زیباتر و لوکستر با پیشرانه و گیربکس جدید

ملاقات با ام وی ام ایکس 22 پرو در پیست + ویدیو و تصاویر

مدیران خودرو تصمیم گرفت تا نسخه فیس لیفت ایکس 22 را با پسوند پرو به بازار عرضه کند. فرصتی پیش آمد در پیست آزادی با ام وی ام ایکس 22 پرو ملاقاتی داشته باشیم و در ادامه تجربه رانندگی و ویژگی های این خودرو را بررسی می کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ام وی ام ایکس 22 را باید یکی از پرطرفدارترین محصولات مدیران خودرو دانست که در یک بازه زمانی پنج ساله حضور در بازار خودرویی کشور، مدیران خودرو نزدیک به 50 هزار دستگاه از این کراس اوور شهری را فروخته است. این آمار فروش نشان از استقبال زیاد مردم برای خرید این خودرو دارد و به همین دلیل مدیران خودرو تصمیم گرفت تا نسخه فیس لیفت ایکس 22 را با پسوند پرو به بازار عرضه کند. فرصتی پیش آمد در پیست آزادی با ام وی ام ایکس 22 پرو ملاقاتی داشته باشیم و در ادامه تجربه رانندگی و ویژگی های این خودرو را بررسی می کنیم.

ملاقات با ام وی ام ایکس 22 پرو در پیست

تغییرات ظاهری

 

ایکس 22 پرو در همه زمینه ها نسبت به نسخه پیشین تغییر کرده و می توان گفت مدیران خودرو سعی کرده در همه جهات این کراس اوور کامپکت خود را بروزرسانی کند. در نمای جلو شاهد طراحی کاملا متفاوتی در نسخه جدید ایکس 22 نسبت به مدل پیشین هستیم که از جدیدترین زبان طراحی مدیران خودرو و ام وی ام بهره برده است. به طور کلی سپر، جلوپنجره، کاپوت و مه شکن های نصب شده داخل سپر تغییر پیدا کرده اند که به موجب آنها چهره ایکس 22 پرو به مراتب زیباتر، خشنتر، جذابتر و مدرنتر شده است.

ملاقات با ام وی ام ایکس 22 پرو در پیست

جلوپنجره این خودرو دارای دیزاین کهکشانی بوده که مشابه آن را در آریزو5 توربو فیس لیفت و همچنین تیگو8 پرو مشاهده کرده بودیم. یکی از ترندهای امروزی در طراحی خودرو، استفاده از چراغ های خطی و باریک در بالای پروفیل جلو و نصب چراغ های اصلی در داخل سپر هستیم که مشابه این طراحی را در برخی از محصولات هیوندای و جیپ هم مشاهده کرده بودیم. این چراغهای مدرن تا 2.7 برابر روشنایی بیشتری نسبت به چراغ های هالوژنی دارند و به لطف دارابودن سنسور نور، به صورت خودکار در محیط های تاریک روشن می شوند.

ملاقات با ام وی ام ایکس 22 پرو در پیست

ام وی ام ایکس 22 پرو مانند نسخه قبل دارای بدنه ای دو رنگ بوده و سقف و ستون ها به رنگ مشکی بوده که ترکیب رنگ زیبایی با رنگ بدنه ایجاد کرده اند. در نمای جانبی تغییرات نسبت به پروفیل جلو به مراتب کمتر بوده و شاهد استفاده از آینه هایی با قالب جدید و همچنین رینگ های آلیاژی با دیزاین متفاوت هستیم.

ملاقات با ام وی ام ایکس 22 پرو در پیست

تغییرات در نمای عقب هم نسبت به نمای جلو کمتر بوده، ولی با این حال شاهد بروزرسانی های مثبتی در این قسمت هم هستیم. نوار کرومی نصب شده روی درب فضای بار که دو چراغ عقب را به یکدیگر متصل کرده اند، حال تریم مشکی رنگ دارند، اما قالب کلی درب فضای بار تغییری نکرده است.

ملاقات با ام وی ام ایکس 22 پرو در پیست

قالب کلی سپر هم نسبت به مدل قبل تغییر چندانی نکرده، ولی دیزاین قسمت پایینی سپر در اطراف محل نصب پلاک تغییر داشته و یک دیفیوزر نقره ای رنگ با طراحی متفاوت از مدل قبل برای ایکس 22 پرو نصب شده که دو خروجی اگزوز در دو گوشه آن نیز طراحی شده است. همچنین دیزاین مه شکن های عقب نیز تغییر کرده از حالت عمودی و پهن به صورت افقی و باریک تغییر شکل پیدا کرده اند.

 

 

کابین مدرن با تکنولوژیهای پیشرفته تر

ملاقات با ام وی ام ایکس 22 پرو در پیست

مدیران خودرو هر قدمی که برای تغییر طراحی کابین ام وی ام ایکس 22 پرو برداشته، با هدف لوکستر شدن و زیباتر شدن فضای داخلی این خودرو بوده است. به طور کلی طراحی داشبورد ایکس 22 پرو نسبت به مدل قبل تغییر کرده این تغییرات شامل دریچه های سیستم تهویه، پنل نشانگرهای پشت فرمان، کنسول وسط، نمایشگر مالتی مدیا و همچنین غربیلک فرمان بوده است.

ملاقات با ام وی ام ایکس 22 پرو در پیست

در میان داشبورد یک نمایشگر بزرگ 9 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی نصب شده که ضمن دارابودن ابعاد بزرگتر نسبت به نسل قبل، یکی از بزرگترین ها در میان رقباست. این نمایشگر جدید دارای امکاناتی مانند رهیاب و قابلیت نمایش تصاویر تلفن همراه بوده و حساسیت صفحه لمسی آن نسبت به نسخه قبل بهتر شده و کیفیت آن نیز ارتقا یافته است. از جمله آپشن های کاربردی ایکس 22 پرو می توان به اضافه شدن اتوهلد و ترمز پارک برقی اشاره کرد که به لطف آنها می توان گفت ایکس 22 پرو نسبت به مدل قبلی خود به مراتب لوکستر شده و رانندگی با این خودرو نیز ساده تر و لذتبخشتر شده است.

ملاقات با ام وی ام ایکس 22 پرو در پیست

به لطف نصب سیستم فرمان برقی، شکل کلی غربیلک فرمان هم تغییر کرده و دیگر شاهد نصب فرمان با دیزاین قدیمی روی ایکس 22 پرو نیستیم. نصب غربیلک فرمان برقی باعث شده در ترافیک ها و فضاهای تنگ فرمان با نرمی بیشتری حرکت کند و در سرعت های بالا نیز به لحاظ حفظ ایمنی، مقداری از نرمی فرمان کاسته می شود.

ملاقات با ام وی ام ایکس 22 پرو در پیست

مدیران خودرو درون کابین ام وی ام ایکس 22 پرو را به صورت دو رنگ مشکی و نارنجی طراحی کرده و این تم دو رنگ در تودوزی صندلی ها و همچنین قالب رودریها رعایت شده است. همچنین دیزاین رودریها نیز تغییر کرده و می توان گفت شکیلتر از نمونه نصب شده روی مدل پیشین ایکس 22 است.

مشخصات فنی

ملاقات با ام وی ام ایکس 22 پرو در پیست

ایکس 22 پرو شاید از نظر ظاهری تکامل یافته نسخه پیشین باشد، ولی از نظر فنی کاملا دگرگون و متحول شده است. به جای نصب پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی، مدیران خودرو یک پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر توربوشارژ برای ایکس 22 پرو نصب کرده که قادر به تولید 107 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور است که کاملا مناسب وزن 1250 کیلوگرمی این خودروست. شاید توان پیشرانه نسخه پرو ایکس 22 چندان بیشتر از مدل قبل نشده باشد، ولی به لطف نصب سیستم توربوشارژ، این قدرت در دور 1750 در اختیار راننده قرار می گیرد که همین موضوع سبب شتابگیری بهتر این مدل شده است.

ملاقات با ام وی ام ایکس 22 پرو در پیست

ضمن اینکه این پیشرانه سه سیلندر توربوشارژ به مراتب نسبت به پیشرانه قبلی بهینه تر و کم مصرفتر است. در کنار نصب پیشرانه جدید، مدیران خودرو گیربکس متفاوتی را نیز برای ایکس 22 پرو نصب کرده است. این کراس اوور شهری مدرن به گیربکس اتوماتیک CVT 9 سرعته مجهز شده که مشابه نمونه نصب شده روی محصولاتی مانند آریزو6 و آریزو5 فیس لیفت بوده که به موجب آن شتابگیری بهتر و مصرف سوخت کمتر برای ایکس 22 پرو به ارمغان آمده و مساله نفوذ صدای گیربکس به کابین نیز به طور کامل برطرف شده است.

ملاقات با ام وی ام ایکس 22 پرو در پیست

از جمله دیگر بروزرسانی های صورت گرفته در ایکس 22 پرو می توان به اضافه شدن سیستم کنترل الکترونیکی پایداری اشاره کرد که از واژگونی خودرو در مسیرهای لغزنده و پیچ های تند جلوگیری می کند و با ترمزگیری هوشمندانه و کنترل دریچه گاز، مانع از سر خوردن و واژگونی می شود. همانطور که حدس می زدیم نصب پیشرانه توربوشارژ سه سیلندر و گیربکس CVT 9 سرعته که امتحان خود را در سایر محصولات مدیران خودرو پس داده، موجب بهبود شتابگیری اولیه و همچنین ثانویه در ایکس 22 پرو شده و لذت رانندگی با این خودرو را بیشتر کرده است.

عملکرد سیستم کنترل پایداری در این کراس اوور شهری کاملا رضایتبخش بود و از سر خوردن قسمت انتهایی خودرو در پیچ ها و واژگونی کاملا جلوگیری می کرد. همچنین سیستم ترمز نیز در ترمزگیری های پی در پی و فشارهایی که خبرنگاران در پیست به این خودرو وارد کرده بودند کم نیاورد و همچنان عملکردی مطمئن از خود ارائه می داد.

 

 

کلام آخر

ارتقا سطح تکنولوژی، نصب پیشرانه و گیربکس جدید در کنار چهره کاملا مدرن یقینا محبوبیت ایکس 22 پرو را نزد مشتریان مدیران خودرو بیشتر خواهد کرد و پیش بینی می کنیم که این خودرو موفقیت نسل پیشین ایکس 22 را تکرار کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=231598
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه