میهن صنعت :

هر ساله یک میلیون و 200 نفر به جمع بیکاران افزوده می‌شود

میهن صنعت : معاون صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: نمایشگاه بسته بندی تیرماه جاری در مسکو برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، اصحابی با بیان اینکه از سال 81 که صندوق کارآفرینی امید تاسیس شده به 500 هزار نفر تسهیلات پرداخت شده است، اظهار کرد: سالانه 55 هزار متقاضی مشاغل(مشاغل خانگی و کارگاهی) از تسهیلات این صندوق بهره مند می شوند.

وی بیان کرد: از هنگام تاسیس این صندوق تاکنون در 600 روستای کشور صندوق خرد محلی ایجاد شده است.

معاون صندوق کارآفرینی امید کشور به طرحهای مشارکتی در روستاها اشاره کرد و گفت: 120 طرح مشارکتی در روستاها با استفاده از تسهیلات این صندوق راه اندازی شده است و هدفگذاری امسال راه اندازی این طرحها در 100 روستاست.

اصحابی ادامه داد: برای طرحهای غیرمشارکتی در قالب این صندوق بین 10 تا 20 میلیون تومان تسهیلات به هر طرح پرداخت می شود.

وی به سند بسته بندی اشاره کرد و افزود: در این راستا اولین نمایشگاه بسته بندی تیرماه جاری در مسکو برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه اولویت ما این است که از طرحهای دانش بنیانی که در مراکز رشد راه اندازی می‌شوند حمایت مالی کنیم چرا که 98 درصد تسهیلات پرداخت شده به این شرکتها وصول می شود.

وی با اشاره به توسعه صنعت گردشگری در کشور گفت: سال گذشته 5 میلیون گردشگر در کشور حضور یافتند و 5 میلیارد دلار برای کشور ارزآوری داشتند و امسال مطابق سند چشم انداز قرار است این تعداد را به 10 میلیون نفر افزایش دهیم .

اصحابی به طرح بومی گردی و گردشگری روستایی اشاره کرد و ادامه داد: باید این طرح در روستاها احیا شود و مسافر خانه در روستاها ایجاد شود.

وی بیان کرد: در تولید سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی 700 میلیار دلار گردش مالی وجود دارد که سهم کشور یک دهم این میزان است.

این مقام مسئول با تاکید براینکه سالانه 11 میلیاردو 200 میلیون دلار اسباب بازی از کشور چین وارد کشور می‌شود، افزود: محصولات 50 نخبه دانشگاه شریف و امیرکبیر در حوزه تولید اسباب بازی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان استاندارد سازی شدند.

وی گفت: دولت به واحدهای تولیدی بخش کشاورزی که در داخل و خارج شرکهای صنعتی از محل هدفمندسازی یارانه ها 16 هزار میلیارد تومان تخصیص داده و دولت قصد حمایت را از این واحدها دارد.

اصحابی اضافه کرد: متاسفانه در بخش پوشاک ماهانه3.5 میلیون دلار و سالانه 14 میلیون دلار صرف واردات پوشاک می شود.

وی ادامه داد: در روستاها طرحهای تولیدی پوشاک راه اندازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم به سمت کسب و کار گروهی هدایت شوند، یادآورشد: هر ساله یک میلیون و 200 نفر به جمع بیکاران ما افزوده می‌شود و اشتغالزایی مقوله ای فرابخشی است/ایسنا/

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=85240
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه