رئیس جمعیت هلال احمر:

ویزیت بیش از ۴ میلیون زائر در ایام اربعین

کولیوند گفت: ۴ و نیم میلیون نفر از زائران، در عراق ویزیت شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری با اشاره به خدمات این جمعیت در مراسم پیاده روی اربعین بیان داشت: اربعین امسال شرایط خاصی داشت که ۶ سیاست و اصول اساسی بر آن حاکم بود. در دهه آخر ماه صفر هم، مشهد از شرایط ویژه‌ای برخوردار بود.

او افزود: مسئولیت‌ها به ۲ قسمت امداد و نجات در کشور خودمان و عملیات پزشکی در کشور عراق تقسیم شد. همچنین، تعداد نیرو در عراق افزایش و در بخش آموزش فعالیت‌های زیادی انجام شده است. ۴ و نیم میلیون نفر از زائران، در عراق ویزیت شده‌اند که تمام افراد به ایران منتقل و بیمار و جانباخته‌ای در کشور عراق باقی نمانده است.

کولیوند خاطرنشان کرد: تمامی امدادگران تحت پوشش تامین اجتماعی و جمعیت حلال احمر بیمه تکمیلی شده‌اند. لازم به ذکر است حلال حمر شروع به جذب نیرو در این زمینه کرده‌است و برای هر شیفت ۲۴ ساعته ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ۲۴ پزشک متخصص را بریا خدمت رسانی از مرز خسروی به بیمارستان الحسین منتقل کرده‌ایم. گفتنی است تعداد جانباختگان ایرانی نسبت به سال ۹۸ ده نفر کاهش پیدا کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر اظهار کرد: امسال بیشترین رضایت مندی زائرین، از جمعیت هلال احمر بود. بین نجف و کربلا درمانگاه، ۶ بیمارستان عراقی، ۳ بیمارستان صحرایی و در مرز مهران ۲ بیمارستان آماده خدمت رسانی به مردم بودند./باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=253253
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه