میهن صنعت:

پارکینگ کانسپت همراه با شارژر خورشیدی ب‌ام‌و

میهن صنعت: اگر در جایی زندگی می‌کنید که آفتاب همیشه بالای سرتان است و به عبارت علمی‌تر، تعداد روزهای آفتابی در سال زیاد است، کانسپت جدید پارکینگ شارژ خورشیدی ب‌ام‌و برای خودروهای الکتریکی، ایده‌ای بسیار عالی برای شما خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، این کانسپت در تیم طراحی بخش امریکایی ب‌ام‌و ساخته شده و در طی معرفی ب‌ام‌و i8 در لس آنجلس، به نمایش گذاشته شده است. پارکینگ خورشیدی دارای یک ایده بسیار ساده امّا مفید برای شارژ کردن خودروی الکتریکی تنها با کمک انرژی خورشیدی است. استفاده از انرژی خورشیدی از این طریق، بسیار شبیه به استفاده از پنل‌های خورشیدی در خانه‌ها به منظور تأمین انرژی برق است.

به نقل از پدال در واقع، ب‌ام‌و نیز گفته است که اگر تولید انرژی پنل‌های خورشیدی این پارکینگ از حدّ موردنیاز خودروی الکتریکی بیشتر شود، می‌توان از الکتریسیته خروجی آن‌ها برای مصارف خانگی نیز استفاده کرد.

پارکینگ خورشیدی، الکتریسیته را به صورت مستقیم از طریق «ب‌ام‌و i والباکس پرو» وارد خودرو می‌کند. میزان انرژی خورشیدی نشان داده می‌شود و همچنین این امکان وجود دارد که پروسه شارژ باتری بین خطوط نیروی شهری و انرژی خورشیدی پنل‌ها تقسیم شود.

خودروهای i8 پلاگین هیبرید اسپرت دارای محدودیت مسافت ۳۷ کیلومتری در حالت تمام‌الکتریکی هستند. مطابق اعلام تیم طراحی بخش امریکایی ب ام و، در کنار المان‌های کربنی به کار رفته در ساخت این پارکینگ، مصالح اصلی و ستون‌ها از «بامبو» هستند:

به لطف رشد سریع بامبو، این مصالح به عنوان یک ماده خام پایدار درنظر گرفته می‌شود.

البته ب‌ام‌و هنوز به برنامه‌هایش برای تولید انبوه این پارکینگ کانسپت اشاره‌ای نکرده است.


لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=48019
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه