میهن صنعت:

پذیرش بدون آزمون دانشجوی دکتری در دانشگاه خواجه نصیر

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اعلام کرد که در مقطع دکتری سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برگزیدگان علمی را به صورت بدون آزمون پذیرش می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به استناد” آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری ” به شماره ۳۰۷۸۶۲/۲ مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۷ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، و مصوبات داخلی از میان دانش‌آموختگان و دانشجویان نیمسال آخر مقطع کارشناسی ارشد مطابق شرایط اعلام شده و در رشته‌های جدول زیر، دانشجو می‌پذیرد:

دانشگاه خواجه نصیر

شرایط پذیرش:

   الف: شرایط عمومی

۱. مدرک کارشناسی پیوسته با معدل کل حداقل ۱۶

۲ .مدرک کارشناسی ارشد با معدل کل معدل۱۷ (بدون احتساب نمره پایان‌نامه)

۳ .حداکثر زمان سپری شده از تاریخ دانش آموختگی ۲ سال (دانش آموختگان نیمسال دوم سال تحصیلی ۰۰-۹۹ و بعد از آن)

۴ .دانش‌آموختگان و دانشجویان هر یک از مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاههای آزاد اسلامی (به جز دانشگاهای آزاد شهر تهران)، پیام نور، جامع علمی کاربردی، دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، دوره‌های الکترونیکی و مجازی، نیمه حضوری مجاز به ارائه درخواست نیستند. مدارک این دسته از دانشجویان در صورت ارائه درخواست بررسی نخواهد شد و وجه پرداختی نیز عودت داده نخواهد شد.

تبصره ۱ :در مورد متقاضیانی که میانگین کل کارشناسی پیوسته آنها کمتر از ۱۶ و یا میانگین کل مقطع کارشناسی ارشد (بدون احتساب پایان نامه) آنها کمتر از ۱۷ باشد، میانگین همتراز طبق پرتال سازمان سنجش محاسبه خواهد شد. و چنانچه میانگین همتراز باز هم کمتر از موارد اعلام شده باشد، قابل قبول نخواهد بود و دانشگاه هیچگونه مسئولیتی در قبال ثبت نام این دسته از متقاضیان نخواهد داشت.

ضمنا” امکان بازپرداخت وجه ثبت‌نام یا محاسبه میانگین تراز قبل از ثبت‌نام نیز برای دانشگاه وجود نخواهد داشت.

تبصره ۲ :پذیرش تنها در همان رشته تحصیلی یا رشته‌های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.

مدرک کارشناسی مدنظر در این آیین‌نامه باید پیش از مدرک کارشناسی ارشد مرتبط اخذ شده باشد.

تبصره ۳ :داوطلبان تنها مجاز به انتخاب یک رشته هستند.

۵ .دانش آموختگان دانشگاههای خارج از کشور مجاز به ارائه درخواست پذیرش بدون آزمون از این طریق نمی‌باشند.

۶ .اتباع غیرایرانی “مقیم ایران” ورودی کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۱ـ ۱۴۰۰ و بعد از آن در صورت داشتن شرایط میتوانند از تسهیلات این آیین‌نامه استفاده نمایند.

   ب ـ شرایط اختصاصی

۱ .شرکت در مصاحبه

۲ .کسب امتیاز قابل قبول از فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و … از کمیته های تخصصی و پذیرش، مطابق آیین‌نامه فوق‌الذکر (به شماره ۳۰۷۸۶۲/۲ مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۷ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، و مصوبات داخلی دانشگاه).

۳ .کسب حداقل ۶۰ امتیاز از مجموع امتیازات جداول فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه توسط متقاضیان حائز شرایط با رعایت سایر مقررات و ضوابط مربوطه، برای قبولی الزامی است.

داوطلبان واجد شرایط میتوانند پس از مطالعه کامل راهنمای ثبت نام از روز سه‌شنبه مـورخ ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ لغایت جمعه ۱۴۰۲/۰۲/۱۵ از طریق سـامـانه جامـع دانشـگاهـی(https://golestan.kntu.ac.ir/home/Default.htm ) با ورود اطلاعات، و بارگذاری مدارک مورد نیاز، در محل های پیش‌بینی شده، ثبت‌نام نمایند و برای ثبت نام از مرورگر Chrome Google استفاده کنند.

جزئیات ثبت نام، نحوه ارائه درخواست و نحوه محاسبه امتیازات پژوهشی اینجا قابل مشاهده و دریافت است.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=260395
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه