معاون آموزشی وزیر علوم:

نحوه حضور دانشجویان در ترم مهر ماه چگونه است؟

معاون آموزشی وزیر علوم درباره جزئیات بازگشایی دانشگاه‌ها و نحوه حضور دانشجویان قدیم و نو ورود توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، درباره آغاز سال تحصیلی جدید گفت: وزارت علوم برای بازگشایی دانشگاه ها و حضور فیزیکی دانشجویان در کلاس‌های درس، تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کروناست.

او افزود: با توجه به شرایطی که هم اکنون وجود دارد تمام تمهیدات در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در نظر گرفته شده تا دانشجویان بتوانند از آموزش الکترونیکی بهره مند شوند و حضور فیزیکی نداشته باشند. اگر در مناطقی وضعیت شیوع کرونا سفید اعلام شود و یا در طول ترم شرایط برای حضور برخی دانشجویان وجود داشته باشد «مثل درس های دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد و یا دروس کارگاهی و آزمایشگاهی» دانشگاه ها برای حضور برنامه ریزی خواهند کرد.

معاون وزیر علوم ادامه داد: اگر شرایط به گونه ای باشد که هیچ نوع حضور فیزیکی دانشجو در دانشگاه امکان پذیر نباشد، آمادگی ارائه تمام دروس نظری به صورت مجازی را داریم.

او بیان کرد: ترم گذشته اولین تجربه آموزش مجازی در ایران و جهان بود بنابراین مشکلاتی که در آموزش مجازی با آن مواجه هستیم فقط مختص به کشور ما نیست. با تجربه کسب شده امیدواریم به مقدار زیادی این مشکلات را حل کنیم. در آموزش مجازی برای نحوه حضور دانشجویان در کلاس ها، ارزیابی دانشجویان در طول ترم و در نهایت امتحان پایان ترم باید مستمر باشد.

خاکی صدیق درباره رفت و آمد دانشجویان برای رفتن با دانشگاه گفت: یکی از سیاست های اصلی ما تصمیم گیری برای بحث رفت و آمد دانشجویان از شهری به شهر دیگر بود که از چند ماه قبل به دانشگاه ها ابلاغ کردیم با مهمانی دانشجویان در دانشگاه محل تحصیلشان موافقت شود تا از این رفت و آمد جلوگیری کنیم. اگر دانشجویی در محل سکونت و یا نزدیک محل سکونتش دانشگاه و موسسه آموزش عالی وجود دارد می‌تواند به آن دانشگاه مراجعه کند البته اگر آموزش به صورت الکترونیکی باشد که تفاوتی ندارد و استفاده از مهمانی بیشتر شامل دروس حضوری، آزمایشگاهی و کارگاهی است.

معاون وزیر علوم درباره وضعیت خوابگاه ها تصریح کرد: خوابگاه‌ها زیر نظر دانشگاه‌ها در حال آماده شدن هستند و احتمالا با ظرفیت ۵۰ درصدی دانشجو پذیرش خواهند کرد. در اسکان دانشجویان در خوابگاه، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانشجویانی که دارای کلاس‌های عملی، آزمایشگاهی و کارگاهی در اولویت هستند.

معاون آموزشی وزیر علوم ادامه داد: دانشجویان نو ورود نیز با توجه به اعلام سازمان سنجش از ابتدای آبان به دانشگاه وارد می شوند و برای آشنایی آنها با محیط دانشگاه شرایط برای حضور چند هفته ای آنها فراهم خواهد شد و بعد از آن آموزش این دانشجویان نیز غیر حضوری و مجازی خواهد بود.

خاکی صدیق یادآوری کرد: ترم تحصیلی از شنبه، ۱۵ شهریور آغاز شد البته این بازگشایی بستگی به شرایط دانشگاه‌ها دارد. هر دانشگاهی خودش تصمیم می گیرد که ترم را از چه تاریخی شروع کند زیرا دانشگاه ها به دلیل شیوع کرونا و باقی ماندن دروع عملی و یا دروس ترم تابستان شرایط شروع ترم از امروز را ندارند./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=200414
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه