میهن صنعت:

موافقت وزارت نفت برای توقف تولید حلال‌های صنعتی که نام بنزین پتروشیمی گرفته است

میهن صنعت: سرپرست ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست از موافقت وزارت نفت برای توقف تولید حلال‌های صنعتی که نام بنزین پتروشیمی گرفته است، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دکتر یوسف رشیدی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست از سال گذشته به طور جدی پیگیر توزیع بنزین یورو4 و توقف توزیع بنزین پتروشیمی‌ها بوده است گفت: در حال حاضر بنزین یورو4 در تمامی جایگاه‌های تهران،‌ اراک و کرج توزیع می‌شود و قرار است در سایر شهرها نیز توزیع این بنزین آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه قطعا اصلاح سوخت در کاهش آلودگی هوا موثر است گفت: حذف فراورده‌های حلال‌های صنعتی که به غلط بنزین پتروشیمی نام گرفته است، می‌تواند در کاهش ذرات معلق نقش بسزایی داشته باشد.

سرپرست ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست از مذاکره با وزارت نفت برای توزیع بنزین استاندارد خبر داد و گفت: وزارت نفت پذیرفته است نسبت به حذف فراورده‌های حلال‌های صنعتی که به غلط بنزین پتروشیمی خوانده می‌شود، اقدام کند و به جای آن بنزین مورد نیاز را از طریق واردات جبران کند.

به نقل از ایسنا وی با تاکید بر اینکه قطعا به یکباره نمی‌توانیم مشکل آلودگی هوا را حل کنیم، افزود: در عین حال سازمان حفاظت محیط زیست برنامه‌های جدی را برای حل مشکل آلودگی هوا در بخش‌های مختلف اعم از تولیدکنندگان بنزین، مصرف کنندگان بنزین و سایر عوامل محیطی در دستورکار قرار داده که امیدواریم در سال جاری شاهد تحولات قابل توجهی در این خصوص باشیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=45646
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه