کراس اوور هفت نفره و لوکس چینی؛

مشخصات فنی مکث موتور تیارا /هر آنچه که باید در مورد کراس اوور تیارا بدانید

در زمان رونمایی پیکاپ کلوت وعده معرفی یک کراس اوور لوکس هفت نفره را در سال 1401 داده بود. حال وعده این شرکت محقق شده و در نمایشگاه خودرو تهران از اولین کراس اوور خود با نام مکث موتور تیارا پرده برداشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  شرکت مکث موتور که بازوی آسیایی ماموت خودرو در زمینه خودروهای سواری بوده، در زمان رونمایی پیکاپ کلوت وعده معرفی یک کراس اوور لوکس هفت نفره را در سال 1401 داده بود. حال وعده این شرکت محقق شده و در نمایشگاه خودرو تهران از اولین کراس اوور خود پرده برداشته است که در این بخش به مشخصات فنی مکث موتور تیارا می پردازیم

مکث موتور با عرضه تیارا رسما به بازار پرتقاضا و پررقیب کراس اوورهای سایز متوسط نیمه لوکس چینی در ایران ورود کرده است. کراس اوور تیارا مکث موتور رقیب خودروهایی مانند KMC K7 کرمان موتور، فونیکس تیگو 7 پرو مدیران خودرو و فدیلیتی پرایم بهمن موتور محسوب می شود.

 

بیشتر بخوانید:

خودرو جدید مکث موتور در نیمه دوم سال معرفی می شود/ رانندگی نرم و دلچسب با تیارا

مشخصات فنی تیارا

مکث موتور تیارا رونمایی شد / مشخصات فنی و امکانات کراس اوور تیارا

مکث موتور تیارا مانند اکثر خودروهای چینی موجود در بازار ایران به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر مجهز شده است. در بخش مشخصات فنی مکث موتور تیارا  آمده این موتور قادر به تولید 155 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور بوده که به کمک یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. مکث موتور تیارا با دارابودن طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4788، 1875 و 1730 میلی متر و فاصله بین دو محوری 2815 میلی متری جزو کراس اوورهای سایز متوسط بازار ایران و همچنین جزو بزرگترین خودروهای چینی موجود در ایران دسته بندی می شود.

مکث موتور تیارا رونمایی شد / مشخصات فنی و امکانات کراس اوور تیارا

فاصله بین دو محوری زیاد مکث موتور تیارا کابینی کشیده و جادار را برای این خودرو فراهم می کند. کراس اوور تیارا مکث موتور 1610 کیلوگرم وزن داشته و طبق اعلام کمپانی سازنده چینی بایک می تواند به نهایت سرعت 180 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. با توجه به وزن و قدرت موتور این خودرو می توان گفت که با یک کراس اوور خانوادگی و به نسبت لوکس چینی سر و کار داریم و نباید انتظار سواری اسپرت از تیارا داشت.

طراحی ظاهری

مکث موتور تیارا رونمایی شد / مشخصات فنی و امکانات کراس اوور تیارا

مکث موتور تیارا در پروفیل جلو طراحی سنتی و زیبایی را به نمایش می گذارد. منظور ما از طراحی سنتی یکپارچه بودن دیزاین چراغ های جلو با LED های روشنایی در روز درون یک قاب در بالاترین قسمت پروفیل جلوست. این چراغ ها از دو طرف جلوپنجره بزرگ تیارا را که دارای نوارهای کرومی عمودی هستند احاطه کرده است.

همین طراحی سنتی را مقداری محافظه کارانه تر در پروفیل عقب مکث موتور تیارا شاهد هستیمو منظور از طراحی سنتی در این قسمت فقدان نوار LED یکپارچه بین چراغ های عقب بوده و یک نوار کرومی دو چراغ عقب را به یکدیگر متصل کرده است. در قسمت پایینی سپر عقب یک دیفیوزر ساده طراحی شده که دو خروجی اگزوز مصنوعی درون آن دیده می شود.

طراحی کابین

مکث موتور تیارا رونمایی شد / مشخصات فنی و امکانات کراس اوور تیارا

تیارا مکث موتور جزو کراس اوورهای لوکس چینی بازار ایران دسته بندی می شود. به همین دلیل بسیاری از قسمت های کابین به جای پلاستیک خشک از پلاستیک و مواد اولیه نرم ساخته شده اند که حس بهتری به سرنشین القا می کند. در پشت فرمان یک نمایشگر لمسی درون قاب کلاستر و در میان داشبورد نیز یک نمایشگر لمسی دیگر برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی دیده می شود. غربیلک فرمان حالتی D شکل داشته و کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و کروز کنترل روی آن تعبیه شده اند.

در مکث موتور تیارا سعی شده کمتر از کلیدهای فیزیکی استفاده شود و بیشتر از کلیدهای لمسی در کنسول میانی و داشبورد استفاده شده. ولی با این حال یک شیفتر دنده مکانیکی برای این خودرو لحاظ شده که در اطراف آن چند کلید فیزیکی مربوط به اتوهلد و ترمز پارک برقی و همچنین میانبر برای دسترسی ساده تر به نمایشگر لمسی این خودرو تعبیه شده اند.

صندلی ها دارای تودوزی چرمی بوده و در ردیف دوم فضایی ایده آل با توجه به فاصله بین دو محوری زیاد به ارمغان آمده است. در ردیف سوم نباید انتظار فضای پا زیادی را داشت، اما فضا برای نشستن دو سرنشین نوجوان کفایت می کند. بعد از بررسی مشخصات فنی مکث موتور تیارا و طراحی وقت آن رسیده در مورد تجهیزات ایمنی توضیح دهیم.

تجهیزات ایمنی و رفاهی

مکث موتور تیارا رونمایی شد / مشخصات فنی و امکانات کراس اوور تیارا

مکث موتور ظاهرا قصد دارد کراس اوور تیارا را تنها در یک تریم به بازار عرضه کند. این خودرو دارای تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند 6 کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، رادار نقطه کور، دوربین ثبت وقایع، دوربین دید 360 درجه، اتوهلد، کمکی شروع حرکت در سربالایی، کنترل خودرو در سرازیری، نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی در پشت فرمان، نمایشگر لمسی 10.25 اینچی سیستم مالتی مدیا، سانروف برقی پانورامیک، صندلی برقی راننده در 6 جهت، گرمکن صندلی های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، سنسور نور، درب برقی صندوق عقب و سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ایست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=245281
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه