آلودگی هوای استان در وضعیت قهوه ای قرار گرفت؛

هوای خراسان شمالی برای تمامی گروه سنی جامعه خطرناک شد

کیفیت هوای خراسان شمالی امروز برای نخستین بار طی امسال در وضعیت قهوه ای قرار گرفت و برای تمامی گروه سنی جامعه، خطرناک شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، آلودگی هوا در خراسان شمالی به حدی است که مسئولان استانی، امروز جلسه ای اضطراری برای مدیریت این موضوع تشکیل داده اند.

کارشناس مسئول پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی اظهار کرد: داده های ما از مراکز سنجش آلودگی هوا نشان می دهد وضعیت خراسان شمالی در بدترین شرایط ممکن قرار دارد و برای همه مردم خطرناک است.

جواد عمارلو با اشاره به تقسیم‌بندی شاخص کیفیت هوا (AQI) افزود: از عدد صفر تا ۵۰ هوای پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم یا متوسط، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوای ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوای بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر شاخص سنجش کیفیت هوا، عدد ۵۰۰ را نشان می دهد که حداکثر عددی است که می تواند در وضعیت خطرناک وجود داشته باشد.

کارشناس مسئول پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی با بیان اینکه وضعیت کیفیت هوای استان طی امسال به این آلودگی نرسیده بود، ادامه داد: فردوردین ماه امسال صرفا یک روز هوا در وضعیت ناسالم قرار گرفت اما امروز شاهد هستیم که آلودگی هوا خطرناک شده و در وضعیت قهوه ای قرار گرفته است.

عمارلو تاکید کرد: به مردم توصیه می کنیم تمام فعالیت های خود را در تمامی گروه های سنی محدود کرده و از منازل خود خارج نشوند.

وی گفت: آلودگی هوای استان مربوط به ذرات معلق PM۱۰ یا همان گرد و غبار است./ایسنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=246858
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه