نرخ تورم تیرماه به روایت بانک مرکزی!

مدیركل اقتصادی بانك مركزی گفت:نرخ تورم در تیر ماه سال جاری 22.9 درصد است ضمن آنكه اجرای حذف چهار صفراز پول ملی برای سال 1393 هم منتفی شده است.


به گزارش ميهن صنعت به نقل از ايرنا مدیركل اقتصادی بانك مركزی گفت:نرخ تورم در تیر ماه سال جاری 22.9 درصد است ضمن آنكه اجرای حذف چهار صفراز پول ملی برای سال 1393 هم منتفی شده است.

‘ ابوالفضل اكرمی’ شامگاه گذشته (شنبه شب ) در جمع خبرنگاران افزود: خلاصه نتایج به دست‌آمده از شاخص بهای كالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران بر اساس سال پایه 100=1383 در تیرماه 1391 است.
 
یادآورمی شود:نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به خردادماه 1391 نسبت به دوازده ماه منتهی به خردادماه 1390 معادل 22 و 4 دهم درصد بوده است.
 
**اجرای حذف چهار صفراز پول ملی برای سال 1393 هم منتفی است

 
وی در باره حذف چهار صفر از پول ملی گفت: طرح بانك مركزی برای حذف چهار صفر از پول ملی هنوز در دولت بوده و به مجلس ارایه نشده است.

 
به گفته اكرمی ، به همین دلیل حذف چهار صفراز پول ملی برای سال 1393 هم منتفی است.

 
مدیركل اقتصادی بانك مركزی با بیان آنكه اجرای این طرح نیازمند زمان است ، گفت: اجرای این طرح نیاز به شرایط با ثبات تر اقتصادی نیاز دارد و شرایط اقتصادی در سال جاری با سال های گذشته متفاوت است زیرا حلقه های تحریم تنگ تر شده است.

 
وی ادامه داد: اجرای حذف چهار صفر باید با تامل بیشتر و نه عجله اجرایی شود زیرا نرخ تورم در زمان مطرح شدن اجرای حذف چهار صفر از پول ملی حدود 12 تا 13 درصد بود اما هم اكنون نرخ تورم بیش از 22 درصد است.

 
اكرمی افزود: نرخ تورم تاثیر زیادی در اجرای این طرح دارد و بر همین اساس با زمان بندی بیشتری اجرایی می شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2492
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه