میهن صنعت:

“پتروشیمی لرستان” در نیمه نخست سال آینده راه اندازی می شود

میهن صنعت: مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی ایران با توجه به طرح های توسعه ای در سال آینده افزایش تولید را تجربه خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  علی‌محمد بساق زاده در گفتگویی در خصوص وضعیت تولید در واحدهای پتروشیمی گفت: با توجه به پروژه‌های اجرا شده در این صنعت مشکلی در تولید وجود ندارد.

وی تصریح کرد: خط اتیلن غرب،پتروشیمی کاویان و پلیمر کرمانشاه و ایلام در سال گذشته به بهره‌برداری رسید و در صورت راه اندازی فازهای 18و17و16و15و12 پارس جنوبی از اتان حاصله اتیلن بیشتری تولید می شود با این رویکرد خوارک اکثر واحدهای پتروشیمی تامین خواهد شد.

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، از راه اندازی پتروشیمی لرستان در نیمه سال آینده خبرداد و گفت: پتروشیمی مهاباد در اواخر سال 93 و پتروشیمی گلستان در اوایل سال 94 به بهره‌برداری خواهند رسید.

با اشاره به اینکه میزان تولید پتروشیمی ها تا پایان سال به 40 میلیون تن افزایش خواهدیافت اظهار داشت: خوشبختانه صنعت پتروشیمی با وجود چالش های موجود در سال 1392 توانستیم به برنامه های تولید خود در حد قابل قبولی دست یابد.

وی گفت: هدفگذاری این صنعت بیشتر به سمت افزایش تولید است اما با در نظر گرفتن نیازهای داخلی به خصوص تامین گاز شرایط ایجاد شد تا با اولویت نیاز داخلی نیز انجام شود.

بساق زاده افزود: تامین نیاز داخل امسال نیز اولویت اول صنعت پتروشیمی بود و پس از آن صادرات ، و به علت تحریم های موجود  آسیا و افریقا مقاصد بزرگ صادراتی ما بود اما اکنون با توجه به لغو تحریم ها برنامه ریزی های لازم برای بازاریابی و حضور در بازارهای اروپایی در سال 1393 در حال نهائی شدن است.
 
وی ادامه داد:  امسال در نظر داشتیم حدود 45 میلیون تن تولید داشته باشیم که به علت برخی مشکلات موجود از جمله کمبود خوراک در فصل زمستان رقم 45 میلیون تن محقق نشود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: امسال به علت مقاصد متعدد صادراتی مشکلی بابت جابه جائی پول نداشتیم و ارز حاصل شده برای تامین کالاها و قطعه های مورد نیاز صنعت و بخش نیز برای سرمایه گذاری اختصاص می یابد.

وی افزود: صنعت پتروشیمی ایران با توجه به طرح های توسعه ای در سال آینده افزایش تولید را تجربه خواهد کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=44173
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه