پژوی فرانسه 819 میلیون یورو زیان کرد

پژوی فرانسه که از کاهش ۳۱ درصدی فروش واحدهای سی کی دی خود به دلیل تحریم ایران در نیمه نخست ۲۰۱۲ خبر داده است اعلام کرد طی این مدت 819 میلیون دلار زیان کرده است.

به گزارش ميهن صنعت به نقل از فارس براساس  گزارش پایگاه اینترنتی شرکت پژو سیتروئن، فیلیپ وارین، رئیس هیئت مدیره این شرکت گفت، گروه پژو دوران سختی را سپری می کند.

وی افزود: عمق و دوام بحران اقتصادی بر فعالیت های ما در اروپا تاثیرگذار بوده و ما باید کارخانه خودمان را در فرانسه مجددا سازماندهی کنیم  و هزینه های ساختاری مان را کاهش دهیم.  ما به خوبی می دانیم که وضعیت برای کارکنان ما چقدر سخت است، اما وظیفه ما انجام این کار از طریق گفتگوی مسالمت آمیز است.

بر اساس این گزارش این شرکت فرانسوی در نظر دارد با اجرای طرح کاهش هزینه یک میلیارد یورویی از افزایش بدهی خالص خود در سال 2012 جلوگیری کند.

در گزارش مربوط به عملکرد پژو سیتروئن در نیمه نخست 2012 از کاهش 5.1 درصدی درآمد این شرکت طی این مدت خبر داده شده است. درآمد پژو در نیمه نخست 2012 بالغ بر 29.6 میلیارد یورو اعلام شده است. درآمد بخش خودروسازی این شرکت نیز با کاهش 10.5 درصدی مواجه شده است.

همچنین در حالی که این شرکت در نیمه نخست 2011 با درآمد خالص 806 میلیون یورویی مواجه شده بود در نیمه نخست 2012 حدود 819 میلیون یورو زیان کرده است.

پژو در گزارشی دیگر اعلام کرده است فروش قطعات سی کی دی این شرکت در نیمه نخست 2012 و در نتیجه تحریم ایران 31 درصد کاهش داشته است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2364
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه