازی‌ها نیز در محفظه مخصوص درون فضاپیما قرار داده خواهد شد.

 

ریک ماستراچیو فضانورد ناسا، کوئیچی واکاتا از آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن و میخائیل تورین کیهان‌نورد روس، روز پنجشنبه، هفتم نوامبر (16 آبان) بوسیله کپسول فضایی سایوز TMA-11Mراهی ایستگاه فضایی خواهند شد.

 

موشک حامل کپسول سایوز از پایگاه فضایی بایکنور قزاقستان به فضا پرتاب شده و فضانوردان پس از یک سفر پنج ساعته به ISS خواهد رسید.

 

سفر مشعل بازی های المپیک به فضا

 

پیش از این مشعل بازی های المپیک تابستانی 1996 توسط شاتل فضایی آتلانتیس به فضا منتقل شد، اما در پیاده روی فضایی حمل نشد.

 

برای نخستین بار در تاریخ سفرهای فضایی، مشعل بازی های المپیک روز شنبه نهم نوامبر (18 آبان) بطور نمادین توسط سرگئی ریازانسکی و اولگ کوتوف، دو کیهان نوردان روس مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) در یک پیاده‌روی فضایی حمل می‌شود.

 

به دلیل مصرف اکسیژن داخل ایستگاه فضایی و احتمال بروز خطر برای ساکنان ایستگاه، مشعل بازی‌های المپیک در فضا روشن نخواهد شد.

 

در زمان عبور ایستگاه فضایی از فراز روسیه و منطقه سوچی، فضانوردان اقدام به تهیه فیلم و عکس از حمل مشعل در زمان پیاده روی فضایی خواهند کرد.

 

مشعل بازی های المپیک پس از انجام پیاده روی فضایی، در تاریخ 10 نوامبر (19 آبان) ‌با اتمام مأموریت فضایی فئودور یورچیخین، کارن نیبرگ و لوکا پارمیتانو توسط کپسول فضایی سایوز TMA-09M به زمین باز خواهد گشت.

 

آغاز سفر مشعل بازی های المپیک

 

سفر مشعل بازی های المپیک زمستانی سوچی 2014 از هفتم اکتبر (15 مهر) آغاز شده و قرار است در یک رکوردشکنی تازه، این مشعل مسیر 65 هزار کیلومتری را توسط هواپیما، قطار، خودرو و 14 هزار حمل کننده (مشعل) طی کند.

 

مشعل المپیک در سفر طولانی خود، ماه اکتبر به قطب شمال منتقل شد و پس از بازگشت از ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) طی ماه جاری میلادی، راهی دریاچه بایکال بعنوان عمیق ترین دریاچه جهان خواهد شد.

 

عبور از 130 شهر بزرگ و کوچک و صعود به قله پنج هزار و 642 متری البروس روسیه بخش دیگری از برنامه حمل مشعل المپیک عنوان شده است.

 

مشعل بازی های المپیک زمستانی 2014 در تاریخ هفتم فوریه (18 بهمن) در استادیوم سوچی روشن خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=29784
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه