«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

پیکاپ تاگا پادرا دیزل معرفی شد – مشخصات

پادرا دیزل شب گذشته از اولین خودروی تجاری سبک خود یعنی پیکاپ کینگ لینگ تاگا پرده برداری کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، پادرا دیزل شب گذشته از اولین خودروی تجاری سبک خود یعنی پیکاپ کینگ لینگ تاگا پرده برداری کرد.  تاگا پادرا دیزل یک پیکاپ چینی فول سایز بوده که بر پایه نسل جدید ایسوزو دی مکس که یکی از مطرح ترین پیکاپ های جهان بوده توسعه یافته و به لطف بهره بردن از موتور توربو شارژ ب ام و، تاگا را باید قدرتمندترین پیکاپ بنزینی بازار ایران در حال حاضر دانست.

تاگا اولین پیکاپ چینی بازار ایران بوده که زیربندی و پلتفرم آن با تویوتا هایلوکس متفاوت است. پیکاپ تاگا پلتفرم و زیربنای مشترکی با ایسوزو دی مکس 2021 دارد که البته خود ایسوزو دی مکس هم روی پلتفرم شورولت کلورادو توسعه یافته است. پادرا دیزل قصد دارد پیکاپ تاگا را در دو مدل فاصله محور معمولی و فاصله بین دو محور بیشتر عرضه کند. ضمن اینکه پیکاپ تاگا علاوه بر پیشرانه بنزینی، امکان سفارش با موتور دیزلی هم دارد. بدین ترتیب پس از سالها سلطنت فوتون تونلند ایران خودرو بر بازار پیکاپ های دیزلی، سرانجام یک رقیب تازه نفس قدرتمند به نام تاگا برای آن از راه رسید. تاگا محصول کمپانی کینگ لینگ چین بوده که شریک تجاری جدید شرکت پادرا دیزل عرضه می شود. شرکت پادرا دیزل علاوه بر عرضه این پیکاپ، در زمینه عرضه خودروهای تجاری سابقه داشته است.

مشخصات فنی

پیکاپ تاگا پادرا دیزل معرفی شد

پیکاپ تاگا در نسخه استاندارد طول و ارتفاعی به ترتیب معادل 5382 و 1830 میلی متر با فاصله بین دو محور 3096 میلی متری دارد. اما نسخه کشیده تر تاگا پادرا دیزل دارای طول و ارتفاعی به ترتیب معادل 5692 و 1830 میلی متر با فاصله بین دو محور 3406 میلی متری بوده که این افزایش طول در حوض بار آن اعمال شده است.

پیکاپ تاگا دارای دو مدل بنزینی و دیزلیست. با بازکردن درب موتور عبارت ایسوزو خودنمایی می کند. این بدان معناست که این خودرو بر پایه نسل جدید ایسوزو دی مکس توسعه یافته است. نسخه دیزلی پیکاپ تاگا دارای یک موتور 3 لیتری چهار سیلندر خطی توربودیزل بوده که قادر به تولید 138 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور است. این عینا همان پیشرانه ای بوده که روی ایسوزو دی مکس 2021 هم نصب شده است. این پیشرانه دیزلی دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 بوده که بدین ترتیب تنها موتور دیزلی در بازار ایران با این استاندارد آلایندگیست. نیروی تولیدی این موتور دیزلی توسط یک گیربکس 5+1 دنده به چرخ های تاگا پادرا دیزل منتقل می شود.

نسخه بنزینی پیکاپ تاگا قدرتمندترین پیکاپ صفر کیلومتر بازار ایران محسوب می شود. این نسخه از یک موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ب ام و بهره گرفته که قادر به تولید 227 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور توسط یک گیربکس 6+1 دنده به چرخ های تاگا منتقل می شود. این پیشرانه هم دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 بوده که یکی از کم آلاینده ترین موتورهای بنزینی در بازار ایران محسوب می شود.

پیکاپ کینگ لینگ تاگا در بازارهای جهانی نسخه مجهز به گیربکس اتوماتیک هم دارد و به احتمال زیاد پادرا دیزل پس از لانچ این دو مدل در آینده نسخه اتوماتیک تاگا را هم به بازار ایران عرضه می کند. پیکاپ تاگا دارای سیستم تعلیق جناقی دوبل در اکسل جلو و فنر تخت چند لایه در اکسل عقب است. انتقال قدرت در حالت استاندارد به چرخ های عقب صورت گرفته و در صورت نیاز می توان نیرو را به چهار چرخ در دو حالت کمک سبک و سنگین منتقل کرد. تغییر حالت انتقال قدرت هم توسط یک کلید دورانی به صورت الکترونیکی در سمت چپ فرمان صورت می گیرد.

امکانات رفاهی و ایمنی

پیکاپ تاگا پادرا دیزل معرفی شد

پیکاپ تاگا پادرا دیزل نه تنها قدرتمندترین، بلکه لوکس ترین پیکاپ صفر کیلومتر حال حاضر در بازار ایران محسوب می شود و تجهیزات رفاهی و ایمنی مناسبی را در خود جای داده است. از جمله تجهیزات ایمنی تاگا می توان به دو کیسه ایمنی هوا، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، دوربین دید 360 درجه، چراغ روشنایی در روز، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ، سیستم هشدار خروج از خط، پایش فشار باد تایرها، برف پاک کن خودکار، سنسور نور و سیستم حفظ تعادل خودرو در حین شتابگیری اشاره کرد.

از جمله امکانات رفاهی تاگا هم می توان به نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان، نمایشگر دیجیتالی 10 اینچی در میان داشبورد برای سیستم مالتی مدیا، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، تودوزی چرمی صندلی ها، صندلی راننده قابل تنظیم به صورت برقی در 8 جهت، صندلی سرنشین قابل تنظیم به صورت برقی در 4 جهت، کلیدهای کنترل کروز کنترل و سیستم صوتی روی فرمان، گرمکن صندلی های جلو، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، آینه های برقی و … اشاره کرد.

پادرا دیزل در حال حاضر قیمت پیکاپ تاگا را اعلام نکرده، ولی با توجه به سطح امکانات رفاهی و ایمنی و همچنین ابعاد بدنه و توان موتورهای بنزینی و دیزلی این خودرو قطعا قیمتی بالاتر از یک میلیارد تومان خواهد داشت. از جمله رقبای پیکاپ تاگا پادرا دیزل می توان به جک T8، آمیکو آسنا، کلوت مکث موتور و فوتون تانلند ایران خودرو اشاره کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=246543
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه