معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با استاندار و رئیس کل دادگستری مازندران عنوان کرد:

واحدهای صنعتی در خوشه‌های کسب و کار متشکل و فعال‌ شوند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با استاندار و رئیس کل دادگستری مازندران دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان روز چهارشنبه در سفر به استان مازندران و در دیدارهای جداگانه با استاندار و رئیس کل دادگستری این استان گفت: در سال گذشته اقدامات خوب و مؤثری در بحث زیرساخت شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور انجام شد و با برنامه‌ریزی صحیح و دقیق، بسیاری از پروژه‌های نیمه ‌تمام به اتمام رسید.

وی یکی از مهمترین دغدغه‌های صنعتگران و تولید کنندگان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را کمبود نقدینگی دانست و افزود: حمایت و تقویت صنایع کوچک و متوسط از وظایف ذاتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: صنایع کوچک و متوسط نقش مهمی در رشد و شکوفایی اقتصادی، ایجاد فرصت‌های شغلی، کمک به توزیع عادلانه درآمد و ایجاد ارزش ‌افزوده بالا دارند و موتور محرکه صنایع بزرگ به‌شمار می‌آیند.

رسولیان ادامه داد: باید کمک کنیم واحدهای صنعتی در خوشه‌های مختلف کسب و کار متشکل و فعال‌تر شوند تا بتوانند بهتر فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: با حمایت دستگاه قضا و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و پتانسیل بالقوه صنعت استان و تبدیل این ظرفیت‌ها به تولید و کار، زمینه رشد اقتصادی، افزایش تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مازندران فراهم می‌شود.

استاندار مازندران نیز در این دیدار گفت: صنایع کوچک و متوسط از مهمترین عوامل پیشرفت اقتصاد همه جوامع هستند.

احمد حسین زادگان افزود: با توجه به ظرفیت و پتانسیل مازندران و رغبت سرمایه‌ گذاران برای سرمایه ‌گذاری در این استان، با ایجاد بسترهای قانونی و زیرساخت‌های لازم، می‌توانیم شاهد پویایی اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه باشیم.

وی اضافه کرد: ایجاد کار و اشتغال برای جوانان می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند و واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی نیز یکی از مهم‌ترین علل کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند.

در ادامه این دیدارها، رئیس کل دادگستری مازندران نیز اظهار داشت: صنایع کوچک و شهرک‌ها و نواحی صنعتی نقش مؤثری در اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری خاطرنشان کرد: استان مازندران دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی است و با کمک مسئولان و حمایت‌های ستاد اقتصاد مقاومتی استان درصدد تبدیل این ظرفیت بالقوه به بالفعل هستیم تا بستر برای کار و تولید فراهم و امنیت و آرامش در جامعه حاکم شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران نیز در این دیدارها ضمن ارائه گزارش اهم فعالیت‌های این شرکت در سال جاری گفت: تمام تلاش مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی، اجرا و تکمیل زیرساخت‌های لازم به منظور رغبت و حضور سرمایه گذاران دارای اهلیت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان است.

یاسر امینی افزود: با برنامه‌های جهادی دولت و تلاش همه دستگاه‌های اجرایی ذیربط و تعامل و همراهی بانک‌های عامل، رشد و توسعه صنعت در استان مازندران را بیش از پیش شاهد خواهیم بود.

وی با بیان این‌که با برنامه‌ریزی مناسب، زمینه گسترش و رونق صنایع کوچک و متوسط فراهم خواهد شد، از دستگاه‌های خدمات رسان به بخش صنعت استان خواست نقش جدی و فعالانه در رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال ایفا نمایند.

در پایان این دیدار، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اهداء لوح از خدمات ارزنده رئیس کل دادگستری مازندران در حمایت از تولید و صنعت این استان تقدیر کرد.

مدیر حوزه مدیریت و مشاور مدیرعامل در امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را در سفر به استان مازندران همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=230030
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه