«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

کاهش قیمت نفت در پی افزایش غیر منتظره ذخایر نفت آمریکا

بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال افزایش غیر منتظره ذخایر نفت آمریکا و همچنین نگرانی هایی در خصوص کاهش تقاضای جهانی پس از اعمال محدودیت های بیشتر به منظور مقابله با پاندمی کرونا کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال افزایش غیر منتظره ذخایر نفت آمریکا و همچنین نگرانی هایی در خصوص کاهش تقاضای جهانی پس از اعمال محدودیت های بیشتر به منظور مقابله با پاندمی کرونا کاهش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت با کاهش 11 سنت معادل 0.2 درصد به ازای هر بشکه نفت 50 دلار 65 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 9 سنت افت داشته و به 47 دلار 53 سنت در هر بشکه رسید.

براساس گزارش موسسه نفتی آمریکا، ذخایر نفت این کشور در هتفه منتهی به 11 دسامبر به میزان 2 میلیون بشکه افزایش داشته و در مجموع به 495 میلیون بشکه رسیده است در حالی که تحلیلگران پیش بینی می کردند به میزان 1.9 میلیون بشکه کاهش پیدا کند.

آژانس بین المللی انرژی در روز گذشته هشدار داد و اعلام کرد که ارائه واکسن های مقابله با کرونا در این ماه نمی تواند به سرعت خسارات ناشی از پاندمی و ضررهای مربوط به تقاضای جهانی را جبران کند. آژانس بین المللی انرژی تخمین زده که تقاضای نفت در سال جاری به میزان 500 هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و در حالی این میزان در سال آینده 170 هزار بشکه در روز برآورد شده است.

سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA)  در روز سه شنبه اعلام کرد: واکسن مدرنا ایمن و به میزان ۹۴ درصد اثربخش است به این معنی که ممکن است به دومین واکسن مجاز ویروس کرونا در آمریکا تبدل شود.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=205200
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه