میهن صنعت :

پرداخت 50 ميليون دلار خسارت به صادركنندگان و سرمايه‌گذاران

مديرعامل صندوق ضمانت صادرات ايران از صدور ۱۴۳فقره بيمه‌نامه و ضمانت‌نامه به ارزش ۴۲۹ ميليون و ۱۰۰ هزار دلار توسط اين صندوق براي صادركنندگان در چهار ماه نخست امسال خبر داد.


مديرعامل صندوق ضمانت صادرات ايران از صدور ۱۴۳فقره بيمه‌نامه و ضمانت‌نامه به ارزش ۴۲۹ ميليون و ۱۰۰ هزار دلار توسط اين صندوق براي صادركنندگان در چهار ماه نخست امسال خبر داد.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبرگزاري ايسنا كاظم دوست‌حسيني اظهار كرد: در چهار ماه نخست امسال ۱۰۹ فقره ضمانت‌نامه اعتباري به ارزش ۱۳۵ ميليون دلار، سه فقره ضمانت‌نامه بانكي به ارزش ۹۱ ميليون دلار، ۲۵فقره بيمه‌نامه كوتاه‌مدت به ارزش بيش از سه ميليون دلار و شش فقره بيمه‌نامه ميان و بلندمدت به ارزش حدود 200 ميليون دلار صادر شده است.
به گفته وي، ارزش اين تعداد بيمه‌نامه و ضمانت‌نامه‌ها در اين مدت ۴۲۹ميليون دلار بوده است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۷درصدي را نشان مي‌دهد.
دوست حسيني ادامه داد: سال گذشته نيز ۵۸۸ فقره بيمه‌نامه و ضمانت‌نامه توسط اين صندوق براي صادركنندگان صادر شد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، از رشد ۳۵ درصدي برخوردار بوده است.
مديرعامل صندوق ضمانت صادرات ايران ارزش اين تعداد بيمه‌نامه و ضمانت‌نامه‌ها در سال گذشته را يك ميليارد و ۴۲۵ ميليون و ۵۰۰هزار دلار اعلام كرد و افزود: اين ميزان در مقايسه با ارزش ۹۵۱ ميليون دلاري صدور بيمه‌نامه‌ها و ضمانت‌نامه‌ها در سال ۸۹ از رشد ۵۰ درصدي برخوردار بوده است.
وي همچنين ادامه داد: ميزان خسارات پرداختي به صادركنندگان و سرمايه‌گذاران در خارج از كشور طي سه ماه نخست امسال ۱۸ميليون و ۱۰۰هزار دلار بوده است.
او با بيان اين كه در اين مدت سه ميليون و ۶۰۰هزار دلار از اين خسارت بازيافت شده است، افزود: صندوق ضمانت صادرات ايران در سال گذشته بيش از ۵۰ ميليون دلار خسارت پرداخت كرده كه ۳۵ ميليون و ۷۰۰ هزار دلار از آن بازيافت شده است.
همچنين به گفته وي، در سال 13۸۹ نيز ميزان خسارت پرداختي به صادركنندگان و سرمايه‌گذاران ۳۶ميليون و ۲۰۰هزار دلار بود كه ۱۴ميليون و ۸۰۰هزار دلار از آن بازيافت شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3038
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه