وزیر صمت مطرح کرد؛

وابستگی به واردات نهاده‌ های دامی بی‌توجهی به امنیت غذایی است

وزیر صمت گفت: وقتی زنجیره تامین نهاده های دامی وابستگی به خارج دارد، یعنی امنیت غذایی به عنوان یکی از شاخص های مهم ما مورد بی توجهی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علیرضا رزم حسینی امروز در پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی، اظهار داشت: نرخ تورم، تولید سرانه کشور و تجارت از مهمترین شاخص‌های رشد اقتصادی محسوب می‌شوند.توزیع عادلانه درآمد بین مردم نه به معنای پخش پول بلکه ایجاد فرصت‌های یکسان برای خلق ثروت و کارآفرینی، یکی از شاخصه‌های قدرت اقتصادی است.

وزیر صمت افزود: در نظام بانکی کشور سال گذشته از ۹۴۷ هزار میلیارد تومان، تسهیلات بنگاه‌های کوچک و خرد کمتر از ۶ درصد بوده و ۹۰ درصد تسهیلات به ۱۰ درصد افراد جامعه اختصاص پیدا کرده است که نشان می‌دهد توزیع عادلانه ثروت صورت نگرفته و فرصت‌های مساوی برای همگان فراهم نشده است.

وی تصریح کرد: دسترسی به نظام‌های آموزشی، بهداشتی، امید به زندگی، میزان تولیدات فرهنگی، زیرساخت‌های شبکه‌های حمل و نقلی، امنیت غذایی و تأمین زندگی بازنشستگان از دیگر شاخصه‌های قدرت اقتصادی محسوب می‌شود.

رزم حسینی گفت: نمی‌خواهم در اینجا نکات مثبت را در نظر نگیرم اما وقتی زنجیره تأمین نهاده‌های دامی وابستگی به خارج دارد، یعنی امنیت غذایی به عنوان یکی از شاخص‌های مهم ما مورد بی توجهی قرار گرفته است.

وزیر صمت افزود: ما می‌توانیم قدرت اقتصادی باشیم و پیشرفت ایجاد کنیم و ثمره آن، عزت، قدرت فرهنگی، داشتن نقش فعال در منطقه، حفظ سرمایه اجتماعی و انسانی، حفظ نخبگان و دانشمندان و رضایتمندی مردم و انقلاب خواهد بود.

وی ادامه داد: حتی برای داشتن قدرت دفاعی، باید قدرت اقتصادی داشته باشیم؛ بدون قدرت اقتصادی نمی‌توانیم قدرت دفاعی داشته باشیم. فرهنگ دینی و اسلامی ما را مکلف به خلق ثروت کرده است.

رزم حسینی گفت: اگر ۱۶۰ کشور را بررسی کنیم می‌بینیم که تورم بالغ بر ۱۵۰ کشور کمتر از ۷ درصد است؛ پس چرا ما باید در این شرایط این گونه حرکت کنیم؟ چه اشکالی در کار ماست که نمی‌توانیم از قدرت مردم و سرمایه اجتماعی خود حداکثر استفاده را کنیم. نظام اسلامی ما موفق به تأمین زیرساخت‌ها شد و حال در کمتر روستایی می‌بینیم که گاز، برق، اینترنت و … وجود نداشته باشد اما چرا اقتصاد مردم و خانوار قوی نشد؟ چرا شغل‌هایی همچون صنعت فرش که روزی آوازه داشت و مردم را در روستا نگه داشته بود و از مهاجرت معکوس جلوگیری کرده بود امروز از بین رفته است؟

تکمیل می‌شود…/مهر

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=205672
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه