«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

کمیسیون اتحادیه اروپا نتایج پیمان جدید مهاجرت را منتشر کرد

یک سال پس از تصویب پیشنهاد معاهده جدید مهاجرت و پناهندگی، کمیسیون اروپا برنامه ارتقاء یافته ای را برای مبارزه با قاچاق مهاجران ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، یک سال پس از تصویب پیشنهاد معاهده جدید مهاجرت و پناهندگی، کمیسیون اتحادیه اروپا برنامه ارتقاء یافته ای را برای مبارزه با قاچاق مهاجران ارائه کرد. این اتحادیه همچنین مقررات تحریم ها و اقدامات علیه کارفرمایان اتباع غیر قانونی کشورهای خارج از اتحادیه را تصویب کرده و خلاصه ای از پیشرفت این پیمان در اولین سال اجرایی شدن آن را منتشر نمود.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط کمیسیون اروپا، این ابتکارات با هدف جلوگیری از بدرفتاری با مهاجران، کاهش مهاجرت غیرقانونی و تشویق به بهبود مدیریت مهاجرت انجام می شود.

به واسطه این برنامه جدید مهاجرتی، اتحادیه اروپا قصد دارد به جرایم سازمان یافته درمورد مهاجرت غیر قانونی مانند وضعیت بلاروس که قاچاق مهاجران تحت حمایت دولت در حال انجام است خاتمه داده و قوانین را بر اساس چالش های پیش رو به روز رسانی کند.

مارگاریتس شیناس؛ نایب رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اظهار داشت؛ برای ارتقاء سطح زندگی در اروپا  به یک چارچوب پایدار برای پناهندگی و مهاجرت نیاز است تا به کشورهای عضو کمک کند مسائل مربوط به مهاجرت را بهتر مدیریت کنند.

اسکیناس خاطرنشان کرد: از فشار مداوم در مدیترانه مرکزی گرفته تا وخامت اوضاع در افغانستان و فشارهای جدید بر مرزهای شرقی ما ، همه این تحولات نیاز مبرم به چارچوب پناهندگی و مهاجرت پایدار اروپایی را نشان می دهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که اکنون زمان آن است که کشورهای عضو در مورد مهاجرت راه حل هایی بیابند.

کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا، یلوا یوهانسون، با شیناس موافقت کرده و گفت که ایجاد مقررات جدید چارچوب مهاجرت به صحنه سیاسی جهانی نشان می دهد که اتحادیه اروپا و کشورهای عضو از افراد نیازمند واقعی حمایت می کنند.

علاوه بر این، هدف پیمان جدید مهاجرتی، بهبود چارچوب قانونی برای حفاظت از پناهندگان در برابر استثمار و همچنین افزایش فشارهای قانونی بر روی قاچاقچیان است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=230873
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه