«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته اخیر

مهمترین اخبار خودرویی جهان را در ذیل مشاهده می کنید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مهمترین اخبار خودرویی جهان را در ذیل مشاهده می کنید.

تاکسی پرنده اوبر رسید

شرکت اوبر به تازگی از راه ندازی  سرویسی با بهای ۲۰۰ دلار خبر داده که مسافران را از منطقه منهتن در نیویورک به فرودگاه با بالگرد ببرد. این خدمات با عنوان Uber Copter شناخته می شود و قرار است که از 7 اکتبر سال جاری رسما کار خود را آغاز کند.

شرکت اوبر اعلام کرده که مدت زمان رسیدن تا فرودگاه با این سرویس 8 دقیقه بوده و ظرفیت آن 5 نفر است.

قدرتمندترین پیشرانه معرفی شد

شرکت خودروسازی  هنسی قصد دارد تا ابرخودروی جدید خود را با عنوان ونوم اف ۵  معرفی کند و به دنبال نصب پیشرانه ی ۱۸۱۷ اسب بخاری بر روی این هیولای خود است.

در صورت نصب این موتور، خودروی ونوم اف ۵ از گشتاور ۱۶۱۷.۵ نیوتون متر برخوردار بوده و دور موتور آن از ۲۰۰۰ دور در دقیقه به ۸۰۰۰ دور در دقیقه افزایش می یابد. موتور یادشده ۶.۶ لیتری بوده و با نصب آن وزن خودروی ونوم اف ۵ به ۱۳۶۱ کیلوگرم می رسد. بخش هایی از این موتور که با تیتانیوم ساخته شده با چاپگرهای سه بعدی تولید می شود، اما جنس دیگر بخش های آن از فولاد ضدزنگ و آلومینیوم خواهد بود.

عرضه دوقلوهای ژاپنی در سال 2020

 دو شرکت سوبارو و تویوتا از یک همکاری مشترک برای توسعه خودروهای اسپرت BRZ و جی تی 86 خبر داد. این توافق دوجانبه در ادامه همکاری دو خودروساز برای توسعه پلتفرم خودروهای الکتریکی شکل گرفته است.مشخصات نسل دوم  BRZ و جی تی 86 تاکنون منتشر نشده اما شرکت تویوتا تایید کرده که هردو مدل از نوع دیفرانسیل عقب هستند.

انتظار می رود که با این توافق، همکاری  طولانی مدت دو شرکت تقویت وتوسعه یابد و سهم تویوتا از شرکت سوبارو تا 3.17 درصد رشد کند و در مجموع  به 20 درصد برسد. از زمان خرید بخشی از سهام صنایع سنگین فوجی که بعدها به شرکت سهامی سوبارو (Subaru Corporation) تغییر نام داد، دو برند تویوتا و سوبارو همکاری های نزدیکی را با هم آغاز کرده اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=186820
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه