«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته اخیر

مهمترین اخبار خودرویی جهان در این بخش گردآوری شده است که شامل معرفی نسل جدید شاسی ‌بلند میتسوبیشی اوتلندر و اهدای جایزه به ابرخودروی لوتوس و... می شود. همان طور که مشخص است مهمترین رویدادهای هفته اخیر مربوط به بازار خودروهای الکتریکی بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مهمترین اخبار خودرویی جهان در این بخش گردآوری شده است که شامل معرفی نسل جدید شاسی ‌بلند میتسوبیشی اوتلندر و اهدای جایزه به ابرخودروی لوتوس و… می شود. همان طور که مشخص است مهمترین رویدادهای هفته اخیر مربوط به بازار خودروهای الکتریکی بود.

نسل جدید شاسی ‌بلند میتسوبیشی اوتلندر در راه است

نسل جدید شاسی ‌بلند مشهور میتسوبیشی اوتلندر قرار است با چهره و امکانات فنی مشابه  نیسان ایکس تریل  از نیمه دوم سال 2021 در اختیار مشتریان قرار بگیرد. این خودرو با الهام از زبان طراحی داینامیک شیلد ساخته شده است.تزئینات کرومی به‌ شکل C، چراغ‌های باریک نزدیک به جلو پنجره و ظاهری غول پیکر از ویژگی های اصلی این مدل جدید به شمار می رود.

نمایشگر 8 اینچی روی داشبورد، دکمه‌های لمسی و پنل دیجیتال 12.3 اینچی پشت فرمان بخشی از تغییرات داخل کابین خودرو است. پیشرانه این شاسی بلند از نوع 2.5 لیتری تنفس‌ طبیعی و مشابه نسخه موجود در نیسان ایکس تریل است که می تواند 181 اسب‌ بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. تاکنون اطلاعاتی در خصوص قیمت دقیق این مدل منتشر نشده اما می تواند انتظار داشت حدود 25 الی 27 هزار دلار قیمت بخورد.

جایزه بهترین طراحی خودرو به خودروی برقی لوتوس اِوایا رسید

هیئت داوران در پنج رشته ‌ی مختلف مانند معماری، مد، طراحی داخلی، محصول و طراحی گرافیکی، جایزه برترین خودروی پایدار جهان را به خودروی برقی لوتوس اِوایا اهدا کردند. این مدل عنوان نخستین خودرو انگلیسی را که دارای 4 موتور الکتیرکی دارد را از آن خود کرده است. جالب است بدانید که این ابر خودروی لوتوس قادر به تولید 2000 اسب‌بخار قدرت و 1685 نیوتن ‌متر گشتاور است. 

رنج مسافتی خودروی برقی لوتوس اِوایا برابر با  400 کیلومتر است و می تواند در کمتر از 3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. بدنه این خودرو به منظور کاهش وزن از فیبر کربن ساخته شده است.

همکاری فولکس واگن با مایکروسافت کلید خورد

امکان ادغام پلتفرم پردازش ابری آژور مایکروسافت با سیستم خودروی خودران فولکس واگن طی همکاری این دو شرکت بزرگ فراهم شد. فولکس واگن در لیست خودروسازهایی قرار گرفت که با همکاری یک شرکت فعال در حوزه فناوری قرار است سیستم های خودران خود را ارتقا دهد. این خودروساز بزرگ به دنبال ورود به بخش حمل ‌و‌ نقل دیجیتال است که این حوزه شامل مسیرهای کوتاه، کرایه خودرو برای مدت ‌زمان بسیار کوتاه و اشتراک ‌گذاری خودرو می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=207958
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه