در گمرک شهید رجایی؛

پیشرفته ترین ایکس‌ری کامیونی پرسرعت کشور رسما افتتاح شد

پیشرفته ترین ایکس‌ری پرسرعت کامیونی کشور در گمرک شهید رجایی بندر عباس در مراسمی با حضور وزیر کشور و رئیس کل گمرک ایران رسما افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به نقل از روابط عمومی گمرک ایران؛پیشرفته ترین ایکس ری پرسرعت کامیونی کشور در گمرک شهید رجایی بندر عباس در مراسمی با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران رسما افتتاح شد.

این ایکس ری می‌تواند به طور میانگین روزانه 1300 کانتینر را اسکن و تصاویر محتوای این کانتینرها را به اپراتورها منتقل کند.

 این ایکس‌ری پیشرفته توانسته در تست‌های انجام شده به طور میانگین در هر 30 ثانیه هر کانتینر را اسکن و اطلاعات آن را در اختیار ماموران گمرک قرار دهد.

پیش از این ایکس‌ری‌هایی که فعال بودند، تنها 20 کانتینر را در ساعت اسکن می‌کردند، در ایکس ری پر سرعت پلاک خوانی و کانتینرخوانی توسط دوربین ها انجام می‌شود، همچنین این سیستم، راننده را تشخیص می دهد.

در مرحله اول قرار است تصاویر به اپراتورها منتقل و از طریق اپراتورها وارد سامانه جامع گمرکی شود و در فاز بعدی برنامه ریزی شده تا مستقیما تصاویر ایکس ری به سامانه جامع گمرکی منتقل شود.

در حال حاضر تمامی کالاهای ورودی به گمرک شهید رجایی از طریق سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی به صورت هوشمند کنترل می شود و با راه اندازی این ایکس ری پرسرعت علاوه بر کنترل هوشمند اطلاعات محموله‌ها تصاویر ایکس ری نیز با محتوای محموله های اظهار تطبیق داده می‌شود.

پیش از این دو دستگاه ایکس ری کامیونی نیمه ثابت در گمرک شهید رجایی فعال بود، این در حالی است که ایکس‌ری‌های نیمه ثابت گمرک می‌توانند در هر ساعت بین 10 تا 20 دستگاه کامیون را اسکن کنند.

گفتنی است، تست نهایی نخستین ایکس ری پر سرعت گمرک شهید رجایی در هفته‌های گذشته با موفقیت انجام شده بود.

تعداد ایکس‌ری‌های کامیونی گمرک در سال 1392، پنج دستگاه بود که این تعداد تا پایان سال 1395 با رشدی 140 درصدی به 12 دستگاه افزایش یافت، این افزایش تصاعدی از سال 1392 تا 1395 با خرید تعداد 7 دستگاه ایکس ری از محل منابع داخلی گمرک و استقرار در گمرکات کشور حاصل شد.

 

 
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=146259
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه