معاون وزیر ارتباطات خبر داد

کارپوشه ایرانیان جایگزین ایمیل پستی می‌شود

معاون وزیر ارتباطات با بیان این که پروژه پهپاد پستی در مرحله اخذ مجوز است از اجرای کارپوشه ایرانیان تا قبل از سال 1397 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حسین مهری با حضور در در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به اخرین وضعیت پهپادهای پستی، اظهار کرد: برای راه‌اندازی پهپاد پستی با توافقی که با پژوهشگاه علوم فضایی صورت گرفت کارشناسان این پژوهشگاه توانستند پهپادی با استانداردهای جهانی تولید کنند که قادر است حدود پنج کیلو محصول پستی را جابه‌جا کرده و در شعاع 15 کیلومتری پرواز کند. پرواز این پهپاد به صورت آزمایشی بین دو واحد انجام شد.

وی با تاکید بر این که تا زمانی که مجوزهای لازم برای پرواز پهپاد اخذ نشود، نمی‌توان از آن استفاده کرد، بیان کرد: پژوهشگاه عبوم فضایی به دنبال اخذ مجوزهای لازم است.

اعطای مجوز دو اپراتور پستی ظرف یک ماه آینده

مدیرعامل پست در ادامه در مورد آخرین وضعیت دو اپراتور دوم پستی، توضیح داد: دو اپراتور مشخص شد که طبق مستندات اعلام شده در حال تکمیل پرونده هستند و احتمالا ظرف یک ماه آینده مجوز این دو اپراتور اعطا می‌شود. دو شرکت در این زمینه دارای تجربه هستند و فعالیت می‌کنند و امیدواریم با حضور این دو اپراتور شاهد تحول در عرصه خدمات پستی باشیم.

مهری از برگزاری جلسات متعدد با این دو اپراتور به صورت جداگانه خبر داد و گفت: در این جلسات سعی می‌شود اتحاد رقبا را دنبال کنیم، همچنین شرایطی فراهم شود که این دو اپراتور بتوانند از امکانات شرکت ملی پست استفاده کنند و چنانچه امکاناتی دارند شرکت ملی پست قادر باشد از این امکانات استفاده کند. به هرحال هدف ارائه‌ی خدمات باکیفیت و ارزان به شهروندان است.

اجرای کارپوشه ایرانیان قبل از سال جدید

وی در ادامه با بیان این که تبلیغات در زمینه ایمیل پستی گسترده نبود، تصریح کرد: کارپوشه ایرانیان جایگزین ایمیل پستی می‌شود زیرا جامع‌تر است. سازمان فناوری اطلاعات در وزارت ارتباطات حدود سه سال است برروی کارپوشه ایرانیان کار می‌کنند. این کارپوشه در پایان دولت قبل با حضور وزیر سابق به بهره‌برداری رسید و با همکاری سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در حال تهیه شیوه‌نامه‌ها هستیم تا شهروندان بتوانند در این کارپوشه ثبت نام شوند.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: سازمان‌هایی که قصد دارند به مردم خدمت ارایه بدهند می‌توانند خدمات خود را از طریق این کارپوشه ارائه کنند. همچنین صورت‌ حساب‌هایی مختلف که توسط بانک‌ها صادر می‌شود یا صورت وضعیت شرکت‌های مختلف آب، برق، گاز می‌تواند از این کارپوشه و به صورت الکترونیکی ارائه شود.

مهری با بیان این که اجرای کارپوشه ایرانیان تا پایان سال صورت می‌گیرد، اظهار کرد: هماهنگی‌هایی را با سازمان فناوری اطلاعات داریم و جلسات مشترک دنبال می‌شود. جلسه نهایی نیز تا پایان ماه با رییس این سازمان برگزار خواهد شد./ایسنا/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=137627
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه