نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

می گویند بنزین لیتری ۵هزار تومان که اگر ۲ هزار تومان شد شوکه نشوید!

میهن صنعت : وزارت نفت سال آینده سهم بیشتری از بودجه خواهد داشت که علاوه بر ۶ درصد قبلی 8.5 درصد نیز برای بهره برداری از میادین مشترک به این بخش اختصاص داده شده است.

به گزارش «میهن صنعت»، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس از افزایش سهم وزارت نفت از بودجه به 14.5 درصد خبر داد و گفت: وزارت نفت سال آینده سهم بیشتری از بودجه خواهد داشت که علاوه بر ۶ درصد قبلی 8.5 درصد نیز برای بهره برداری از میادین مشترک به این بخش اختصاص داده شده است.

ناصر سودانی ضمن اعلام این خبر اذعان داشت: امسال علیرغم اینکه باید وابستگی به نفت کاهش پیدا کند، باید سهم وزارت نفت از بودجه افزایش پیدا کند. ضمن اینکه باید این سهم در اولویت تخصیص ها قرار بگیرد. لذا لازم است اقدامی اساسی صورت بگیرد.
وی ادامه داد: وزارت نفت برای بهره برداری از میادین مشترک چندین پیشنهاد داده که اکنون در کمیسیون انرژی مورد بررسی قرار گرفته است و سعی می کنیم تا قبل از دریافت لایحه بودجه این پیشنهادات را به جمع بندی برسانیم.

این نماینده مجلس همچنین در خصوص شایعات مبنی بر افزایش قیمت بنزین در سال جاری ا ذعان داشت: شایعات متفاوت است، اما برخی شایعات را دست بالا می گیرند تا افزایش واقعی خیلی به چشم نیاید. مثلا می گویند بنزین قرار است لیتری ۵ هزار تومان شود که اگر ۲ هزار تومان شد مردم احساس کنند کمی هم سود کرده اند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی در خصوص اختیارات دولت برای افزایش قیمت سوخت در سال جاری تاکید کرد: رئیس مجلس به همه ادارات ابلاغ کرد که قانون هدفمندی یارانه ها امکان اجرایی شدن ندارد. برای سال آینده نیز باید ببینیم شرایط اقتصادی کشور به چه صورت است.

مصرف بنزین کم شد
میانگین روزانه مصرف بنزین کشور در هفته دوم دی همزمان با محدودیت تردد وسایل نقلیه شخصی به دلیل آلودگی هوا، 7.7 درصد کاهش یافت و به 55.9 میلیون لیتر رسید.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) ، مجموع مصرف بنزین کشور در هفته پیش به 391 میلیون و 900 هزار لیتر رسید که در مقایسه با هفته پیش از آن 33 میلیون و 100 هزار لیتر (معادل 7.7 درصد) کاهش نشان می دهد.

بیشترین مصرف بنزین در هفته گذشته در روز شنبه (9 دی) با 62 میلیون و 200 هزار لیتر و کمترین آن در روز یکشنبه (10 دی) با 49 میلیون و 800 هزار لیتر بوده است.

مجموع مصرف بنزین تهران در هفته گذشته 89 میلیون و 800 هزار لیتر اعلام شده که در مقایسه با هفته پیش از ان 3  میلیون و 800 هزار لیتر (معادل 4 درصد) کاهش یافته است.
میانگین روزانه مصرف بنزین تهران در هفته پیش 12 میلیون و 800 هزار لیتر بوده است.

کاهش مصرف گازوییل
مجموع مصرف گازوئیل کشور در هفته پیش با میانگین روزانه 91 میلیون و 600 هزار لیتر به 641 میلیون و 500 هزار لیتر رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) ، این میزان در مقایسه با هفته پیش از آن 94 میلیون و 800 هزار لیتر، معادل 12.8 درصد کاهش نشان می دهد.

بالاترین رقم مصرف گازوییل کشور در هفته ای که گذشت در روز پنجشنبه (14 دی) با 149 میلیون و 800 هزار لیتر و کمترین آن در روز یکشنبه (10 دی) با 58.3 میلیون لیتر بوده است.
مجموع مصرف نفت سفید کشور در روزهای نهم تا پانزدهم دی به 140 میلیون و 200 هزار لیتر رسیده است که در مقایسه با مصرف هفته پیش از آن 2 میلیون و 200 هزار لیتر (معادل 1.5 درصد) کاهش نشان می دهد.

هفته گذشته به طور میانگین روزانه 20 میلیون لیتر نفت سفید در کشور به مصرف رسیده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=9070
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه