میهن صنعت:

کدام کشورها بیشترین ساعات اضافه کاری را دارند؟

میهن صنعت: ساعات کار اداری در دنیا حدوداً هفته‌ای 40 ساعت در نظر گرفته شده. اما به نظر می‌رسد این مسئله در کشوری نظیر ترکیه چندان جدی گرفته نمی‌شود!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت،  ساعات کار اداری در دنیا حدوداً هفته‌ای 40 ساعت در نظر گرفته شده. اما به نظر می‌رسد این مسئله در کشوری نظیر ترکیه چندان جدی گرفته نمی‌شود!

طبق تحقیقاتی که توسط موسسه OECD انجام شده است تقریباً 43 درصد افراد شاغل در ترکیه اعلام کرده‌اند در هفته بیش از 50 ساعت اداری را مشغول به کار هستند. این مقدار به معنی 1855 ساعت کاری در یک سال است در ترکیه است در حالی که موسسه OECD میزان میانگین استاندارد ساعات کاری در یک سال را در حدود 1765 ساعت تخمین زده است.

در آمار دیگری که توسط OECD در مورد تفاوت بین ساعات کاری مردان و زنان منتشر شده است، تقریباً 47 درصد مردان بیشتر از 50 ساعت در هفته کار می‌کنند در حالی که تنها 33 درصد زنان بالای 50 ساعت در هفته را مشغول کار هستند.

از این نظر کشور مکزیک در رتبه دوم قرار دارد. در حدود 29 درصد افراد شاغل در این کشور بیش از 50 ساعت در هفته مشغول به کار هستند و پس از شاغلان در کره جنوبی با 27 درصد در رتبه سوم قرار می‌گیرند.

کشور آمریکا که به فرهنگ کار محور نیز شهرت دارد در رتبه هفتم این جدول قرار می‌گیرد. آمارها نشان می‌دهد که حدود 11 درصد افراد شاغل در آمریکا در هفته بیش از 50 ساعت کاری فعالیت می‌کنند.
در نمودار زیر آمار 10 کشور اول را در این زمینه مشاهده می‌کنید.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=70934
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه