«میهن صنعت»گزارش می دهد:

نجات پناهجویان توسط نیروهای بریتانیایی

وزارت کشور بریتانیا می‌گوید نیروهای این کشور روز چهارشنبه ۳ اکتبر، دست‌کم ۸۵۳ مهاجر را در ۲۵ مورد جداگانه در کانال مانش نجات داده‌ یا آنان را رهگیری کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، وزارت کشور بریتانیا می‌گوید نیروهای این کشور روز چهارشنبه ۳ اکتبر، دست‌کم ۸۵۳ مهاجر را در ۲۵ مورد جداگانه در کانال مانش نجات داده‌ یا آنان را رهگیری کرده‌اند.

عبور ۸۵۳ مهاجر با قایق‌های کوچک از کانال مانش به بریتانیا در طول تنها یک روز، بالاترین آمار عبور از این کانال از آغاز بحران مهاجرت به شمار می‌رود. پیش از این بالاترین رقم ۸۲۸ مهاجر بود که در ماه اوت به ثبت رسید.

افزایش شمار قابل توجه مهاجرانی که در سه سال گذشته از فرانسه و از طریق کانال مانش درصدد ورود به خاک بریتانیا بوده‌اند وضعیت دشواری را برای کنترل بحران مهاجرت در غرب قاره اروپا پدید آورده است.

بر اساس گزارش یک خبرگزاری‌ داخلی بریتانیا به نام پی‌ای، از ابتدای سال جاری میلادی بیش از ۲۱ هزار مهاجر با قایق‌های کوچک خود را به بریتانیا رسانده‌اند. این رقم بیش از دو برابر کل تعداد مهاجرانی است که در سال ۲۰۲۰ از این طریق خود را به این کشور رساندند.

این افزایش تعداد پناهجویان در حالی اتفاق می‌افتد که با کاهش دما و همچنین خطرات دریایی، هشدارهای بسیاری در خصوص خطرات جانی احتمالی برای مهاجران صادر شده است.

همزمان، مقام‌های فرانسوی نیز اعلام کردند روز چهارشنبه و پس از غرق شدن چندین شناور در کانال مانش، بیش از ۴۰۰ نفر را نجات داده‌اند. این در حالی است که یک نفر از پناهجویان غرق شده و یک نفر دیگر نیز مفقود است و اطلاعی از سرنوشت او در دست نیست.

جسد یکی از پناهجویان نیز روز پنجشنبه در قایقی که توسط امواج به خشکی رانده شده بود، در نزدیکی ساحل شهر «کاله» فرانسه پیدا شد. دو نفر دیگر نیز در این قایق زنده مانده اما دچار سرمازدگی شدید شده بودند.

مسئله پاسبانی کانال مانش و رصد و نظارت بر آن جهت جلوگیری از عبور و ورود مهاجران به بریتانیا به بحرانی جدی میان لندن و پاریس تبدیل شده است.

دولت بریتانیا با وضع قوانین جدید در پی اعمال مجازات‌های سنگین‌تر برای جلوگیری از ورود مهاجران به خاک خود است.

وزارت کشور بریتانیا تابستان امسال اعلام کرد برای جلوگیری از عبور مهاجران از کانال مانش به دولت فرانسه مبلغ ۶۲.۷ میلیون یورو پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=232484
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه