میهن صنعت :

کاهش ساعت کاری برخی واحدهای نانوایی به بهانه اتمام سهمیه آرد

اخیرا در سطح شهرهای مختلف کشور، مشاهدات میدانی حاکی از تعطیلی زود هنگام برخی نانوایی ها به بهانه های مختلف از جمله اتمام سهمیه آرد است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، با اصلاح نرخ آرد به هدف کنترل قاچاق به آن سوی مرزها و اقدامات دولت برای ساماندهی این موضوع، ساعت کار برخی واحدهای نانوایی کاهش یافته که همین امر با گلایه شهروندان روبرو شده است.

بنیاد ملی گندمکاران و مسئولان وزارت جهاد موضوع کاهش ساعت کار واحدهای نانوایی را تکذیب می کنند و در این راستا مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اذعان می کند که تفاوت میزان سهمیه آرد واحدهای نانوایی و پخت نان بر مبنای سهمیه آرد واحدهای نانوایی از علل تفاوت ساعات کاری خبازی هاست. هر چند هیچ واحد نانوایی ملزم به کارکردن در تمامی ساعات نیست.

مدیرکل بازرسی و نظارت وزارت جهاد می گوید که با اجرای کامل طرح هوشمندسازی نان دیگر شاهد تخلفات کم فروشی یا گران فروشی نخواهیم بود.

آزادسازی نرخ آرد ارتباطی به کم فروشی یا گرانفروشی نان ندارد

آقای مسعود امراللهی مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد گفت: اصلاح نظام یارانه و آزادسازی آرد ارتباطی به گران فروشی و کم فروشی نان ندارد، اما به مراتب کمتر شده است.

امراللهی می گوید: تاکنون گزارشی مبنی بر کاهش ساعت کار نانوایی ها نداشتیم چرا که با اجرای طرح هوشمندسازی و رقابتی شدن نانوایی ها، در برخی نقاط شهر ۲۴ ساعته نانوایی ها فعالیت دارند.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت وزارت جهاد گفت: مردم هر گونه تخلف کم فروشی یا گران فروشی نانوایی ها را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند تا در اسرع وقت به شکایت آنها رسیدگی شود.

علت کاهش ساعت کارنانوایی ها چیست؟

آقای عباس ارشدی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران گفت: در شورای آرد و گندم استان ها، زمان های پخت نان حتی در روزهای تعطیل باید مصوب شود، اما در خصوص تغییراتی که با بحث هوشمندسازی و دستگاه کارتخوان در واحدهای خبازی پیش آمده، تغییری در شرایط پخت نان ایجاد نشده است.

به گفته او، واحدهای نانوایی برحسب کیسه های آردی که ماهانه دریافت می کنند، روزانه پخت می کنند که با اتمام کیسه های آرد سهمیه روزانه ممکن است پختی نداشته باشند؛ این موضوع بندرت اتفاق می افتد یا میزان سهمیه برخی نانوایی ها نسبت به نانوایی های دیگر کمتر است. اما اینکه تمامی واحدها ملزم به کارکردن و پخت در تمام طول روز باشند، این طور‌ نیست.

ارشدی می گوید: با اجرای کامل سامانه هوشمندسازی ۱۵ درصد بر قیمت نان افزوده می شود که این مبلغ از مردم گرفته نمی شود، بلکه بر مبنای محاسبات دولت به حساب خبازان‌ واریز می شود.

/باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=247968
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه