میهن صنعت:

همکاری دارویی ایران و روسیه/ صادرات داروی ایرانی

میهن صنعت: وزیر بهداشت کشورمان در دیدار با همتای روسی خود درباره تولید مشترک داروی ام اس و همچنین صادرات دارو از ایران به روسیه و استفاده از تجهیزات پزشکی تولید ایران در روسیه با خانم ورونیکا گفتگو کرد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت با خانم ورونیکا اسکوارتسووا   وزیر بهداشت روسیه و همچنین آقای مارک دیبویل رئیس صندوق جهانی مبارزه با ایدز، مالاریا و سل دیدار کرد .

وی این گفتگو را بسیار نتیجه بخش و امیدوار کننده خواند و گفت: از نظر پیشرفت های دارویی و تجهیزات پزشکی ایران و روسیه نزدیکی علمی دارند  و می توانند در بسیاری  از این پژوهش ها به یکدیگر کمک کنند .

هاشمی در دیدار با رئیس صندوق جهانی مبارزه با ایدز، مالاریا و سل گفت : ایران به دلیل همسایگی با پاکستان و افغانستان سالهاست که قربانی بیماریهای مالاریا و سل بوده که از این کشورها  به ایران سرایت کرده است .

وی همچنین گفت : علاوه بر این سه بیماری هر سال در ایام  گرم بیماری وبا نیز از افغانستان و پاکستان  به ایران  سرایت می کند و منشاء این بیماریها  همواره در این دو کشور قرار دارد .

هاشمی از آقای مارک بیبول خواست با توجه به تغییر مدلهای بیماریهای واگیر دار در منطقه  و همچنین  تغییر شیوه سرمایه گذاری این صندوق در کشورها  نگاه ویژه ای به ایران داشته باشد.

در این دیدار رئیس صندوق جهانی مبارزه با ایدز ، مالاریا و سل نیز با بیان اینکه  خود متخصص  بیماریهای عفونی است گفت: ما همواره از پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران  برای مبارزه با بیماریها در منطقه  تقدیر می کنیم  و من شخصاَ پیشرفت های متعددی را در ایران  احساس می کنم ولازم می دانم برای کاهش مشکلات  مردم این کشور بیشتر خرج کنیم .

به نقل از مهر وی همچنین به همکاری قبلی ایران و این صندوق در مبارزه با ایدز اشاره کرد و افزود : پیشرفتهای شما در زمینه  کنترل ایدز نیز چشمگیر است و این موجب همکاری بیشتر ما با یکدیگر خواهد شد .

آقای دیبویل ابراز امیدواری کرد بزودی به تهران سفر کند و گفت : مدتی است که  این سفر را در برنامه های کاری خود قرار داده ام .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=48589
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه