میهن صنعت :

نگرش پادگانی، صنعت اصفهان را نحیف‌تر می‌کند

میهن صنعت : یک فعال بخش خصوصی معتقد است: یکی از بزرگترین مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، نگاه تصدی گرایانه مدیران استانی به این بخش است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمد مجیری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه اصفهان، با اشاره به تغییراتی که باعث رکود در حوزه صنعت استان شده است، اظهار کرد: نگرش پادگانی و بخشنامه‌ای نه تنها راه حل مشکل صنعت و صنعتگر نیست، بلکه باعث نحیف‌تر شدن روز به روز صنعت استان می‌شود.

 

وی افزود: استان اصفهان به عنوان اصلی‌ترین قطب صنعتی ایران شناخته می‌شود و نقش کلیدی در توسعه صنعتی ایران بازی می‌کند. با نگاه تصدی گرایانه مدیران استانی، شور و نشاط صنعتگران گرفته شده و یاس و ناامیدی در این حوزه باعث رکود بیش از حد می‌شود که با تدبیر جدی دولت، امید دوباره‌ای باید به این بخش داده شود.

 

این استاد دانشگاه اصفهان، رشد آمار غیر واقعی و نبود برنامه‌ریزی در بخش صنعت، معدن و تجارت استان را موضوعی مهم دانست و تصریح کرد: آمار اشتباه در حوزه تولید، اشتغال و سرمایه گذاری در گذشته چنان بازار آشفته‌ای را به وجود آورده که به عنوان یک فوریت و ضرورت لازم است تصویر واقعی از آنچه هست مشخص شود.

 

وی ادامه داد: تعامل نداشتن صحیح با بخش خصوصی و فاصله گرفتن با تشکل‌های مردم نهاد از معضلات صنعت استان است، مشکلات صنعت و معدن و تجارت را خود صاحبان این بخش‌ها با گوشت و پوست لمس کرده و راه حل‌های مناسبی به دور از بروکراسی اداری برای آن دارند. فعال کردن جایگاه تشکل‌های مردم نهاد در متن سازمان و نیز استفاده از ظرفیت‌های علمی استان و سازمان باعث ایجاد طراوت تولیدی در این بخش می‌شود.

 

مجیری در خصوص ظرفیت‌های جدید معدنی استان، گفت: اکتشاف، پایه و اساس بخش معدن است و استفاده از تکنولوژی‌های نوین اکتشاف و نیز استخراج و فرآوری بهینه از معادن راه حل کمک به دولت در زمان تحریم و رهاسازی از اقتصاد وابسته به نفت است.

 

این فعال حوزه اقتصاد، بخشی از مشکلات این حوزه را فشار عوامل مالیاتی، بیمه سهم کارفرما، هدفمندی یارانه‌ها شامل افزایش بهای حامل‌های انرژی و بهای تمام شده کالاها برشمرد و اظهار کرد: این مشکلات، صنعت و معدن کشور را ضعیف کرده و ضروری است نسبت به اصلاح قوانین و مقررات و پرداخت یارانه سهم تولید اقدام فوری صورت گیرد و همچنین با تسهیل جذب سرمایه گذاری خارجی و بهبود فضای کسب و کار، رونق را به عرصه صنعت باز گرداند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=27762
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه