میهن صنعت:

پاستور موفق به کسب گواهی کیفیت صادرات شد/ تولید واکسن از نیاز پیشی گرفت

میهن صنعت: رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به تولید واکسن مورد نیاز کشور و کسب گواهی تضمین کیفیت صادرات گفت: صادرات واکسن مقرون به صرفه نیست اما مهم کسب گواهی تضمین کیفیت صادرات است که ما موفق شده ایم این شاخص را کسب کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دکتر مصطفی قانعی در گفتگویی افزود: در حال حاضر هیچ واکسنی را صادر نمی کنیم چرا که در این مدت یا در حد نیاز کشور و یا پایین تر از میزان نیاز واکسن تولید کرده بودیم اما امسال برای اولین بار میزان تولید از میزان نیاز کشور پیشی گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ما برای محصولات پاستور به دنبال ظرفیت لازم برای صادرات محدود هستیم . البته صادرات یک کار اقتصادی مقرون به صرفه نیست چون تنها برای کشورهایی که قیمت های پایینی می پردازند و در قالب پروتکل سازمان بهداشت جهانی صادرات واکسن صورت می گیرد که صرفه اقتصادی زیادی ندارد.

قانعی تاکید کرد: اما صادرات واکسن شاخصی برای کنترل کیفیت محصولات است که بسیار برای ما مفید است و توانستیم این شاخص را کسب کنیم. چون هدف صادرات تغییرات و تداوم تولید است و از همین رو کسب گواهی صادرات به اروپا بسیار مهم بوده و یکی از موفقیت های پاستور محسوب می شود.

به گزارش مهر، بخش فرآورده هاي تشخيصي مجتمع توليدي كرج انستیتو پاستور، پس از دریافت گواهي نامه اتحاديه اروپا (CE 1023) در سال 1391 و با توجه به مميزي ساليانه در سال 1392 و تایید مجدد این قرارداد، نسبت به عقد قرارداد با شركت انگلیسی Medical Device & QA Services با مخفف (MDQA) به عنوان كشور نماینده European
 Association of Authorized Representatives برای عرضه محصولات تولید در اتحاديه اروپا کرده است. براین اساس هر نوع محصولات حوزه سلامت برای ورود به انگلستان علاوه بر تایید اتحادیه اروپا نیاز به تایید این شرکت نیز دارد.

به نقل از مهر با توجه به موارد مورد نظر محصولات تشخیصی تولید شده در بخش فرآورده های تشخیصی پاستور علاوه بر گواهی نامه اتحادیه اروپا موفق به ثبت در آژانس ممیزی محصولات پزشکی و وابسته به سلامت MHRA کشور انگلستان تحت عنوان IVD000719  با علامت CE به مدت سه سال جهت صادرات به آن کشور شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=45855
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه