پایان مانور نظامی دو هفته ای فرانسه و امارات

رزمایش نظامی مشترک میان فرانسه و امارات به صورت دوره ای از سال 1996 تاکنون برگزار می شود. در این تمرین، نظامیان در مقابل تجاور دشمن فرضی ، حملات هوایی و زمینی مقابله کردند.

به گزارش میهن صنعت به نقل از عصر ایران ،امارات و فرانسه هر یک به طور جداگانه گفته اند که این رزمایش ارتباطی با بحران ها و تنش ها با ایران ندارد.

این رزمایش نظامی مشترک میان امارات و فرانسه هر چهار سال یک بار برگزار می شود و این در حالی است که تنش میان ایران و امارات در حال افزایش است.

در روزهای اخیر نیز آمریکا از استقرار شماری از جنگنده های پیشرفته اف 22 خود در امارات خبر داده بود.

"رشاد السعدی" فرمانده دانشکده فرماندهی و ستاد مشترک ارتش امارات در پایان این مانور نظامی گفت: هیچ ارتباطی میان این رزمایش نظامی و اتفاقات سیاسی با بی ثباتی ها در منطقه وجود ندارد.

"مارین جیلیه" فرمانده نیروهای فرانسوی حاضر در این مانور نیز گفت: ارتباطی بین این رزمایش و آنچه که در منطقه روی می دهد نیست. ما می توانیم از طریق سربازان و افسران دو کشور، باهم در هوا، زمین و دریا، کار کنیم. همه چیز براساس برنامه ریزی انجام شد.

مراسم پایانی این مانور نظامی مشترک در منطقه صحرای الحمرا در غرب امارات و با حضور شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی برگزار شد. این مانور در منطقه نزدیک مرزهای عربستان برگزار شد منطقه ای که از خلیج فارس، تنگه استراتژیک هرمز و جزایر سه گانه ابوموسی تنب بزرگ و تنب کوچک دور نیست. جزایر ایرانی که به تازگی دوباره موجی از تنش بر سر آنها میان ایران و امارات به وجود آمده است.

امارات به تازگی با اعتراض به سفر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران به جزیره ابوموسی، ادعای مالکیت بر جزایر سه گانه ایرانی را تکرار کرد. فرانسه نیز ضمن اعتراض به این سفر احمدی نژاد ، پیشنهاد امارات درباره مذاکره دو جانبه یا مراجعه به دادگاه بین المللی لاهه درباره اختلاف بر سر جزایر سه گانه را تایید کرد.

ایران ضمن رد ادعاهای امارات، هر گونه مذاکره بر سر مالکیت جزایر سه گانه را رد می کند.

در این رزمایش 4500 نظامی شرکت کردند که 1800 نفر از آنها فرانسوی بودند.
رزمایش نظامی مشترک میان فرانسه و امارات به صورت دوره ای از سال 1996 تاکنون برگزار می شود. در این تمرین، نظامیان در مقابل تجاور دشمن فرضی ، حملات هوایی و زمینی مقابله کردند.

فرانسه یک پایگاه نظامی  کوچکی با حضور 500 نظامی را در خاک امارات و ساحل خلیج فارس در اختیار دارد.
فرانسه که یکی از صادرکنندگان تسلیحات به امارات است امیدوار به فروش جنگنده های رافائل به این کشور است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=790
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه