مدیرعامل آرین دیزل:

کاهش قیمت خودرو تجاری در پی اصلاح قانون اسقاط/ تمام بار نوسازی ناوگان فرسوده بر روی دوش مردم است

شرکت های خودروساز در تلاش برای کاهش قیمت تمام شده هستند اما زمانی محقق می شود که مشکلاتی مانند تعرفه، مواد اولیه و قانون اسقاط برطرف شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  شرکت های خودروساز در تلاش برای کاهش قیمت خودرو تجاری هستند اما زمانی محقق می شود که مشکلاتی مانند تعرفه، مواد اولیه و قانون اسقاط برطرف شود.

رضا اخباریه؛ مدیرعامل آرین دیزل در خصوص موانع کاهش قیمت خودرو و همچنین اسقاط عنوان کرد: اسقاط یکی از موانعی بر سر کاهش قیمت تمام شده خودرو تجاری است که براساس این قانون، هر تولید کننده به ازای خودروی تجاری که تولید می کند باید جهت شماره گذاری یک خودرو اسقاط کند.

وی ادامه داد: این قانون تنها برای خودروهای تجاری اجرا می شود و این در حالی است که خودروهای سواری مشمول این قانون نمی شوند. میزان خودروهای اسقاطی در مقایسه با مدل های تجاری نو بسیار پایین است و برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در این حوزه می تواند افزایش قیمت را به همراه داشته باشد.

مدیرعامل آرین دیزل پیشنهاد داد که راه اندازی یک سامانه در این بخش و به اصطلاح سامانه سازی برای تبادل یا خرید و فروش گواهی اسقاط می توان خریداران و فروشندگان را در فضایی شفاف به هم وصل کرد.

رضا اخباریه افزود: با توجه به این که تنوع گواهی اسقاط پایین است می توان به راحتی با ایجاد یک سامانه به شرکت ها کمک کرد تا خرید راحت تری داشته باشند. از طرفی شفافیت میان طرفین وجود دارد و دیگر این سوال برای مشتری پیش نمی آید که چرا مشتری چرا هزینه شماره گذاری بالا است.

وی در ادامه گفت: عدم شفاف سازی منجر به افزایش هزینه های شماره گذاری شده و در حال حاضر برای اسقاط و شماره گذاری خودرو مشتری باید حدود 24 تا 26 میلیون تومان هزینه کنیم.

مدیرعامل آرین دیزل در این مورد عنوان کرد: متاسفانه  تمام بار نوسازی ناوگان فرسوده بر روی دوش مردم است و این منطقی نیست زیرا اکثر مشتریان از این راه درآمد دارند.

وی با اشاره به این که بازار خودروهای اسقاط در دست دلالان قرار دارد عنوان کرد: ایجاد سامانه می تواند فعالیت دلالان را کمتر کرده و در نتیجه هزینه های مربوط به این حوزه و قیمت تمام شده خودرو برای مشتری کاهش یابد.

کاهش قیمت خودرو تجاری در پی اصلاح قانون اسقاط/ تمام بار نوسازی ناوگان فرسوده بر روی دوش مردم است

رضا اخباریه گفت:  برخی از مراکز اسقاط بعد از خرید خودرو، قراضه بدنه‌ و قطعات قابل جداسازی را به صورت جداگانه به فروش می رسانند و از سوی دیگر، تعداد برگه‌ای که به دست می آید را تک به تک به شرکت‌های تولیدکننده یا واردکننده می‌فروشند.

مدیرعامل آرین دیزل در ادامه گفت که متاسفانه مشکلات به این جا ختم نمی شود و مشکلاتی هم در بخش تولید ون نیز وجود دارد.

وی افزود: بدنه ون به صورت یک پارچه وارد می شود و در نتیجه قطعات و موتور 60 تا 70 درصد ارزش خودرو را شامل می شود و داخلی‌ سازی 30 درصدی برای ون با تیراژ کم بسیار دشوار است. از طرفی دیگر به دلیل تیراژ پایین، قطعه سازان درجه یک تمایل ندارند تا خط تولید خود را درگیر کنند و به ناچار باید سراغ های قطعه سازان درجه دو و سه رفت.

رضا اخباریه در خصوص واردات آمبولانس توضیح داد: آرین دیزل از توانایی تولید سه هزار دستگاه در روز برخوردار است که با تیراژی که امروز تولید می شود، فاصله دارد و متاسفانه شاهد ورود آمبولانس به کشور هستیم.

وی ادامه داد: آمیولانس ها با قیمت های دو تا سه برابری وارد می شوند و ورود این دستگاه در شرایط تحریم و وجود مشکلاتی مانند تامین قطعات جای تعجب دارد. در حالی که ما می توانید این محصولات را با قیمت منطقی تولید و عرضه کنیم.

مدیرعامل آرین دیزل با اشاره به این که  ون های آرین دیزل نه تنها قابلیت کاربری آمبولانس را دارند بلکه می‌تواند به‌عنوان  یک مینی‌بوس کوچک سایز در داخل شهرها استفاده شود. تولید این دستگاه ها در کشور می تواند اشتغال زایی و توسعه کسب و کار را به همراه داشته باشد. حتی می توان به جای اجاره کردن یک مغازه، با سفارشی سازی این ون ها، یک کسب و کار جدید را راه انداخت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=245272
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه