قائم مقام وزير صنعت ، معدن و تجارت تاكيد كرد:

همراهي بخش خصوصي وتشكلها لازمه اقتصاد مقاومتي

میهن صنعت : قائم مقام وزير صنعت ، معدن و تجارت گفت : تقويت ديپلماسي اقتصادي و تجاري ، توسعه صادرات غير نفتي ، و مديريت توليد از تاكيدات مقام معظم رهبري واز الزامات شرايط كنوني است.


 میهن صنعت : قائم مقام وزير صنعت ، معدن و تجارت گفت : تقويت ديپلماسي اقتصادي و تجاري ، توسعه صادرات غير نفتي ، و مديريت توليد از تاكيدات مقام معظم رهبري واز الزامات شرايط كنوني است.

 به گزارش میهن صنعت مسعود موحدي در هم انديشي اقتصاد مقاومتي و تشكلها از سلسله نشستهاي ارتقاي فضاي كسب و كار افزود : تحريمهاي يك جانبه عليه كشورمان از ابتداي تشكيل نظام جمهوري اسلامي وجود داشته و اكنون نيز با تحريمهاي هوشمند مواجهيم.
وي تاكيد كرد : در چنين شرايطي لازم است با همفكري با تشكلها و صاحبنظران بخش خصوصي فرصتهاي تحريم را به فرصتهاي استثنايي تقويت توليد داخلي و صادارت غيرنفتي تبديل كنيم .
قائم مقام وزير صنعت ، معدن و تجارت اظهار كرد: مقام معظم رهبري توجه خاص به حوزه اقتصاد داشته اند و در نامگذاري سالهاي اخير به توجه دادن به موضوعات اقتصادي تاكيد كرده اند.
موحدي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با كارگزاران نظام ، رهايي از اقتصاد تك محصولي ، حمايت از توليد داخلي و صادرات گرا ، تواتمند سازي بخش خصوصي يا اصطلاحا مردمي كردن اقتصاد وفعاليت اقتصادي كارساز بخش خصوصي در يك فضاي با امنيت مناسب را از محورهاي اصلي در اقتصاد مقاومتي خواند.
وي افزود : بر اساس اين فرمايشات ، واگذاري فعاليتها به بخش خصوصي و در كنار آن توجه به مديريت واردات ، تقويت بنيان داخلي و توليد علم و فناوري و تجاري سازي آن مورد تاييد است، لذا بايد مبتني بر شرايط موجود وبا آينده نگري طراحي و مديريت شود.
كاهش بروكراسي و بالا بردن سرعت عمل ، مديريت درآمدهاي ارزي و منابع و مديريت ارتباط با جهان پيرامون در حوزه واردات و صادرات ، مديريت  رسانه و فرهنگ سازي و توجه ويژه به سرمايه هاي اجتماعي نظام و نيز مديريت ذخاير استراتژيك از ديگر محورهاي مورد تاكيد موحدي در اين نشست بود.
قائم مقام وزير صنعت ، معدن و تجارت همچنين بر تعامل كارساز بين بخشهاي دولتي و خصوصي وتقويت انضباط پولي و مالي و منابع بخش خصوصي با توجه به فرمايشات رهبر انقلاب تاكيد كرد.
در ادامه اين جلسه برخي اعضاي هيات رئيسه تشكلها به ارائه ديدگاههاي خود در خصوص اقتصاد مقاومتي پرداختند.

منبع : شبكه اطلاع رساني تولد و تجارت ايران ( شاتا)
 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4203
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه