رئیس مجلس شورای اسلامی:

پیشرفت‌های هسته‌ای پشتوانه محکم برای انتفاع اقتصادی ایران است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت‌های هسته‌ای پشتوانه محکم برای انتفاع اقتصادی ایران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۱ فروردین ماه) اظهار کرد: فرا رسیدن روز ملی فناوری هسته‌ای را به ملت شریف و سرافراز ایران و تمامی دانشمندان پرتلاش و مجاهد و خستگی‌ناپذیر، صنعت هسته‌ای کشور تبریک و تهنیت می‌گوییم.

وی بیان کرد: از جمله پیشرفت‌های شگرف و افتخارآمیز صنعت هسته‌ای در سال‌های اخیر که مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی دانشمندان به ویژه دانشمندان شهدای هسته‌ای ما در بخش‌های گوناگون بوده، می‌توان به تولید رادیوداروهای دارای فناوری بالا و توسعه فناوری‌های مرتبط با پدافند هسته‌ای اشاره کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوشحالیم که در مسیر پرافتخار این پیشرفت‌ها، مجلس یازدهم نیز با رسیدگی به قانون اقدام راهبردی، قفل‌های بسته شده به صنعت هسته‌ای را شکست و با برداشتن موانع بر سر راه پیشرفت و ارتقای دستاوردهای علمی، در این حوزه نقش‌آفرینی کرد.

قالیباف ادامه داد: خوشبختانه با ظرفیتی که با بومی‌سازی صنعت هسته‌ای ایجاد شده بود، در فاصله کوتاهی دست دیپلمات‌های ایران در مذاکرات پُر شد. اکنون امیدواریم که سرمایه گرانقدر دانش و فناوری پیشرفته هسته‌ای همراه با مذاکره خوب، توافقی خوب را برای انتفاع اقتصادی مردم ایران رقم بزند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ذکر این نکته ضروری است که پیشرفت‌های هسته‌ای کشور پشتوانه‌ای محکم برای انتفاع اقتصادی ملت ایران است و مجلس یازدهم همچون گذشته بر این اصل تأکید دارد که مذاکرات هسته‌ای باید به اصول منافع تضمین شده، پایدار و ملموس اقتصادی برای آحاد ملت شریف ایران منجر شود./مهر

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=242377
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه