دکتر محمدحسن درخشان:

ویروس آنفلوانزا و کرونا در جامعه در حال چرخش است/ماسک بزنید

 مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ویروس آنفلوانزا و کرونا در حال چرخش در سطح جامعه است از همین رو استفاده مستمر از ماسک بهترین راهکار برای مدیریت بیماری‌های ویروسی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ویروس آنفلوانزا و کرونا در حال چرخش در سطح جامعه است از همین رو استفاده مستمر از ماسک بهترین راهکار برای مدیریت بیماری‌های ویروسی است.

دکتر محمدحسن درخشان با اشاره به اینکه در موارد ابتلا به آنفلوانزا و کرونا مراجعات بیماران بیشتر  به کلینیک‌های خصوصی و مطب‌ها است و از همین رو شاهد افزایش آمار بیماران در مراکز منتخب کووید نیستیم، خاطرنشان کرد: تعداد اندک مراجعات به مراکز منتخب کرونا صرفا نشان‌دهنده شرایط بی‌خطر نیست، بلکه پس از گذشت سه سال از شروع اپیدمی کرونا اکثر مردم به مراحل درمانی آگاهی پیدا کرده و درمان خود را از مراکز خصوصی دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: شروع سال تحصیلی، بازگشایی بسیاری از مراکز تجمعی و همچنین ورود به فصول سرد می‌تواند زمینه را برای چرخش ویروس‌های مختلف در سطح جامعه فراهم کند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: دریافت دوز یادآور کرونا و همچنین واکسن آنفلوانزا برای بیماران زمینه‌ای، سالمندان، کودکان دارای نقص سیستم ایمنی و مادران باردار بیش از سایرین اهمیت دارد؛ زیرا ابتلا به آنفلوانزا هم می‌تواند برای این افراد مشکلاتی را ایجاد کند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: نگرش مردم به بیماری اومیکرون، همانند آنفلوانزا است این در حالی است که حتی آنفلوانزا هم می‌تواند در برخی موارد منجر به مرگ و بدحالی فرد شود؛ پس در شرایط فعلی تهویه مناسب فضای سر بسته و استفاده مستمر از ماسک و دریافت دوز یادآور از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی گفت: رنگ‌بندی شهر بر اساس میزان افراد بستری تغییر می‌کند؛ از همین رو در شرایط فعلی شرایط شهر مشهد آبی و برخی از شهرستان‌ها زرد رنگ است، اما با افزایش تعداد بیماران سرپایی به مرور بعد از یک یا دو هفته تعداد بیماران نیازمند به بستری نیز افزایش می‌یابد./ایسنا

انتهای پیام /

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=253800
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه