«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

ملاقات با ام وی ام ایکس 55 پرو در پیست آزادی

فرصتی پیش آمد تا در پیست آزادی با ام وی ام ایکس 55 پرو ملاقاتی داشته باشیم. در ادامه تجربه رانندگی مختصر خود و همچنین تغییرات صورت گرفته در ایکس 55 پرو (X55 پرو) را بیان می کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مدیران خودرو برای مدتی ام وی ام ایکس 55 را به عنوان کراس اووری خاص با تجهیزات رفاهی و ایمنی بالا در سبد محصولات داشت. حال این شرکت به سراغ عرضه نسخه بروزرسانی شده ایکس 55 با پسوند پرو رفته که تغییراتی در استایل ظاهری، طراحی کابین و مشخصات فنی آن اعمال شده است. فرصتی پیش آمد تا در پیست آزادی با ام وی ام ایکس 55 پرو ملاقاتی داشته باشیم. در ادامه تجربه رانندگی مختصر خود و همچنین تغییرات صورت گرفته در ایکس 55 پرو (X55 پرو) را بیان می کنیم.

طراحی ظاهری ام وی ام ایکس 55 پرو

ملاقات با ام وی ام ایکس 55 پرو در پیست آزادی

ظاهر ام وی ام ایکس 55 پرو کمترین تغییرات را نسبت به مدل قبلی ایکس 55 به خود دیده است. در نمای جلو ام وی ام ایکس 55 پرو جلوپنجره با دیزاین جدیدی موسوم به کهکشانی نصب شده که نمونه آن در سایر محصولات جدید مدیران خودرو اعم از ایکس 22 پرو، آریزو 5 فیس لیفت و فونیکس تیگو 8 پرو و تیگو 7 پرو نیز نصب شده است. همچنین دیزاین سپر نیز تغییر کرده و چراغ هایی LED درون سپر ایکس 55 پرو نصب شده اند. در قسمت پایینی سپر هم یک تریم قرمز رنگ اعمال شده که جذابیت بصری ایکس 55 پرو را نسبت به نسخه قبل بیشتر کرده است. یکی از تغییراتی که در نمای جلو ایکس 55 پرو رخ داده و چشم قابل مشاهده نیست، تغییر چراغ های هالوژنی این خودرو به LED بوده که نور و عمر بیشتری نسبت به قبل دارند.

در نمای جانبی تغییرات نسبت به پروفیل جلو کمتر است. در این قسمت یک تریم قرمز رنگ در بخش پایین درب ها اجرا شده و رینگ های آلیاژی 17 اینچی جدید با تریم قرمز رنگ برای ایکس 55 پرو نصب شده اند. همچنین کالیپرهای ترمز این کراس اوور چینی نیز به رنگ قرمز هستند.

در نمای عقب تغییرات از این هم نامحسوس تر هستند. نوار کرومی که قبلا تا داخل چراغ های عقب ایکس 55 پرو امتداد یافته بود، حال صرفا بین دو چراغ قرار داشته و به موجب آن مقداری گرافیک چراغ های ایکس 55 پرو نسبت به نسخه قبلی تغییر کرده اند.

طراحی کابین ام وی ام X55 پرو

ملاقات با ام وی ام ایکس 55 پرو در پیست آزادی

کابین ام وی ام ایکس 55 پرو کاملا نسبت به نسخه قبلی تغییر کرده و حال دیزاین آن دقیقا مشابه با فونیکس تیگو 7 پرو اجرا شده است. حتی تریم مشکی و قرمز اجرا شده در داشبورد و تودزوی ایکس 55 پرو نیز مشابه با تیگو 7 پرو بوده و تنها تفاوت میان این دو خودرو در بحث داخل کابین سطح آپشن ها و تجهیزات رفاهیست. در پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتالی هفت اینچی تعبیه شده که اطلاعات مربوط به خودرو را به راننده نشان می دهد. در میان داشبورد نیز یک نمایشگر لمسی 10.25 اینچی برای سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی نصب شده است. مقداری پایین تر از این نمایشگر، کلیدهای میانبر سیستم مالتی مدیا و نصب شده اند و مقداری پایین تر پنل دیجیتالی تنظیم سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک قرار دارد. هر چند پنل تهویه ایکس 55 پرو مشابه تیگو 7 پرو به صورت دوکاناله طراحی شده، ولی در واقع تک کاناله است. ضمن اینکه حالت اتوماتیک آن از داخل نمایشگر سیستم اطلاع رسانی فعال می شود.

در کنسول میانی یک شیفتر دنده الکترونیکی دقیقا مشابه با تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو نصب شده که به موجب آن فضای خالی مناسبی برای قرار دادن اشیا و وسایل در زیر آن فراهم شده است. در کنار این شیفتر دنده، یک قسمت برای قرار دادن تلفن همراه تعبیه شده که در تیگو 7 پرو به صورت وایرلس تلفن همراه را شارژ می کرد، ولی در ایکس 55 پرو صرفا جنبه نمایشی دارد و می توانید تنها موبایل خود را روی آن قرار دهید.

برخلاف تیگو 7 پرو که دارای سانروف برقی پانورامیک بود، در ایکس 55 پرو یک سانروف برقی دو حالته معمولی نصب شده که صرفا بالای سر سرنشینان ردیف اول قرار داد. صندلی ها دارای تودوزی چرم مصنوعی مشکی با تریم قرمز رنگ هستند که در قسمت تکیه گاه و نشیمن حالتی سوراخدار دارند که باعث تعریق کمتر بدن در فصل گرما می شوند. فضای پا و سر در صندلیهای ردیف دوم ایکس 55 پرو کاملا مناسب بوده و برای افراد با قد 180 یا حتی بلندتر فضای مناسبی در دسترس است. در کنسول میانی تنها دریچه سیستم تهویه برای سرنشینان عقب تعبیه شده و یک پورت USB نیز در این قسمت برای شارژ قرار دارد.

مشخصات فنی ام وی ام ایکس 55 پرو

ملاقات با ام وی ام ایکس 55 پرو در پیست آزادی

ام وی ام ایکس 55 پرو از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ مشابه با نسخه قبلی و تیگو 7 پرو بهره برده است. ولی توان تولیدی آن از 147 به 156 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن نیز از 210 به 230 نیوتن متر افزایش یافته است. به جای نصب یک گیربکس دو کلاچه شش سرعته اتوماتیک خشک مانند مدل قبل، یک گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض 9 دنده به صورت دستی برای ایکس 55 پرو نصب شده که نیروی تولیدی را به چرخ های جلو منتقل می کند. همین گیربکس روی بسیاری از محصولات مدیران خودرو از ایکس 22 پرو گرفته تا تیگو 7 پرو نصب شده است. به نظر می رسد که این مشخصات برای یک کراس اوور شهری با وزنی زیر 1450 کیلوگرم جوابگو باشد و عملکرد مطلوبی را به ارمغان بیاورد.

ایکس 55 پرو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4318، 1830 و 1664 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2610 میلی متر است. بدین ترتیب با یک کراس اوور کامپکت و شهری رو به رو هستیم که کاملا مناسب فضاهای پرازدحام و شلوغ شهریست.

بررسی ایکس 55 پرو در پیست

با توجه به اینکه تجربه رانندگی با تیگو 7 پرو را در همین پیست آزادی داشتیم و به دلیل اشتراک مشخصات فنی آن با ایکس 55 پرو، تقریبا می توانستیم حدس بزنیم که ایکس 55 پرو در چگونه عملکردی دارد. شتابگیری اولیه ایکس 55 پرو نسبت به تیگو 7 پرو به دلیل وزن کمتر بهتر بود و در پیست اصحاب رسانه موفق به ثبت تایم 10 ثانیه برای شتاب صفر تا 100 این خودرو با بنزین معمولی شدند که کاملا رضایتبخش است.

سیستم کنترل پایداری ایکس 55 پرو جدیدترین ورژن کنترل پایداری بوش در میان خودروهای چینی بوده و به خوبی این خودرو را پیچ های تند و در صورت ورود با سرعت بالا کنترل می کرد. به عبارتی با ترمزگیری های هوشمندانه و قطع کردن دریچه گاز مانع واژگونی و انحراف خودرو می شد. البته ایکس 55 پرو مانند هر خودروی جلو محرک دیگر مقداری کم فرمانی داشت که از یک کراس اوور شهری با این فاصله بین دو محور نباید بیشتر از این را توقع داشت.

نفوذ صدای پیشرانه به کابین در حد معقولی بود و اصلا صدای موتور حتی در دورهای بالا آزاردهنده نبود. عملکرد سیستم ترمز با وجود فشارهای زیادی که اصحاب رسانه به این خودرو در روز تست وارد کردند، افت چندانی نداشت و ترمزگیری های مطمئنی را با این خودرو تجربه کردیم.

تجهیزات ام وی ام ایکس 55 پرو

ایکس 55 پرو از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی تغییرات زیادی نسبت به قبل نداشته است. این خودرو در زمینه سیستم های ایمنی دارای شش کیسه ایمنی هوا، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کنترل کشش، اتوهلد، دوربین دید 360 درجه، دوربین دنده عقب، سنسور دنده عقب، پایش فشار باد تایرها و کروز کنترل است. در زمینه تجهیزات رفاهی هم ایکس 55 پرو دارای صندلی برقی راننده قابل تنظیم در 6 جهت با قابلیت تنظیم گودی کمر، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، سانروف برقی دو حالته، گرمکن صندلی های جلو، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر 10.25 اینچی و درگاه بلوتوث و USB با قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه، نمایشگر دیجیتالی پشت فرمانف سیستم تهویه مطبوع تک کاناله اتوماتیک، آینه های تاشو برقی، ریموت استارت، سنسور نور، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، نورپردازی داخل کابین در 7 رنگ و سه مد رانندگی اکو، نرمال و اسپرت است.

مدیران خودرو قصد دارد که ایکس 55 پرو را از یک ماه آینده با قیمتی در محدوده 900 میلیون تومان به بازار عرضه کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=243173
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه