پیش‌بینی اکونومیست از كاهش واردات ایران

ميهن صنعت : واحد اطلاعات اكونوميست در تازه‌ترین گزارش خود از افزایش صادرات ایران در سال‌های آینده خبر داد.

به گزارش « ميهن صنعت » به نقل از ايسنا، واحد اطلاعات اكونوميست در گزارش ماه آگوست ۲۰۱۲ خود اعلام کرد که ارزش صادرات ايران در سال گذشته ۱۰۹ ميليارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده است و پیش‌بینی می‌شود که این رقم در سال جاري با ۴۳ ميليارد و ۱۰۰ میلیون دلار کاهش به ۶۶ ميليارد و ۴۰۰ میلیون دلار برسد.

اکونومیست معتقد است که از سال‌ آینده صادرات ایران روند صعودی به خود گیرد؛ به طوریکه برای صادرات ایران در سال ۱۳۹۲ رقم ۶۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاربه ثبت برسد.

در همین حال پیش‌بینی شده است که با افزایش هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاري نسبت به سال ۱۳۹۲ ارزش صادرات ايران در سال ۱۳۹۳ معادل ۷۴ ميليارد و ۱۰۰ میلیون دلار خواهد بود.

كارشناسان اكونوميست بر اين باور هستند كه در سال ۱۳۹۴ صادرات ايران افزایش هفت میلیارد دلاری داشته و به ۸۱ ميليارد و ۱۰۰ ميليون دلار بالغ خواهد شد.

سال ۱۳۹۵ سالی است که برای صادرات ایران رقم ۸۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلاری پیش‌بینی شده است که نسبت به سال ۱۳۹۴ رشد هفت میلیارد دلاری نشان می‌دهد.

پیش‌بینی اکونومیست از كاهش واردات ایران

واحد اطلاعات اکونومیست همچنين در گزارش خود از کاهش واردات ایران در سال جاری و آینده خبر داد.

واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست همچنين در گزارش خود ارزش واردات ايران در سال گذشته را ۷۴ ميليارد و ۴۰۰ میلیون دلار برآورد و پيش‌بيني کرد كه با هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کاهش اين شاخص در سال ۹۱ به ۶۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

به اعتقاد اكونوميست در سال آينده واردات ايران پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کاهش داشته و به ۶۱ ميليارد و ۶۰۰ ميليون دلار بالغ خواهد شد.

اكونوميست باور دارد که در سال ۱۳۹۳ واردات ایران به ۶۳ ميليارد و ۵۰۰ ميليون دلار خواهد رسید که این شاخص با دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار افزایش در سال ۱۳۹۴ به ۶۵

ميليارد و ۸۰۰ ميليون دلار بالغ خواهد شد.

سال ۱۳۹۵ سالی است که واردات ایران برابر با ۶۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار خواهد بود.

اکونومیست در ادامه گزارش خود عنوان کرده است که مازاد تجاري ايران كه در سال گذشته معادل ۳۵ ميليارد و ۱۰۰ میلیون دلار بوده در سال جاري کاهشی ۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاري داشته و به کسری تجاری ۶۰۰ ميليون دلاری خواهد رسید.

به اعتقاد اين واحد در سال ۱۳۹۲ ایران دوباره شاهد مازاد تجاری بوده و در این سال رقم پنج میلیارد دلار برای این شاخص به ثبت خواهد رسید، این در حالی است که این شاخص در سال پس از آن با افزایش پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری مواجه شده و به ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بالغ می‌شود.

پيش‌بيني شده است كه طي سال ۱۳۹۴ برای ایران مازاد تجاری ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری به ثبت برسد و این شاخص در سال ۱۳۹۵ به ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یابد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2839
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه