«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

هشدار وزیرامورخارجه آلمان به شرکت های هواپیمایی

وزیر امور خارجه آلمان می گوید خطوط هوایی که مهاجران احتمالی به مقصد اتحادیه اروپا به بلاروس پرواز می کنند باید از خود بپرسند که آیا می خواهند بخشی از "حلقه قاچاق" باشند که توسط رهبر اقتدارگرا این کشور اداره می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  وزیر امور خارجه آلمان می گوید خطوط هوایی که مهاجران احتمالی به مقصد اتحادیه اروپا به بلاروس پرواز می کنند باید از خود بپرسند که آیا می خواهند بخشی از “حلقه قاچاق” باشند که توسط رهبر اقتدارگرا این کشور اداره می شود.

اظهارات وزیر خارجه هایکو ماس با روزنامه بیلد در حالی مطرح شد که کشورش شاهد افزایش چشمگیر تعداد مهاجران از طریق بلاروس و لهستان است.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان یکی از رهبران اتحادیه اروپا است که به لهستان پیوسته و دولت الکساندر لوکاشنکو؛ رئیس جمهور بلاروس را متهم کرده است که مهاجرت به اتحادیه اروپا را به عنوان نوعی “جنگ ترکیبی” در تلافی تحریم های اتحادیه اروپا تسهیل کرده است.

هزاران مهاجر با دریافت ویزای توریستی به بلاروس جذب شده و تشویق شده اند که به لهستان ، لیتوانی و تا حدودی لتونی ، هر سه کشور اتحادیه اروپا که با بلاروس هم مرز هستند ، منتقل شوند.

“روزانه صدها نفر از مردم ناامید وارد فرودگاه مینسک می شوند. ماس به نقل از بیلد گفت: لوکاشنکو آنها را با وعده های دروغین مبنی بر اعزام آنها به سفری خطرناک و غیرقانونی به اتحادیه اروپا فریب می دهد. “خطوط هوایی که این افراد را حمل می کنند خود را یاور حاکمان مینسک می کنند

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=231063
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه