«میهن صنعت» گزارش می دهد:

مهمترین اخبار خودرو جهان در هفته اخیر

معرفی خودروهای سوپر اسپرت و تلاش خودروسازان برای دستیابی به مدل‌های الکتریکی و برقی از خبرهای داغ خودرویی در هفته گذشته به شمار می‌آیند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، معرفی خودروهای سوپر اسپرت و تلاش خودروسازان برای دستیابی به مدل‌های الکتریکی و برقی از خبرهای داغ خودرویی در هفته گذشته به شمار می‌آیند.

برای اطلاع از آنچه که در هفته اخیر در صنعت خودروسازی رخ داد، این خبر را مرور کنید.

شاهکار برابهام معرفی شد

 سوپر اسپرت برابهام BT62 نام خود را از راننده افسانه ای مسابقات گرندپری فرمول یک، جک برابهام گرفته است.

این خودرو سوپر اسپرت نخستین محصول برابهام است که در مرکز آن یک پیشرانه 5.4 لیتری 8 سیلندر با قدرت 700 اسب بخار و گشتاور492 پوند-فیت قرار می گیرد.

 ویژگی هایی مانند ظاهر تهاجمی، بدنه فیبرکربنی، اسپلیتر بزرگ در جلو، دیفیوزر بزرگ و لاستیک های میشلین به جذابیت های این سوپر اسپرت افزوده است.

شایان ذکر است که تنها ۷۰ دستگاه خودروی BT62 تولید خواهد شد که اشاره به هفت دهه زندگی جک برابهام دارد.

پورشه نسل جدید کاینE-Hybrid  را رونمایی کرد

خودروساز خوش نام پورشه نسخه جدیدی را با عنوان کاین E-Hybrid 2019به سبد محصولات پلاگین هیبریدی خود اضافه کرد.

این محصول پورشه از پیشرانه 3 لیتر 6 سیلندری بهره برده که قادر به تولید 300 اسب بخارقدرت و گشتاور 450 نیوتون متر است.

نیروی الکتریکی این محصول آلمانی از یک پک باتری 14.1 کیلووات ساعتی لیتیوم-یونی و پیشرانه الکتریکی 134 اسب بخاری تامین می شود.

پورشه همزمان با رونمایی نسل جدید کاینE-Hybrid  چندین ویژگی جدید از جمله شیشه جلوی گرم شونده، هد آپ دیسپلی، صندلی‌های ماساژوردار و رینگ های 22 اینچی را معرفی کرد.

شگفتی DS در بازار خودروهای الکتریکی

دی اس ((DS، برند لوکس شرکت خودروسازی PSA از الکتریکی کردن و عرضه پیشرانه های هیبریدی  برای تمامی نسخه های خود از اوایل سال 2020 خبر داد.

نخستین خودرو دی اس که از باتری های الکتریکی استفاده می کند، در نمایشگاه پاریس به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیر عامل دی اس در این خصوص عنوان کرد:«هدف ما بسیار مشخص است، حضور به عنوان یکی از شرکت های پشگام در بازار خودروهای الکتریکی.»

دی اس نخستین برند گروه بزرگ PSA است که اقدام به تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی کرده است.

خودروی بنزینی پلاگین هیبریدی DS 7 تا اواخر سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. این برند لوکس فرانسوی از نخستین خودروی تمام الکتریکی خود در نمایشگاه پاریس رونمایی خواهد کرد.

 اطلاعاتی زیادی در خصوص مدل این خودرو تمام الکتریکی در دسترس نیست اما گزارش ها حاکی آن است که مدل DS3 این عنوان را یدک می کشد.

 در واقع، آینده خودروهای الکتریکی گروه PSA به میزان قابل توجهی به برند DS وابسته است. سال گذشته، این گروه خودروساز فرانسوی از امضای یک جوینت ونچر با شرکت ژاپنی Nidec به منظور طراحی خودروهای الکتریکی در فرانسه خبر داد.

انتظار می رود، نسخه پلاگین هیبریدی دی اس 7 با سیستم چهار چرخ متحرک و قدرت 300 اسب بخار به ارزش 55 هزار یورو به فروش برسد.

دی اس 7 از لحاظ طراحی ظاهری حرف های زیادی برای گفتن دارد و از خودروی محبوب مقامات دولتی فرانسه محسوب می شود که در اکثر مراسم های تشریفاتی حضور دارد.

شرکت آرین موتور تابان، نمایندگی رسمی کمپانی دی اس فرانسه در ایران است و در سال گذشته از نسخه ی لوکس و جذاب دی اس 7 در نمایشگاه تهران رونمایی کرد.

با توجه به عملکرد موفق شرکت آرین موتور تابان در عرضه نسخه های جدید دی اس، پیش بینی می شود شاهد معرفی  مدل پلاگین هیبریدی دی اس 7 به بازار ایران باشیم.

آینده رنو در بازار خودروهای الکتریکی

از نیمه دوم قرن بیستم، آلودگی هوا به ویژه در کلان شهرهایی مانند تهران به یکی از دغدغه‌های اصلی دولتمردان در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه جهان تبدیل شده است و به دنبال تشدید آلودگی هوا، هر کشور راهکارهایی در پیش گرفته تا تاثیر این معضل بزرگ را کم کند.

بسیاری از کشورهای جهان گسترش خودروهای الکتریکی را محور اصلی سیاست های خود قرار داد و دولت ها تلاش می کنند تا با ارائه امتیازاتی مانند استفاده رایگان از محل پارک و یا تخفیفات مالی افراد را ترغیب به خرید خودروهای برقی کنند.

خودروسازان نیز در سراسر جهان با سرمایه‌گذاری گسترده بر تولید خودروهای برقی دین خود را ادا می‌کنند. رنو به عنوان یکی از پیشگامان این بازار نوظهور با فروش 36 هزار دستگاه خودرو الکتریکی و رشد 38 درصدی در سال گذشته، موفقیتی بزرگ را در کارنامه ی خود ثبت کرد.

این برند فرانسوی در سال 2017 در حدود 24 درصد از سهم بازار خودروهای الکتریکی را به خود اختصاص داد و بدین ترتیب بیشترین سهم این بازار از آن رنو است.

شرکت رنو این موفقیت خود را مدیون نسخه ژئو ZEO است که عنوان پرطرفدارترین خودرو الکتریکی در اروپا را یدک می کشد.

این خودروساز فرانسوی موفق به تولید 100 هزار نسخه از این محصول الکتریکی در کارخانه ی فلین فرانسه شده و به نظر می رسد که همچنان دیگر شرکت های رقیب نتوانند این رکورد را جابه جا کنند.

همان طور که ذکر شد، آلودگی هوا با توجه تاثیرات زیانبار آن به یکی از ملموس‌ترین معضلات شهر تهران تبدیل شده و شاید پیوستن ایران به قافله خودروهای برقی در آینده از الزامات صنعت خودروسازی باشد.

عرضه خودروهای هیبریدی به بازار ایران حاکی از آن است که صنعت خودروسازی ایران به این سو حرکت کرده اما زیرساخت‌های کافی برای استفاده گسترده از این نسخه ها و خودروهای تمام برقی در ایران هنوز فراهم نیست.

با توجه به عملکرد موفقیت آمیز نگین خودرو (نمایندگی رسمی رنو در ایران) در عرضه محصولات جدید و محبوب این شرکت نظیر رنو کپچر 2018 به بازار ایران، به نظر می رسد در آینده ای نزدیک شاهد خودروهای الکتریکی این شرکت در ایران باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=152094
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه