قالیباف:

نباید اسقاط خودرو در کشور تعطیل شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس باید هم به خط تولید و هم مسائل زیست محیطی و هم مردمی که توان خرید موتور ۴۰ میلیونی را از دست داده‌اند، توجه کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس باید هم به خط تولید و هم مسائل زیست محیطی و هم مردمی که توان خرید موتور ۴۰ میلیونی را از دست داده‌اند، توجه کند.

 محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه الحاق یک تبصره به ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو بیان کرد: بنده وظیفه خود می‌دانم به عنوان یک نماینده مجلس شورای اسلامی نکته‌ای را در خصوص بررسی این قانون به نمایندگان عرض کنم. به دوستان در کمیسیون صنایع و معادن نیز این موضوع را جداگانه تذکر دادم. ما نباید در این قانون به گونه‌ای پیش برویم که نتیجه آن تعطیلی اسقاط خودرو در کشور شود و سپس با مشکل مواجه شویم یا این‌که نباید به گونه‌ای عمل کنیم تا پولی که برای اسقاط در نظر گرفته شده اینقدر به جاهای مختلف برود که تعارض منافع ایجاد شود.

وی در ادامه اظهار کرد: باید توجه داشت که هم مساله آلودگی هوا و محیط زیست حائز اهمیت است و هم مساله تولید دارای اهمیت می‌باشد و هم مردمی که یک موتور را ۱۵۰ هزار تومان خریده‌اند اما قیمت امروز آن به ۴۰ میلیون تومان رسیده و توان اسقاط ندارند. هنر مجلس شورای اسلامی این است که این سه موضوع را با یکدیگر تنظیم کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون مهمی در مجلس در حال دنبال شدن است و باید با یک دقت و جدیت به این موضوع رسیدگی شود. از یک طرف خط تولید حائز اهمیت است و از یک طرف محیط زیست. همچنین مردمی که قدرت خرید یک موتور ۴۰ میلیونی را ندارند باید در تصمیم گیری در نظر گرفته شود. هر سه مورد دارای اهمیت است./ایسنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=254838
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه