سازمان هواشناسی :

ورود گرد و غبار به غرب و جنوب کشور

سازمان هواشناسی نسبت به نفوذ گرد و غبار به غرب و جنوب کشور و کاهش کیفیت هوا هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«میهن صنعت»، سازمان هواشناسی با صدر هشدار نارنجی رنگ از  نفوذ گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا همراه با کاهش شعاع دید از دوشنبه تا چهارشنبه (۵ تا  ۷ اردیبهشت)خبر داد.

این شرایط جوی روز دوشنبه در  خوزستان، بوشهر، ایلام و کرمانشاه، روز سه‌شنبه در خوزستان و بوشهر و روز چهارشنبه در خوزستان و ایلام مورد انتظار است و افزایش شاخص کیفیت هوا، کاهش دید، اختلال در تردد و آسیب به صنایع حساس به گردوخاک را به دنبال دارد.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از صدمات و آسیب‌های احتمالی اجتناب از حضور در فضای باز برای تمام گروه‌ها، اجتناب از سفرهای بین شهری و مدیریت در جهت نگهداری از صنایع را توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ از نفوذ گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا همراه با کاهش دید از دوشنبه تا چهارشنبه در برخی دیگر از استان‌ها خبر داد.

این شرایط جوی که کاهش کیفیت هوا، کاهش دید و احتمال آسیب به صنایع حساس به گردوخاک را همراه دارد روز دوشنبه در  لرستان، کردستان و نیمه غربی فارس، سه‌شنبه در ایلام و کرمانشاه و روز چهارشنبه در بوشهر و لرستان پیش‌بینی می‌کند.

سازمان هواشناسی در این شرایط خودداری از حضور در فضای باز به‌ویژه برای گروه‌های حساس، پرهیز از حرکات ورزشی و فیزیکی در فضای باز و احتیاط در سفرهای بین شهری را توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند./ایسنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=243278
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه